Tror du blander litt..
Moderne Leaf har ChaDeMo og Type 2..
Type 2 er jo samme som CCS bare uten mulighet for hurtiglading. Så du må fortsatt bruke ChaDeMo på farta.
Bra de tar til fornuft. Får håpe de kjører på med en skikkelig løsning og ikke bare smeller inn en luft-luft pumpe så man uansett må bruke PTC varmer på kalde vinterdager..
Er nok desverre en del biler som leveres uten. Må f.eks opp i dyreste utgave av Volvo EX30 for å få varmepumpe. Mustang Mach-e har vel heller ikke.
En del kinabiler leveres vel også uten pumpe.
Bilene har jo i grove trekk ikke endret seg annet enn kosmetisk siden første facelift type 2013. Flere battericeller men samme batteripakke uten noe kjøling så det blir innmari varmt der om sommeren. Snakker saktelading på hurtigladerne da..
Ioniq lader en del raskere. Iallefall 28kWt utgaven. Den har en vifte på batteriet i det minste..
Joda litt mere enn par hundre men alikevel ikke mange..
Alle fikk vel nye batteriet for noen år siden grunnet brannfare, ellers har jeg ikke hørt mye negativt om Kona. Men ikke sikkert alle utgavene er like bra.
Leaf er jo meget avleggs på flere ting enn bare Chademo.. Omtrent feilfrie biler men til 200k ville jeg glatt sett på noe mere moderne.
Kansje litt skummelt å kjøpe Honda E med tanke på deletilgang og slikt? Ble vel bare solgt par hundre stykker av den i Norge så neppe flust av deler hos forhandlerne..
Hyundai Kona gjør du ikke feil med. Veldig dyr service eneste men skuddsikre biler.
LG og Samsung har meget bra OS. LG lar deg bruke fjernkontrollen som musepeker om du liker sånt.
Android nevnes her men har vært borti flere tver som har fungert elendig med Android så er skeptisk til det. Virker som de putter inn billigste hardware de finner og bare installerer Android uten å optimalisere det på noe vis..
Men kjøper du en tv med dårlig OS så er det ikke værre enn å kjøpe en MiBox gen2 til noen hundrelapper som har bra AndroidTV.
Teslabjørn kjørte vistnok 685km med en slik i September. Ikke så langt unna WLTP det. Vanlig RWD med det lille batteriet gikk 500km som også er imponerende.
Ble påpekt at Model 3'en i denne Testen hadde veldig høyt forbruk i starten av en eller annen grunn. De forvarmet nok ikke batteriet før avgang heller.
Det er bra. Ganske sprøtt at Tesla fikk det først for noen måneder siden.
Men det er vel ganske primitivt kart i BMW'en så du får vel ikke overlay på kartet?
Finner bare slike bilder av navigasjonen men kansje ting er avslått der
Å betale for de autopilot greiene er bare tull. Den som følger med er nok i massevis i Norge hvor funksjonene i de andre pakkene er ulovelig å bruke..
Men blir litt penger for en specca performance ja. Vinterhjula til tesla er og ganske dyre. Sparer en del på å kjøpe noen 3epart.
Tesla dumper ganske nye Plaid'er om dagen som gir litt mere power for penga.
Da får man skjerm bak rattet, luftfjæring for komfort og over 1000hk..
Men usikker på støynivået i kupeen. De har aktiv støydemping med mikrofoner og høyttalere men usikker på hvor bra det funker.