-
Innlegg
13 150 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
2
Matsemann vant dagen sist 6. mai 2011
Matsemann hadde mest likt innhold!
Om Matsemann
- Bursdag 01. aug. 1991
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
38 965 profilvisninger
Matsemann sine prestasjoner
5,2k
Nettsamfunnsomdømme
2
Hjelpsomme svar
-
Jeg forstår idéen. Jeg forstår at noen tror dette er lurt. Det de fleste ser ut til å ha glemt, er at det er litt mer enn én eneste buss i trafikken. Når alle kjøretøy bak en stoppende buss må stanse og vente, så betyr det også at samtlige busser bakenfor må stanse og vente. Alle som sitter ombord på busser som kjører traséer med slike håpløse stopp-felt, må altså vente unødvendig. Det er altså et elendig tiltak, som eneste utfall er å gjøre reisen lenger for alle! Både bilister og busspasasjerer bruker mer tid på samme strekning, når ordinære lommer erstattes av slike stopp-lommer. Jeg forstår idéen. Jeg forstår at noen tror dette du skriver stemmer ( 🙃). Men det er bare fordi man ikke har evnet å tenke ett hakk lenger frem og ser hvordan det utspiller seg i praksis over tid. Du har basert deg på et premiss om at det er kø bakover som gjør at bussene bak blir hindret, men visst glemt køen fremover. Da faller jo hele resonnementet ditt i grus. Her, jeg tegnet det for deg: Når det er en busslomme, kommer de gule bilene bak forbi. De kjører derimot fortsatt i samme kø, og det som skjer er bare at bussen har mistet mange plasser. Sammenlign med når det ikke er busslomme: Bussen stopper, og bilene foran fortsetter. Men når bussen kjører igjen tar den raskt igjen køen foran. For bussen: Den er mye lenger frem i køen i alternativ 2. For bilene bak bussen: Noen er bare en busslengde bak det de ville vært (de som kom forbi bussen), mens for de lenger bak er de på akkurat samme plass. Enhver farlig forbikjøring av bussen er derfor bare idiotisk da de uansett møter på samme kø som er foran dem. For en buss lenger bak: Køen har beveget seg akkurat like langt, den taper derfor ikke noe tid på alternativ 2. Jeg tror de som planlegger og har simulert dette vet hva de driver med
-
De er bra fordi de opptar mindre areal, så det ofte er mulig med sykkelfelt eller skikkelig fortau bak, og så lar de bussen beholde "plassen sin" i køen, så den ikke må stampe bak masse biler i rushen. Til forskjell fra enkelte irrasjonelle sykkelhatere, ser jeg ikke på hverken syklister eller bilister som en homogen gruppe der man må elske eller hate alle i den gruppen. Alle gjør feil (men forskjellen er at en syklist som gjør feil sjelden dreper eller skader noen). Men joda, hyggelig med stråmenn og angrep selv før man har skrevet noe. Veldig voksent av deg.
-
Å gi en ansatt parkering verdt ~2000++ kr i måneden i bykjernen: ingen skatt, pendlerfradrag for kjøringn. Å gi noen tilskudd til månedskort eller elsykkel: må fordelsbeskattes. Idiotien er hvordan man insentiverer det å kjøre mere bil, når det ikke er plass til alle.
-
Og som konsulent er "annen relevant info" jo hva man har gjort de årene. Lettest forklart ved å peke til kunder/prosjekter man har vært på..
- 5 064 svar
-
- 1
-
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Bøtene er tydeligvis ikke avskrekkende nok all den tid jeg ser flere daglig sitte på mobilen, og undersøkelser viser at rundt halvparten kjører for fort...
-
Ding ding ding! Fordi ingen ville kjøpt dingsen om den bare varslet om kø, elg eller annet. Det er bare noe folk påstår de bruker den til. Den kjøpes ene og alene for å unngå å bli tatt når man bryter loven. De hadde jo tilogmed slik at de hjalp deg betale bøtene før om man ble tatt med "botgaranti". Alle som påstår de bruker den for noe annet lyver.
-
Det er vel i loven bare lov til å skille på ulike grupper av ansatte (typ feks om man er leder eller ei) når det kommer til pensjon. Så det er vanskelig / umulig å forhandle på.
- 5 064 svar
-
- 1
-
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Kan man ikke holde diskusjonen på temaet og ikke barnslige quips om sosialister? Bare slitsomt å lese..
-
3500 ansatte i NRK - er det blitt for mye?
Matsemann svarte på Sampson sitt emne i Politikk og samfunn
Du har rett i at de har en biased fremstilling, men den er ofte i favør Israel. Feks etter opptøyene rundt fotballkampen i Amsterdam fikk man jo servert løgner på dagsnytt. https://josimar.no/artikler/propaganda-maskinen-pa-marienlyst/30179/ Gøy at et fotballmagasin har en mer nyansert fremstilling enn pro-Israelske nrk -
Du ser den videoen og tenker syklisten er den som provoserer? Jeg ser en bilist som velger å trykke seg klin inntil en syklist bare for å komme raskere frem til rødt lys. Er ikke det å provosere? I tillegg er det farlig. Det er ikke en provokasjon å sykle i veibanen i stedet for i parkeringslommer, spesielt ikke når bilisten ville komme like fort frem uansett.
-
Er det ikke litt rart at det å sykle i veibanen er en "provokasjon"? Kanskje du må gå litt i deg selv i stedet om du blir så irritert fordi du må dele veien med andre?
-
Føler det er motsatt jeg, må passe på man ikke plutselig har tatt på seg noe personal- eller lederansvar når man helst vil kode! 😜 Litt satt på spissen, men tar man ansvar får man mere ansvar, og så må man passe på hvilken retning man ønsker.
- 5 064 svar
-
- 2
-
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Hva tenker du om de andre partiene sin innsats, da?
-
Poenget er at det her gis skyld til én part, uten grunn. Litt sånn typisk irrasjonelt boomer kommentarfelthat, antar jeg.