Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

nebrewfoz

Medlemmer
  • Innlegg

    13 748
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Hjelpsomme svar

  1. nebrewfoz's innlegg in [Løst] [Harddiskbytte] Hva skjedde her? ble markert som svaret   
    Jeg tipper reinstallasjonsproblemene har å gjøre med at USB-stick'en bruker GPT (for UEFI-systemer) og ikke MBR (som er det vanlige på BIOS/"legacy"-systemer), og dermed kan den ikke brukes til å installere Windows på en MBR-formattert SSD.
     
    Dette var enklere før ...
  2. nebrewfoz's innlegg in [Løst] Paysafe kort ble markert som svaret   
    Jada. Dette er de som selger "skiten".
    De bruker den ikke selv ... (og du kan ikke betale med PaySafe der)
     
    Spotify tar PaySafe. Og DinoDirect ...
     
    Ellers kan man overføre saldoen på PaySafe-kortet til en "digital wallet"; både NETELLER og Skrill er støttet ..
    (Jeg vet ikke hvor mye bedre det gjør saken.)
  3. nebrewfoz's innlegg in Installere bluetooth på nytt? ASUS X550JK (Windows 10) ble markert som svaret   
    Men har du noen Unknown Device i Device Manager?
    Det kan jo tenkes at det er BT-adapteret, men at Windows ikke finner drivere for det.
     
    I så fall, last ned BT-driveren for Windows 8.1, pakk ut filene, og la Device Manager's Driver Updater lete blant de nye filene.
     
    Et annet punkt å sjekke: Har PC'en en HW-bryter for å slå BT av og på?
    Eller er det en BIOS-innstilling for å slå det av og på?
     
    Hvis Windows ikke finner BT-hardware eller ukjent hardware på laptop'en, kan BT-kortet ha løsnet eller gått i stykker?
  4. nebrewfoz's innlegg in Hvor får man bestilt Security Torx-skrutrekker? ble markert som svaret   
    Jeg bestilte herfra: https://www.elfadistrelec.no/
     
    Bestilte på søndag (lørdag?), de ble sendt fra Nederland med DHL, og jeg hentet dem ut fra en Narvesen-kiosk mandag kveld. Jeg er sjokkskadet over hvor raskt det ble levert og hvor lite det kostet (ca. 50 kroner? inkl frakt).
     
    Dette med å hente pakken hos Narvesen var noe DHL kunne tilby, noe som passet meg bra ettersom DHL og jeg aldri befinner oss på samme sted til samme tid.
     
    edit: Søk etter "Skrutrekker TORX Tamper Resistant"
     
    edit2: Dette var i fjor høst en gang, så det er mulig jeg bommer på prisen ...
    På websiden, hvis du klikker på "Norge / NO / NOK eks. mva" øverst til høyre, og velger B2C så får du prisene inkl. mva.
  5. nebrewfoz's innlegg in Windows spør alltid etter passord. ble markert som svaret   
    Dette? http://www.computerhope.com/issues/ch000536.htm
  6. nebrewfoz's innlegg in "Nesten-Clean Install", Windows 10 ble markert som svaret   
    Ja, du har en ren Windows 10 installasjon, ingen filer eller settings fra Windows 7 er lenger i bruk, og de filene fra Windows 7 som ligger i Windows.old gjør ikke noe annet enn å ta opp plass på disken. Denne plassen kan du "ta tilbake" senere dersom Windows 10 fungerer helt ok.
  7. nebrewfoz's innlegg in [Løst] Boot priority stemmer ikke overens med hvor PC booter (?) ble markert som svaret   
    Prøv å koble fra HDD'en midlertidig.
    Hvis Windows ikke booter da, så har noe kålet seg til under installasjonen av Windows, og du har endt opp med en skjult 100MB partisjon på HDD (som er den egentlige boot-partisjonen) og C:-partisjonen på SDD.
     
    Det enkleste vil kanskje være å reinstallere Windows med bare SSD'en tilkoblet.
  8. nebrewfoz's innlegg in [Løst] Hva er bryteren på kabinettet H2 fra NZXT til? ble markert som svaret   
    "30W 3-step fan control for airflow settings at 40%, 70%, and 100% of maximum fan speed" ?
     
    https://www.nzxt.com/product/detail/103-h2-case.html
  9. nebrewfoz's innlegg in [Løst] Bruke en annen cd? ble markert som svaret   
    Det er ikke sikkert installasjonsprogrammet for Windows OEM aksepterer produktnøkkelen for Acer, men det skader ikke å prøve.
     
    Ettersom Acer også har basert sine installasjons-CD'er på Windows OEM, så vil det nok heller ikke fungere å bruke en CD fra en vanlig "retail box".
     
    CD'er som passer kan vanligvis skaffes (mot noen kroner) fra produsenten (Acer).
     
    Mange PC'er har en skjult 'restore partition' som kan brukes til å sette PC'en tilbake til samme tilstand som da den ble kjøpt. Det kan i mange tilfeller være et alternativ til manuell installering.
  10. nebrewfoz's innlegg in [Løst] Formattere minnepenn i windows 7/8 gir korrupt minnepenn ble markert som svaret   
    Prøvd RUFUS? http://rufus.akeo.ie/
  11. nebrewfoz's innlegg in USB sluttet å fungere - NULL Driver? ble markert som svaret   
    Prøve å koble IcyDock til en USB3-port?
    (* don't know *)
  12. nebrewfoz's innlegg in OSX finner ikke Xerox skriver på nettverk ble markert som svaret   
    Har Xerox'en fast IP-adresse, eller er den tildelt via DHCP? Hvis printeren "bytter IP-adresse" av og til, så er det kanskje en discovery-prosess e.n.s. som feiler på iMac'en?
     
    Hjelper det å 'pinge' Xerox'en fra iMac før man forsøker å printe noe?
    (Kunne man evt. laget en bakgrunnsprosess som pinget med jevne mellomrom?)
     
    Er det et problem relatert til bruk av trådløst nett? Funker det bedre med kabel? (Selv om det kanskje ikke er en viabel opsjon.)
     
    Kan det ha noe med ruter-support for Multicast å gjøre? (Noe jeg så noen mumle noe om i et annet forum.)
×
×
  • Opprett ny...