Som jeg skrev ovenfor, så er dette mitt første ARPG. Jeg liker grinde-spill og har vært borti flere looter-shooters.
Overgangen til Diablo var dermed ikke helt ukjent, men den største forskjellen var det du er inne på her. Nemlig at alt resettes for hver sesong. Personlig liker jeg bedre ideen on å ha en karakter gjennom flere sesonger som man kan investere mye tid i, men er ikke helt imot modellen til Diablo heller. Progresjonen og reisen til endgame er like gøy og viktig her som endgame i seg selv synes jeg.
Synes forøvrig kvaliteten på story/campaign i slike spill er helt uinteressant for om jeg liker den totale opplevelsen. Så jeg stusser alltid på hva som er verdien anmeldelser av slike spill da de alltid fokuserer på dette. Nå mener jeg derimot ikke å kritisere anmeldelsene i seg selv
Hei
Tror ikke du skal undervurdere hvor mange som faktisk spiller denne typen spill for historien sin del. Diablo IV solgte vel 10 millioner ekstremt fort, og det er over 1 år siden, så det har nok blitt mange flere etter det. Og antall aktive spillere per dag/uke/måned er ikke i nærheten av dette tallet.
Jeg tror faktisk at det er en større andel spillere som gjør dette, sammenlignet med de som kommer tilbake sesong etter sesong og grinder endgame.
Og så kan man diskutere om det kanskje er verdt å dele opp en anmeldelse i to, der del 2 tar for seg hvordan endgame og den biten fungerer etter en måned med spilling, for eksempel.