Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

kremt

Medlemmer
  • Innlegg

    21 909
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6

kremt vant dagen sist 30. januar 2021

kremt hadde mest likt innhold!

3 følgere

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

46 626 profilvisninger

kremt sine prestasjoner

10,7k

Nettsamfunnsomdømme

10

Hjelpsomme svar

  1. 4 personer som skal dytte en buss på 20 tonn, hjelper sikkert...
  2. Ja det er enda bra VAG ikke ruster.... Skoda er faktisk bilmerket som har lavest alder ved vraking. Det er gode grunner for dette. Toyota har godt rykte og bilene holder verdien godt.
  3. Prisen på selve strømmen er nå en ting. Strøm + nettleie noe helt annet. Bare nettleie er ofte minst 50 øre per kwh. Så uansett hvor billig strømmen er kommer man ikke under 70-80 øre / kwh.
  4. Du kan skru med andre metoder til du får det på. Enten spiker i hullene og snurre med skrujern, eller snurre med dor og hammer (kan skade hullene med dette). Det er ikke umulig at du må bytte de til slutt, men ville prøvd å kjøre de frem og tilbake noen ganger for å se om de blir bedre.
  5. 50 er vel ingenting. Tsla er 115, og med omtrent null vekst i omsetning og overskudd. Verdt mer enn de 29 største bilfabrikantene i verden tilsammen.
  6. Hvilket verktøy bruker du for dette. Bør ha en ganske stor tang eller bremsestempel verktøy. Og som sagt så må visse modeller skrues med et slags spesial verktøy. Man bør også løsne lokket på bremsevæske tanken før man gjør dette så trykket kommer ut.
  7. kremt

    Elbil-tråden

    Dette er nok ikke unikt for tesla. Reparasjon eller bytte av batteri blir nok ikke rimeligere for mercedes, bmw eller vag for den del. Mener jeg har sett priser på ca 110 tusen i norge for bytte av batteri, men da er det nok overhalt / remanufactured batteri du får. Da kan det være 2 eller 4 år garanti på dette. Ingen verksteder nå til dags vil fikse eller reparere noe. De vil bytte deler, kjapt og dyrt. Samlebånd prinsippet som når sauene skal inn til slakteren.
  8. 3-lags var vesentlig dyrere når jeg byttet noen vinduer. Ny 2-lags var uansett dobbelt så bra isolert som 40 år gammel 3-lag. Som regel skal det være kun ca 20 % forskjell på 2 lag og 3 lag. Mest forskjell blir det ved sterk vind, da er 3 lag vesentlig bedre. Og selvsagt ved streng kulde, 20 minus og nedover. Sverige har mye biovarme, både for strømproduksjon og fjernvarme. Det er faktisk mange land som har mye fjernvarme. Landsby i Russland f.eks, fjernvarme med kull mest sannsynlig.
  9. Dette er hvorfor du kan kjøpe 10 år gamle skoda for 50 tusen. Mens du må kjøpe en 20 år gammel toyota for 50 tusen. Rett og slett kvalitet og holdbarhet.
  10. Har du defa alarm og fjernkontroll? Dette var vanlig på den tiden. Tipper det er noe feil på dette systemet, var mye tull med slike ting.
  11. Dersom spotprisen er 50 øre + moms, og månedsforbruket 1000 kwh, blir dette kostnaden. 1000 kwh x 62.5 øre = 625,- Nettleie kapasitet 2-5 = 239,- Energiledd dag 50.18 øre, 16 timer av døgnet blir 667 kwh= 334.7,- Energiledd natt 35.93 øre, 8 timer av døgnet blir 333 kwh = 119.6,- Totalt 1318.3, eller ca 1.32 kroner per kwh med nettleie og avgifter. Selv med lavt forbruk og relativt lave strømpriser blir det å koste litt.
  12. At det ikke er en god praksis kan man vel være enig om. Men at det ikke er LOV. Her må du gjerne vise til norm eller forskrift som viser dette. Kanskje Nek700 har noe.
  13. Tregt blinklys rele kanskje. Søk opp skjema for sikringer og rele så finner du plasseringen og kan teste det.
  14. Det er overraskende. Har selv kjøpt skiver av gode merker til under halvparten av merkeverksted skulle ha. Regelrett ran mye av det de selger. De sier jo selv at verksteder holder liv i salg av nybiler siden det går med underskudd for tiden. Men noen merker er kanskje verre å skaffe til. Best å ha en veldig vanlig bil, de er som regel enklere å skru på, flere kan bilene og deler er plenty eller kan hentes fra vrakbiler.
×
×
  • Opprett ny...