-
Innlegg
7 886 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
3
Civilix vant dagen sist 1. desember 2017
Civilix hadde mest likt innhold!
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Civilix sine prestasjoner
3,1k
Nettsamfunnsomdømme
1
Hjelpsomme svar
-
I dag kom det melding i bilen, "På tide å skifte hjul", nei det er det ikke! Riktig nok tidlige varmt i været i år men her i Hallingdal er det altfor tidlig.
-
Jekker opp vanskelighetsgraden for Diablo IV
Civilix svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
redigert: ser ut som artikkelforfatter endret teksten -
Noen ganger får jeg ett lite ikon i topp høyre hjørne av skjermen, en liten ball med ett skjold forran, noen som vet hva det er? Kommer ved siden av mobil-trådløs-lading ikonet.
-
Ford er ikke på toppen, de er den beste av de verste(under gjennomsnittet) Toppen er nok Lexus/Toyota, Mazda, Porsche, BMW, Cadillac og Buick som tradisjonelt har gjort det bra på disse rankingene. Redigert: ikke nødvendigvis i den rekkefølgen, jeg har ikke tilgang til rapporten heller da jeg ikke har interesse nok til å kjøpe den.
-
Glemte å nevne tidligere men har bekreftet at det går fint å se video ved å døpe om .mp4 filer til .mp3, spiller av helt fint fra usb. Litt kjederlig at man må forberede på forhånd men kan enkelt laste ned noen youtube videoer hvis man vil ha litt underholdning i ladepausen(bilde blir blokkert når bilen får en viss hastighet så ikke mulig å se og kjøre). Er ett alternativ hvis man ikke vil bruke penger på en AI boks.
-
Veldig fornøyd med bilen, gikk fra en 2018 330e og dette er ett hakk opp på alle fronter. Da jeg er ny som eier av elbil blir jeg automatisk ganske hengt opp i det som er mest nytt. Men det at jeg når jeg kjører bilen føler meg "hjemme" er helt fantastisk, så og si alt stemmer med slik jeg forventer at det skal være. Den falske motorlyden forventet jeg å ville slå av men den legger til opplevelsen syntes jeg, spesielt i sport modus liker jeg å ha lyden der. Utseendemessig liker jeg den veldig godt og fra førersetet kommer "hoftene" til blien bedre fram og gjøre den veldig sexy Rødfargen er utrolig kul bilder gir ikke ett riktig blide av hvordan den ser ut. Praktisk er den også, når jeg så på bilen tidligere tenkte jeg jo at det var bedre plass en 3-serie, men når jeg faktisk skulle pakke inn bagasje fikk jeg en stor aha-opplevelse hvor mye bedre plass det faktisk var bak i den. Når det kommer til ytelse er det en veldig morro bil å kjøre, selv om det er mye krefter virker det til å være ganske lett å holde kontroll på de. Uten å slå av DSC/DTC gir den rom for leking, gleder meg til å få den ut på isbane for å kunne kjøre mer villmann uten så mye automatikk påslått.
-
Da er første langtur unnagjort, for meg som er ny til å kjøre elbil langt må jeg si at jeg aldri kjente på rekkevidde-angsten, men lade angst kom ett par ganger med ladere som ikke fungerte, ikke tilbydde oppgitt effekt(mistenkeligvis halvparten så kanskje den deles på 2 biler) eller som ikke hadde ledige plasser selv om bilen sa at det skulle være det(folk som parkerer og ikke lader kanskje). Men nå var det en dårlig helg å reise med svensker og dansker som skulle hjem fra ferie og nordmenn som skulle reise på ferie. Ble ganske glad i ionity av de stasjonene jeg prøvde, tror jeg neste gang skal sette de som preferert ladeleverandør. Plug and charge var utrolig deilig sammenligna å finne ut av alle mulige måter å starte lading og rot med apper, sverige var langt værre en norge på dette punktet så kan være at det bare er snakk om tid. Første tur nedover ble gjennomført i fartsgrense(cc+5km/t) men mye trafikk gjorde at det gikk tregt store deler av turen: ECO pro ble aktivert etter å ha måtte hoppe over 2 ladestasjoner på grunn av feil på de Startet turen med 60% som heller ikke var optimalt, neste gang starter jeg med 100% så jeg kan ta en ladepause rett før Sverige. Temperaturene ute var fra -16 ved avreise til -8 ved ankomst. På vei tilbake ville jeg få ut litt tall fra motorveien(120kmt på speedometer), men det ser ut om om uansett om jeg kjørte reset individuell i bilen før og etter motorveien delte den