Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Lush

Medlemmer
  • Innlegg

    497
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Lush sine prestasjoner

818

Nettsamfunnsomdømme

  1. Nyhetene skal først og fremst informere, forbli objektiv, og så er det opp til leseren å gjøre seg opp en mening. Som dere selv forstår, skal man boikotte, så blir det fort en lang list, spesielt med store/brede selskap som Microsoft. Og hva Xbox har med andre deler av Microsoft, blir og et synspunkt standpunkt. Så dere gjør rett, i å la dette være opp til leser. Og hvis det skulle dukke opp noe som innvolverer Gaming delen av MS, så er Lederspalte, en Kommentar riktig sted. Ikke at dere som Medie, skal boikotte noe for leser.
  2. Spennende, og lovende! Har merket at det har tatt seg opp med innhold! Så derfor det sjekkes flere ganger ukentlig, i motsetning til før. Skjønner at det vil bli, prøv og lær framover men slik dette blir beskrevet, så virker det solid utgangspunkt. Kudos
  3. Som alltid kommer koker det ned til hva man verdsetter. Men etter mitt syn, så er ikke prisen for selve konsollen noe overraskende, mtp styrken på vår Valuta, moms, inflasjon og at importør/butikkene skummer litt av fløten på toppen som vanlig. Regner man på det, så er Switch 2 prisen et par hundrelapper over Switch 1. Og husk vi vet ikke hva trumps handelskrig, vil påvirke prisen etter lansering, samt alle andre varer og tjenester. Så å sammenligne Switch 2 MSRP, med nåværende eller tidligere års MSRP på alt av varer. Blir ganske epler og tomater. Det som og er et problem, er at Switch 1 spill, vil kanskje ikke fungere eller ha problemer, på Switch 2... https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/transfer-guide/compatible-games/?srsltid=AfmBOooQV0P4pf3hcDcrVfbRJcPb2YSGOBlXuEXjZ4Woq0tknyAv3yN5 Nå er Switch 2 mer en oppgradering av Switch 1, enn en helt nytt konsoll design. Og så skal det nevnes at selskapene bak de tusenvis av Switch 1 titlene, trolig kan gi oss en patch for å fikse feil. Men dette er jo ikke garantert, da Nintendo har unngått å nevne dette høyt, eller si hva de skal gjøre med det. Og dette er et problem Nintendo kunne gjort enda mer for å fikse, enn den Norske prisen over MSRP, før lansering. Fordi dette gjør, at om du har flere spill som ikke er på disse listene. Så kan det hende, at det er lurt å sitte på Switch1, eller ikke bytte til Switch 2.. Så, denne lanseringen viser seg å være mer og mer rotete, og det hjelper heller ikke med en unødvendig handelskrig på toppen.. Jeg kommer til å skaffe meg konsollen, holde på mine Switch 1, men kommer til å vente med Switch 2 spill. Da den nye prisen er latterlig, men også her er det uklarheter så får se hva det faktisk blir.
  4. Hva er greia med at folk er avhengig av negativitet. Fordi vi vil ha gode og intressante spill. Norsk Spillindustri blir solid støttet av skattepenger, hvor hovedformålet er å få stablet opp en industri som kan stå på egne bein. Men når mange av de nominerte og noen av vinnerne er spill som ikke har noe marked, så viser det til en dyster trend. Men det er håp - https://www.nfi.no/nyheter/21-millioner-kroner-til-ni-spill Selv ser jeg fram til Yield! Fall of Rom(early access), og Life Below
  5. Skulle gjerne likt å leste kriterier, og begrunnelse for de ulike prisene. Fant ikke noe på arrangørens hjemmesider. Så da blir dette veldigt hult, selv om jeg forstår at Norsk Spillindustri er liten og det kan gå langt mellom lanseringer. I søkingen fant jeg og den Danske utgaven, og denne var mye bedre lagt opp. https://spilprisen.dk/en/about-us/ (mye mer innbydende spill her btw.., noe få av de norske nominerte kan vise til i salg) I motsetning til https://www.virke.no/bransjeomrade/produsentforeningen/spillprisen/pamelding/ det nærmeste jeg fant til noe kriterie.. Så stort forbedrings potensiale, ellers gir det lite mening å ha slike utdelinger utenom for industrien selv.. Til neste gang, så er det vel ganske klart at Dune Awakening vil ta de fleste priser... men Flåklypa oppussingen bør tas med, for å gi litt konkurranse :D
