Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Hollabaloo

Medlemmer
  • Innlegg

    518
  • Ble med

Nylige profilbesøk

5 531 profilvisninger

Hollabaloo sine prestasjoner

268

Nettsamfunnsomdømme

  1. Kanskje de fleste vet det, men ikke alle følger opp med å gjøre nødvendige undersøkelser. Har du f.eks. forhørt deg om hvorfor den Civicen har hatt 3 person-eierskifter siden september i år? Det kombinert med at den selges på auksjon er et rødt flagg for meg ihvertfall. Har du sjekket ut hvor mye olje Hyundaien bruker, det spesifiserte ikke selger. Det der kan jo være alt fra en bagatell til en motor som er nær døden. Ikke lenge siden det var en annen forumbruker innom her som klaget over en Hyundai i20 med altfor høyt oljeforbruk: Har du vurdert Toyota IQ? F.eks. denne: https://www.finn.no/mobility/item/379399552 Ser tilsynelatende ryddig ut, samme eier siden 2016. Men blir jo kræsj med ditt ønske om større bil og tilhengerfeste.
  2. En nøkkel er vel å finne en bil som på tross av lav verdi har blitt godt vedlikeholdt. Man ønsker ikke å overta en bil der eier før deg har latt den gå for «lut og kaldt vann» over lang tid for å spare penger og nå dumper den på finn fordi en rekke påkrevde reparasjoner er rett rundt hjørnet.
  3. På min forrige bil hadde jeg kupevarmer på 1400W. Det fungerte bra. 130W høres altfor lite ut.
  4. Ja, jeg kjøpte calipere fra TRW for ca 1 år siden som sannsynligvis var "remanufactured": https://www.trwaftermarket.com/us/import-program-pc/disc-brake-systems/brake-calipers/ Thanks to our remanufactured Brake Calipers, which are stripped, cleaned and rebuilt with OE quality parts to give you a caliper that performs just as well as the one that was originally fitted to the car, we’re saving more than 1,500 tonnes of CO2 a year. Remanufacturing benefits you and the environment because: A sustainable supply chain for aging parts helps you to avoid issues with parts becoming obsolete They’re value for money: parts with low volumes can become very expensive to manufacture as new, but remanufacturing can support a reasonable price for these parts in the market Remanufacturing uses just a fraction of the energy and CO2 required to make a brand new caliper
  5. Det er ikke noe som heter biltilsynet lenger, ref https://snl.no/Biltilsynet
  6. Du kjenner til TS sitt kunnskapsnivå basert på alle hans tidligere tråder, og allikevel så oppfordrer du han til å skru selv? Seriøst?
  7. Jeg får litt assosiasjoner til Ernst-Øyvind fra Nissene over skog og hei.
  8. Fra finn.no ser jeg at 2013 Octavia med bensinmotor har blitt levert med bensinmotor både fra EA111-motorserien og EA211-motorserien. I tillegg til 1.8-literen som jeg ikke husker koden på i farta. Et par eksempler: Denne 1.4 turbo har registerkjede: (CAXA fra EA111-motorfamilien) https://www.finn.no/mobility/item/378272109. Denne 1.4 turbo har registerreim (CHPA fra EA211-motorfamilien): https://www.finn.no/mobility/item/364979587 Så svaret på ditt spørsmål vil ikke nødvendigvis tilføre noe mer nyttig info, med mindre det er supplert av TS med utfyllende motorinfo, aller helst skiltnummer eller understellsnummer
  9. Har du fått noen private meldinger fra noen her på forumet ennå som er interessert i å kjøpe? Skulle ikke forundre meg om det dukker opp noen håpefulle.
  10. Absolutt. Det var jeg som misforsto, jeg trodde Stalsberg skole som dukker opp når du googler nå, var "beslektet" med Stalsberg skole som sto oppført som eier. Men det har TS presisert at ikke er tilfellet.
  11. Aha, ja jeg ser nå når du poengterer det at den skolen som heter "Stalsberg skole" (https://www.modum.kommune.no/stalsberg-skole.492225.no.html) ligger i 3360 Geithus, og ikke 2010 Strømmen (som er oppført som eier). En ide når du har fått overtatt eierskapet kan være å legge den ut på finn.no som "vurderes solgt" og se om du får noen fornuftige bud. (Du vil helt sikkert få skambud) Jeg husker MT5-en fra 90-tallet som en svært populær moped (knivet med bl.a. Suzuki TSX), og det må da være enkelte voksne folk som hadde sånn i ungdommen, som nå har masse penger og ønsker sin ungdomstids moped tilbake i garasjen
  12. Så dagens barneskole som fortsatt heter "Stalsberg skole" har ingen kobling til "Stalsberg skole" som er oppført som eier (overtatt bo/eiendeler og sånne ting)? Det er jo isåfall positivt ja. Den MT5-en er verdt en del penger hvis man bruker finn.no som referanse. Skulle ikke forundre meg om du kan få mange tusen kroner for den urørt sånn den står, kan til og med hende enkelte som har lyst på et vinterprosjekt foretrekker å kjøpe den as-is uten at noen har tuklet med den før de. Den er jo "knapt innkjørt" med litt over 4000km.
  13. En "kunnskapsbedrift" med andre ord Men fortsatt står mopeden registrert på Stalsberg skole, så as-is vil du ikke få den registrert på deg (jeg antar du ønsker å kunne bruke den på offentlig vei eller selge den videre etter oppussing til noen som ønsker å bruke den på offentlig vei).
  14. Hvordan en skolesykkel kan ende opp i et tilfluktsrom tilhørende en annen bedrift, er det kanskje en spennende historie bak 🙂
  15. Enig. Avklar eierforholdet før det kastes penger og tid på den. Selv om den ikke er registrert så vil det være en eier på den i vegvesenet sine systemer, og et eierskifte må gjennomføres før den kan registreres på deg. Edit: Jeg ser den eies av Stalsberg Skole, 2010 Strømmen. De har vært eier av mopeden hele tiden siden den ble registrert første gang i 1986.
×
×
  • Opprett ny...