Erfaringen så langt er slankere lommebok🤣
Vel, begynte å bruke Autol etter en dysereparasjon på en Volvo Penta MD6.
Reparasjonen var det Haugland Diesel i Bergen som sto for.
Fikk dysene tilbake med slipte spisser sammen med en litersboks med Autol.
Om jeg benyttet denne heretter ville det sannsynligvis ikke oppstå slik skade på dysene igjen, var beskjeden.
Dette var en motor som stod i en seilbåt og når den gikk så var det ofte med lav belastning.
Fikk aldri problemer med dysene de følgende årene jeg hadde båten.
Senere ble det dieselbiler med gammel sugemotor i mange år, Mercedes OM617 motor.
På en av disse tok vi ut dysene etter ca 250.000 km for å sjekke tilstand samt å heve åpningstrykket litt.
Dieselverkstedet kommenterte tilstanden på dysene som usedvanlig rene og nesten fabrikkspec på trykket.
Siden har det blitt flere dieselbiler av ulike typer og alle får sin lille dose ved hver fylling.
Har aldri hatt EGR- eller DPF-problemer på de nyere bilene.
Vet at midt på 80-tallet var det mye fokus på drivstofftilsetninger av diverse årsaker. Det var en del transportselskaper som testet ut produkter og lagde rapporter. Fikk noen slike som gjaldt Autol, men har ikke disse lenger.
Rett etter dette kom jo dieseldyr-saken som raskt skiftet fokus over på nye problemer.
Jeg har lagt merke til at Autol han endret resept flere ganger, dette merkes tydeligst på lukt. Men også farge har endret seg noen ganger.
Her i Kristiansand har vi en Autol-forhandler som heter Skanbatt.