  6. Spill er Virkelighetsflukt, enten det er å glemme virkelighetens realitet eller fordi det er gøyt å oppleve noe fiktivt. Og som mennesker har vi en tørst for å oppleve historier og inntrykk. Ellers handler mye av poengene i denne kommentaren om Mestring. Spill er et ypperlig medium for å oppleve Mestring, på mange områder og nivåer. Enten det er å bygge en fungerende by i City Skyline, jernbane i Railroad Tycoon, bygge og forbedre produksjon i Factorio, få den beste tiden i Forza Horizon eller F1. Oi, nevnte plutselig flere "ikke voldelige" spill.. Samt at krig og vold har en stor plass i menneskets historie, som er et enda større tema. Poenget er at, spill tar fra dette aspektet ved Menneskets Natur. Men plasserer det i en fiktiv verden, som er trygg, og derfor har "voldelige" spill et så stort marked. Og det er et enkelt konsept, som også gjenspeiler Naturens voldelighet. Hvor The Circle of Life, er nettopp vold for å overleve. Kan jo og trekke inn eksperimenter som Obedience to authority, og for eksempel Enders Game, hvor dette temaet utforskes.
  7. Hm, tror dette konseptet vil invitere til mer "krig", og hva visst en nasjon i hemmelighet oppretter en hær og angriper alle andre.. Noe av det som avskrekker nasjoner og andre utøvere til å begi seg ut i krig, er dens kostnad i alle aspekter. Enten det er menneskeliv, logistikk, utstyr, politisk og sosial kostnad. Samt hvor forferdelig og ødeleggende krig er. Men ja i et Utopi, så hadde spill vært et veldig mye bedre verktøy til å løse konfliker. Til noen jukset 😕
  8. Nettopp, så derfor dropper jeg spillet i sin helhet. Håper de lager mer gøy gameplay og historie, og gir meg et fullverdig spill når det er premium pris.
  9. Jo for de som har råd, men hvorfor skal jeg betale mer når jeg har betalt fullpris, og mer enn andre spill.. og dette er singleplayer, så hvorfor skal jeg føle behov for å betale for raskere framgang.. skal jeg ikke ha lyst og ha det gøyt gjøre dette.. For det vil jeg, holder enda på med Stalker 2, og av og på med Wukong
  10. Som andre her, så føltes dette veldig rart.. Spesielt når man ser helt opplagte forsøk fra Ubisoft å male et positivt bilde utav dette... Og Gamer.no er ikke eneste gaming medie som er ute og gjengir Ubisoft propaganda. Samt andre mediehus som forsvarer Shadows på ulike måter.. Minner meg mye om hvordan Veilguard utspant seg, men positivt at dere påpeker at dette er spillere og ikke salgstall. Selv om vi ikke vet Ubisoft definisjon eller krav til en 'Spiller' Nok om det, som Gynvaelbleidd påpeker så var det ikke mye konstruktiv innhold i denne Kommentaren. Som svarer på kritikken i selve anmeldesen. Så hvis dette skulle vise at selve anmeldesen, tar feil så ga dette meg, ingenting. Og jeg vil påpeke at for meg, så savner jeg kunde perspektivet hos gamer.no. Skal ikke dere være på vår side, gi oss annmeldelser som sikrer at vi gjør gode valg med hva vi skal bruke månedens lønning og fritid på.. For Shadows er at av spillene som prøver å etablere en høyere salgspris, og samtidig pusher mikrotransaksjoner som før.. enten det er skins, eller måter å framskynde Gameplay og progresjon i Singleplayer spillet. Jeg ser lite fokus på dette aspektet i anmeldelsen og i denne kommentaren.. For vi har det ikke slik som dere, at vi har allverdens tid eller fikk spillet gratis(enten fra Utgiver eller firma som betalte). Det må være en sunn balanse, selv om solid gameplay og historie, gjør at jeg vil fullføre spillet. Så må det være givende. Og etter å ha sett og lest flere anmeldeser så er dette svakheten med Shadows, som de seneste titler.
  11. Det er greit å tenke på hvordan en slik oversikt fungerer. Merk at denne listen går på INNTJENING, så om et spill som Shadows som selger til 79-110$ så må de selge langt færre enn et spill til 10$ for å nå toppen. Og så må man se på konkurrentene, FC25, Cyberpunk2077, Monster Hunter Wilds, Splitfiction, KC:D2... Vel spill som er snart en måned til flere måneder(år) gammel og lavere pris.. så da burde jo førsteplassen være enkel å holde på.. Men per nu, 17:54 23. Mars så er det R.E.P.O til 110 NOK(10$) som har førseplassen, enkel logikk tilsier at de da selger bedre enn 1:7 mot Shadows i dag.. Shadows på andre plass, og det ser ut som at antall spillere vil flate ut på rundt 65k... Men det er en indikator, som jeg vil si viser at det slettes ikke går bra. Konsolltall, og andre platformer kan gå som det suser hvem vet. Men de har ikke annonsert noe salgstall( men for å gi alle her noe å sammenligne i tiden framover: Here is a list