Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

eisa01

Medlemmer
  • Innlegg

    1 663
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

14 625 profilvisninger

eisa01 sine prestasjoner

290

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har en Apple Watch Series 6 Cellular som nettopp dukket under 80% batterihelse, slik at den sier "service battery" Har noen prøvd å reklamere på det før med suksess? Den har vart tre år (kjøpt for fire, men ble byttet på reklamasjon etter ett år) Apple skal ha 1300 kr for å bytte batteri, som antagelig er rundt verdien til klokka på Finn. Ser Power gir 1000 kr i pant, men usikker på om de sjekker batterihelsa... Mulig jeg tar et mekkeprosjekt, men det virker nok ikke regningssvarende det heller om jeg får tak i batteri for et par hundrelapper (og det virker risikabelt gitt kommentarene på iFixit-guiden)
  2. Oj, der ja. Man må trykke på den greia som det nå står "avstand" på
  3. Det er ikke vi som er kunder, så derfor er UX for søk rimelig dårlig På Hjem.no kan man tegne i kartet hvilket område man vil ha treff fra
  4. Kassa har bedre vilkår, 5.3% innen 60% sikkerhet, 5.5% opp til 75% https://kassa.no
  5. Snakket med Gjensidige igjen, og nå var de ikke like bastante på at man måtte ha boligkjøperforsikring Tekna Innbo har 8k i egenandel, og så 20% over det If sin har 4k i egenandel, men 10 innledende timer med advokat gratis. Det ser også ut som at man kan ta saken videre på egenhånd, og If dekker kostnader om du vinner (men motpart gjør vel ofte dette uansett? kanskje ikke alt?) Tryg og Help forsikring sin pakke kan man ikke kjøpe på egenhånd, bare gjennom eiendomsmeglere, mens If kan kjøpes løst. Så heller mot å ta den, siden den virker mer seriøst og de har mer insentiv til fornøyde kunder når de både selger den på egenhånd og man har andre forsikringer med dem Renteforsikringen de slenger med er nok verdiløs på leilighetsmarkedet i Oslo, siden den først slår inn etter tre måneder uten bud på 95% av prisantydning
  6. Samboeren min snakket med Gjensidige, som selv ikke selger boligkjøperforsikring (så vidt jeg vet), og de mente at man absolutt trengte denne og at innboforsikringen ikke holdt Må nesten ta en prat med dem selv Er det noen andre seriøse forsikringsselskap som tilbyr det? Vet at If har.
  7. Man kan ta kjøp mellom to forbrukere til Forbrukerklageutvalget via Forbrukertilsynet, men er gebyr Hvis man har betalt med kredittkort på Vipps, så kan man kanskje ta det til Finansklagenemnda også? Det kan man ihvertfall med kjøp fra næringsdrivende
  8. Hvem er det som tar kostnaden ved erstatning fra kortreklamasjon? Er det banken, eller kjører de regress på selger? Vil anta det er en begrensning på hvor lenge de kan kjøre chargeback på selger
  9. Kan ikke skjønne at dette er i henhold til EU-direktivet på forbrukerrettigheter Kravet er saksbehandling på 90 dager, og maks en "nominal" fee. Over 1000 kr er betydelig. Nå snakker man også om at evt. gebyr skal refunderes og at saksbehandlingstiden skal være 15 dager (var svarttid for den innklagde) Har og tenkt at det er lettere å gå til kortreklamasjon, forliksrådet krever jo ofte fysisk oppmøte? https://oeil.secure.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?reference=2023/0376(COD)&l=en https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2024/757639/EPRS_BRI(2024)757639_EN.pdf
  10. Er man i denne tråden får man det med seg når det kommer på epost, men ikke sikkert alle gidder lese alt DN er ikke noe de fleste har tilgang til Hvis epostvarsling og slikt var nok, så ville aldri Agva Kraft og slikt hatt kunder Uansett er Vibb-avtalen fortsatt god, så ingen grunn til å bytte pga prisendringen. De som er billigere nå er definitive lokketilbud (Agva og Kilden Kraft, Jærkraft har kjørt samme modell som Vibb og kommer nok til å endre den med tiden også)
  11. Å drive prop trading i et strømsalgsselskap som til og med selger spot er galskap, så det har Vibb garantert ikke gjort Forøvrig, at Vibb øker prisen har ikke vært i media? Tydelig at det er Tibber man bør være hos for "hvermansen" så man blir varslet i VG om de endrer forretningsmodell/pris
  12. Det skal ikke være mulig å bli overrasket over taxiprisen i Norge, da sjåfør har plikt om å uppfordret gi pristilbud når man oppgir hvor man skal. Gjør ikke taxisjåføren det har han brutt loven https://lovdata.no/forskrift/2012-11-14-1066/§25d Så jeg ville vurdert å kun betale "gjengs"-pris (Oslo Taxi) og si at resten er omtvistet, og at dere kan møte til megling hos Forbrukertilsynet. Vet ikke om @krikkert har noen synspunkter på det juridiske
  13. Det er Power som har startet dette merket, etter at de sluttet å pushe tvilsomme avtaler fra Fjordkraft. Avtalene de har nå er ikke dårlige og er per dags dato ikke lureri, og de har som mål å bli blant de fem største strømleverandørene i Norden https://www.eletra-energy.com/no/stroemavtaler/ https://www.europower.no/forbruker/elektronikkjede-lanserer-stromselskap-vil-bli-blant-de-storste-i-norden/2-1-1525843
  14. De taper penger på kundene, med mindre man betaler for appen. Kommer på et tidspunkt til å måtte slutte med det. Vibb er del av Å Energi, så er et bunnsolid selskap. Ingen grunn til å bruke deres andre brand Å Strøm. Alternativet til Vibb er Tibber, som har en prismodell som er bærekraftig
  15. Godt poeng, det fins leverandører som ikke gjør dette (Hyre), så du bør ikke være skadelidende Er nesten et spørsmål om den praksisen er lovlig: https://elbil.no/leiebil-selskaper-henter-fossil-gevinst-hos-elbilkunder/
×
×
  • Opprett ny...