Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Hollabaloo

Medlemmer
  • Innlegg

    550
  • Ble med

Nylige profilbesøk

5 602 profilvisninger

Hollabaloo sine prestasjoner

304

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg gjør jobben med å "forsegle" lakken selv, men jeg bruker voks (Swissvax Shield to ganger i året) og ikke sånn keramisk lakkforsegling. Min erfaring er som du er inne på at lakken blir enklere å holde ren og pen, skitt fester seg ikke like godt. Jeg vet ikke om det har noen fordeler mhp steinsprut, tviler egentlig på det. Hvis det var min nye bil, og jeg hadde som mål å eie bilen absolutt billigst mulig, så ville jeg droppet lakkbehandling før levering, vasket/vokset den selv, og heller vurdert profesjonell lakk-korrigering + beskyttelse/voks i forbindelse videresalg (ikke sikkert det lønner seg da heller). Ripefri lakk er "ferskvare", det skal lite til å lage mikroriper i lakken, så lakk-korrigering har best effekt rett før et salg.
  2. Er det denne typen behandling? https://mollermedvind.no/lakkforsegling/
  3. 345/25/20, blir ikke det en dekkhøyde på 25% av 345mm = 86mm? Det ganske lav profil, men ikke helt krise?
  4. Da jeg kjøpte min bruktbil hos forhandler, så gikk vi på selges initiativ sammen gjennom servicehistorikk og tilstand på bilen (den hadde tilstandsrapport). Og så signerte vi på at det var gått gjennom. Ryddig og greit.
  5. Gitt at du finner noen som er villig til å gjøre en sånn jobb for en betydelig lavere sum enn et verksted, synes du det er verdt risikoen å la noen du ikke kjenner, som sannsynligvis ikke er en profesjonell aktør, og dermed hverken har en verkstedforsikring i backup i tilfelle noe går galt, eller kan tilby en seriøs garanti/reklamasjon, gå løs på bilen din? Bare for å spare en tusenlapp eller to?
  6. 👍 fornuftig prioritering av din egen fritid
  7. Husker at TSX var sprekere enn DT i all vanlig trafikk inkl oppoverbakker, men hvordan de var til terrengkjøring i forhold til hverandre har jeg ingen erfaring med, så der får jeg tro deg på ditt ord. Jeg tok med meg en TSX i skogen med bratte og steinete stigninger en gang, og da ble den relativt raskt ekstremt dau, sikkert pga høy belastning i lav fart og manglende kjøling?
  8. Det er ikke sånn jeg husker det. TSX og MT-5 var mest attraktive, DT var regnet som den «daue». Men i den aldersgruppen var det mye sterke meninger og «etablerte sannheter» basert på ganske sviktende grunnlag (erfaring med få mopeder og mye ryktespredning) Husker det var vanlig å bytte drev og montere trimsett på alle disse 3.
  9. Disse bilene har følgende historikk (jeg "trekker fra" de korte eierskapene til bruktbilforretningene): Passaten: Eier 1: 2007-2011 Eier 2: 2011- desember 2024 Avensisen: Eier 1: 2005 - 2007 Eier 2: 2007-2009 Eier 3: 2010 - 2014 Eier 4: 2014 - 2019 Eier 5: 2019 - 2020 Eier 6: 2020 - 2021 Eier 7: 2021 - 2023 Eier 8: 2023 - desember 2024 Avensisen er jo rene "flyfilla", så hyppige eierskifter i nyere tid er et rødt flagg for meg i hvertfall. Men kan ikke si at en gammel diesel-Passat frister heller på tross av en veldig ryddig historikk.
  10. Skruvat, Autodoc og Eurodel tilbyr alle at man kan velge deler fra ulike spesifiserte deleprodusenter, og ofte flere av de samme delene fra de samme produsentene. (Personlig synes jeg Skruvat er den minst oversiktlige av de 3). Jeg handler også mest fra Eurodel, men sist gang da jeg skulle ha noen deler laget av Febi Bilstein, så var Eurodel flere hundre kr dyrere enn Skruvat for samme delene fra Febi Bilstein med samme delenummer, med andre ord identiske varer, og da valgte jeg selvfølgelig å gi pengene mine til Skruvat. Å si at den eller den nettbutikken leverer kvalitetsvarer er en overforenkling. Alle de 3 jeg nevnte leverer deler i ulike prisklasser og med ulik kvalitet.
  11. Suzuki Across er en re-badget Toyota.
  12. Har ikke noe eksempel på konkret pris siden jeg ikke har tilgang til offisiell Toyota delekatalog med norske priser, 15K var bare en gjetning fra min side basert på vage minner fra et annet case med en annen bilmodell
  13. Du må forholde deg til veiledende pris på original del fra Toyota, ikke hva en brukt koster eller en dør fra en ettermarkedsprodusent. Gitt at utgangspunktet er delkostnadene for forsikringsjobben på bilen i første innlegg.
  14. Ja når brukte koster 10K, så koster vel neppe nye ubrukte originale fra Toyota til veiledende pris under 10K for å si det sånn 😛
  15. Jeg ser din gjetning og høyner til en gjetning på 15000 kr (pr stk ulakkert original dør)
×
×
  • Opprett ny...