of FIRST WEEK SALES: Assassin’s Creed: 1.24 million Assassin’s Creed II: 3.27 million Assassin’s Creed Brotherhood: 2.15 million Assassin’s Creed Revelations: 2.22 million Assassin’s Creed III: 3.52 million Assassin’s Creed IV: 2.36 million Assassin’s Creed Unity: 2 million Assassins Creed Syndicate: 0.92 million Assassin’s Creed Origins: 1.5-1.7 million Assassin’s Creed Odyssey: 1.4-1.5 million Assassin’s Creed Valhalla: 1.7 million Assassin’s Creed Mirage: 1.4-1.7 million Here is a list of 4 MONTHS POST LAUNCH SALES: Assassin’s Creed: 5 million Assassin’s Creed II: 9 million Assassin’s Creed Brotherhood: 7 million Assassin’s Creed Revelations: 7 million Assassin’s Creed III: 12-13 million Assassin’s Creed IV: 11-12 million Assassin’s Creed Unity: 9 million Assassins Creed Syndicate: [no data] Assassin’s Creed Origins: 6-7 million Assassin’s Creed Odyssey: 5-6 million Assassin’s Creed Valhalla: [no data] Assassin’s Creed Mirage: 5 million
  12. Bare å legge merke til at dette er 1 Millioner spillere.. som er mye likt BioWare valg av ord når de "nådde" 1.5 millione engagements. Ikke solgte eksemplarer. Poenget her er at dette er ikke solgte eksemplarer, til full pris. Og fans av Ubisoft kan spille det gratis på abonnement tjenesten, og Ubisoft har hatt flere promoteringer hvor de har gitt ut Spill nøkler gratis, samt bundles(f.eks Intel CPU) Jeg er enig med folk her, om at dette er et mer typisk Konsoll spill. Så Steam Chart vil nok ikke gi noe god indikasjon. Utenom at for de som kun har PC så er tallene per nå, nesten identiske med Veilguard. Og om trenden fortsetter, så vil det ende opp med rundt 90k spillere når Søndag er omme. Og Veilguard nådde ikke 1M solgte før etter 3 måneder, med godt nedsatt pris etter kort tid. Om utvikling kostanden er riktig, som skal være rundt 280M $, så må spillet selge rett over 4M, til fullpris(70$) for å gå i null. Som ville vært garantert i Assassin Creed storhetstid. Og merk at hvis det selges utenom Ubisoft, så vil Steam(30%), Microsoft ta sin andel av hvert solgte eksemplar. Og med abonnement tjenester, så blir også regnestykket vanskelig. Men gode populære spill skal i utgangspunktet, øke antall abonnementer for at spillet skal lage profit. Om 280M$ er riktig før eller etter Markedsføring, er ikke klart. Men hva Ubisoft faktisk har rapportert til Investorene, er at utsettelsen kostet alene 20M $.
  13. Haha, så bra du har fulgt med. Får håpe det forblir sånn xD for det er jo faktisk ulovlig..
  14. Er vel en kontekst der, men det er åpenlyst for alle å lese og gjøre sin mening om. Ja en mening er en mening, og dette er bare et fora. Om jeg føler for å forsvare noe, så gjør jeg det. Men det var som sagt ikke hensikten da jeg bragte opp kultur, i mitt svar til deg. Bare at jeg ville understreke dette momentet, når man tar opp mangel på DEI på ulike arenaer og platformer. Og så får man spørre seg, hvordan Amazon kom opp til DEI kvote tallene sine, eller hvorfor det skal være kvoter i det hele tatt. Og hvordan dette vil påvirke underholdning produktet, når fans og publikum har sine premisser for kvalitet.
  15. Jeg har ikke konkludert, jeg påpeker bare andre momenter som årsaker til at minoriteter er en minoritet på ulike arenaer og platformer. Og ikke automatisk pågrunn av rasisme eller annen undertrykkelse. Men jeg har konkludert at Kultur er et moment. Og jeg vil påstå det er en ganske stor faktor, fordi det er en stor del av vår natur. Hvis du vil ha sannsynlighet, så er det bare å lese mine siste svar til jjkoggan. Hvor fakta viser at ikke-hvite står for ca 20% av Amerikanere. Så av 100 Amerikanske skuespillere, hvor mange er da sannsynligvis ikke-hvite... Så om vi skal gå for statistikk for f.eks DEI krav i UDA. Så vil det gi at 13% av f.eks skuespillere burde vært Afro-Amerikanere. Men det er ikke slik det fungerer. Det er en haug av andre faktorer som avgjør om disse 13%, velger å bli skuespillere, spillutviklere, kamera operatør, eller blir med i en kriminell gjeng. Hva tror du er sannsynligheten for at en hvit person er skuespiller i Bollywood.. Hvis du vil at jeg skal konkludere, når det ikke var hensikten min. Så får du vente. Hensikten min var bare å få deg til å tenke på at kultur også spiller inn. Som du vil se om du går til tilbake til svaret mitt.
×
×
  • Opprett ny...