ikke opp reisen i appen. Forbruket lå rett over 25 på de strekkene med 120kmt på speedometeret, dvs. fartsgrense med CC+10. Ved avreise var det -12 grader og ved grensa var det -6. Optimistisk som jeg var planla jeg ladestopp og harryhandel på nordby, bacon fikk jeg men lading var bare å glemme Siste bit av reisen var det fortsatt høyt forbruk på motorveien, men med en gang vi kom over på landeveier roet det seg ned igjen. Alt i alt ikke så galt syntes jeg, definitivt lært mye om lading av bil. Drivstoff/energi regninga endte på ~1300kr(inkl. parkering ved ladeplass på hotellet) som er ca like mye som min tidligere 330e brukte på samme turen, men det tok lengre tid på grunn av lading, ikke så ille hvis jeg får optimalisert ladestoppene, siste ladingen på vei hjem tok jeg på en 300kw lader og der var det full fart selv om jeg hadde hurtigladet nesten 250kwt på de 2 dagene. Så må jeg vel legge med tallene fra min første tur,som dere etter hvert fant ut ikke var en uoppnåelig hastighet oppover rv7 😛 Men det var kaldt og oppoverbakke så ganske fornøyd med resultatet, og med inspirert snakket jeg da om ikke nødvendigvis rett fremover og ikke myke fartsøkninger. som du ser av gjennomsnittsfarten er det mye som senker farten på den strekningen(og jeg kjører ikke ulovlig fort 😇) Utover det er jeg kjempefornøyd med bilen så langt, eneste jeg har å utsette på er at den er litt vel forsiktig innimellom når automatikken har kontrollen(kan være innstillinger som gjør det bedre). Og augmentet reality biten er ganske bortkastet, flyttet den til midt skjermen da det er en fancy funksjon å vise frem men totalt ubrukelig når man har HUD som fungerer mye bedre til samme formål. Hurtigknapp for avslåing av varsel om for høy hastighet er utrolig deilig sammenlignet med diverse andre elbiler jeg har kjørt hvor det er gravd ned i en meny.
-
Snittfarten var godt under 120, var opp rv7 så begrensa hvor raskt man kan kjøre. Får masse tid til å sjekke motorvei i morgen.
-
Da fikk jeg endelig hentet min nye bil i går, legger ved bilde i butikken før fikk satt på den skilter. På veien hjem begynte jeg å lure litt på hva dere mener med egg under foten, fordi jeg mente at jeg kjørte ganske "inspirert" på vei hjem og forbruket endte på ganske greie 19.5(~120km Hønefoss til Gol). For så vidt har jeg problemer med å aktivere digital nøkkel på telefonen, noen av dere som har iPhone og samme problemene? Selgeren klarte ikke å løse det før overlevering(skal innom igjen når jeg kjører nedover på lørdag og se om han har funnet ut noe mer), og litt sjekk på nett er det ikke ukjent problem på iPhone. I morgen setter jeg ut på første langtur, 60 mil ned til Jönkjöping, ifølge gps skal den klare det med bare en 5 minutters ladepause, det blir nok lengre pause enn det men blir artig å finne ut hvor korrekt gom er på en langtur som jeg ofte tar.
-
Husker jeg installerte en 7" dynavin(med windows Ce) i min e46 i ungdommen, var essensielt den gangen. Ser det er masse ettermarked løsninger fortsatt men siden bilene har mer av funksjonaliteten som standard blir det mer hassle enn det er verdt i disse dager. Ser at bimmer tech har flere løsninger hvor man får appleTV integrert(via ny hw). Ottocast har en ai-boks som kobler til med android auto(usb) og gir deg alle android apper. Hvis man skal på langtur kan man jo også laste opp noen filmer på usb med mp4->mp3 hacken som jeg ser mange snakker om, har ikke fått testet selv enda da min bil nå står på havna i Bremerhaven.
-
Youtube ligger vel bak esim som mest nyttige funksjonen(underholdning ved ladestopp), men ser ut til at det er eneste streaming appen. Her har bmw litt å ta igjen.
-
Kan være noe med hva man tar seg råd til, det er ikke alt maskiner er bedre til enda.
-
Jeg er litt på etterkudd i diskusjonen her, muligens vi tenker forskjellig men er ikke radaren oppvarmet og smelter vert fall noe av snøen? eller tenker du området over?
-
Bjørn har i4 m50(19") range på vinter i 90kmt 207whk, og vinter 120kmt til 279 whk, kan være noe med definisjon av lett på pedalen? 😛
-
BMW(eller mer riktig bilia sitt bmw-verksted) påstår at de bytter batterimoduler og ikke hele batteriet.