Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Complexity

Medlemmer
  • Innlegg

    22 066
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Complexity vant dagen sist 27. oktober 2019

Complexity hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

64 253 profilvisninger

Complexity sine prestasjoner

10,7k

Nettsamfunnsomdømme

17

Hjelpsomme svar

  1. Ja det er grei nok løsning det i motsetning til gom. Jeg har dog på at bilen automatisk skal navigerer til hjem og jobb når den skjønner jeg skal dit. Er litt høvelig å se hvor mange minutter sen man er...
  2. Nja eller jeg bare plotter inn hvor jeg skal så vil bilen fortelle meg ganske nøyaktig hvor mye strøm jeg har ved ankomst, og eventuelt hvor jeg må stoppe å lade. Viktigste er vel å ha strøm nok Sjekker gjerne dette i appen før man drar er man ekstra forberedt
  3. Har ikke gjettometer på min bil. Eller det e der i en egen app men sjelden man åpner den. Batteriprosent, forbruk og data fra navigasjon er bedre å bruke synes jeg. Har gjettometer på leafen som alltid viser fantasitall siden bilen bare bykjøres.
  4. Du kan ikke finne posisjonen i google maps og sende den direkte til bilen? Tesla bruker jo google sitt kart så der funker det jo men kansje ikke for biler som bruker annet kart. Selv om det burde være enkelt å implementere
  5. Selgere er jo de siste man burde høre på da 😅 Batteriene til Tesla holder seg godt ja, men så anbefaler de ikke å lade over 80% da. Får nesten kjeft av bilen om man går over det.
  6. Er nok grunnet temperaturen. Vanligvis er elbiler mindre tørst til småkjøring. Er det mye batteribuffer på i4? Tok en rask googling og det ble nevnt under 3%, som jeg isåfall vil tro ligger i bunnen? Men var bare en tilfeldig fyr på internett fra ett tilfeldig forum som nevnte det. Men om det stemmer så er det nok greit å ikke ha bilen fulladet alt for mye om du vil beholde den gode rekkevidden
  7. Wltp rekkevidden får du nok bare om sommeren uansett. Kansje tillogmed mere enn WLTP. Men vinteren er hard. Er nok best å bruke navigation til å se hvor mye forbruk du vil ha da den forhåpentligvis tar høyde for litt flere faktorer enn forrige kjøretur. Bra det er en app da! Å ha fysisk bok vil jo bare være forvirrende. Om det var fysisk bok med min bil i 2019 ville omtrent ingenting stemt i dag for er helt annen software i bilen enn da, og mange nye funksjoner som ville manglet i boken.
  8. 42 mil er da på 100%? En fordel med leasing er vel at man ikke nå bry seg like mye om batterihelsen siden man ikke skal ha bilen så lenge. Er det forøvrig en instruksjonsbok? Om BMW oppdaterer systemet sitt med gjevne mellomrom vil jo den boken være utdatert raskt isåfall.
  9. Nei det ville vært litt drastisk 😅 Men Leaf har jo null fancy funksjoner men akkurat dette har de prioritert som gjør det enda merkeligere at ikke BMW har valget.
  10. Det er litt pussig ja. Kan velge dette på min 2014 Nissan Leaf..
  11. Mi Box V2 har alt av apper og er en meget snop sak om du kun streamer fra appper da. Men støtter plex å jellyfin og alt slikt og om ønskelig.
  12. Ja de er vel gjerne bare 1.2V men det var snodig krav å ha da. Har masse dingser som bruker slike batterier og ingen av de klager. Har du målt spenningen på dem mens de er i bruk? Batterier viser jo ofte høyere spenning når de er ubelastet
  13. Generelt ting som har wifi bruker mye strøm så har nok med det å gjøre. Forøvrig har jeg masse AA og AAA i oppladbar form og. Ikea sine ooppladbare batterier er knallgode. Biltema sine er helt greie de og.
  14. Kjøpte en neve fra Aliexpress en gang. Samme lader som i videoen over faktisk. Rart om man ikke får tak i det i Norge
  15. Vurdert å lære deg sveiping istedefor? Veldig knotete i starten men etter noen dager savner man ikke de knappene. Prøvde å google og for meg virker det og som det valget ble fjærnet i Android 14 av en eller annen grunn
×
×
  • Opprett ny...