-
Innlegg
5 607 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Leo_
- Bursdag 15. april 1975
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
17 116 profilvisninger
Leo_ sine prestasjoner
2,8k
Nettsamfunnsomdømme
9
Hjelpsomme svar
-
Grattis, god sesong! Stalltips: Sjekk om eksosanlegget er innført i vognkortet, det er en godkjenningspliktig ombygging. IKKE ta ut dB-killern av eksosanlegget, noen gang. Er eksosen godkjent etter 92R-direktivet skal den aldri godkjennes igjen om lyddempende deler har vært avmontert.
-
Den ansatte ville se i bagen din og du sa det var greit... Du er en voksen mann, om du mener det ikke er greit, så sier du at det ikke er greit, og går derfra. Suttring etterpå når du har gitt samtykke, den holder ikke.
- 55 svar
-
- 4
-
-
Da har du sikkert prøvd begge back-to-back, morsomt. Hva syntes du om dem motormessig?
-
Jeg ser det er unaturlig lite sånne for salg akkurat nå, vansligvis ligger det et godt knippe SV650 til salgs. De kommer i flere generasjoner og de kommer i naken- og halvplast og koster somregel fra 25'000 til 100'000kr etter alder og kjørelengde. Jeg har en gammel 2000 modell, gen1 som er bygd om til nakensykkel fra halvplast, den er veldig grei å ha med å gjøre. Denne med gode dekk ga meg tillitt nok til å få knepucken i bakken, første sykkel jeg gjore det med selv om tidligere sykler var betydelig sintere. Jeg anbefaler i alle fall SV650 varmt både som nybegynnersykkel og for erfaren fører med sporadisk bruk. Trenger du en ultimat touringmaskin eller en R-sykkel faller SV mellom stolene. IMG_2642.MP4
- 696 svar
-
- 1
-
-
Jeg ville vurdert en naken Suzuki SV650, den har et fantastisk sterkt mellomregister til å ha en forholdsvis liten motor.
- 696 svar
-
- 1
-
-
Hva er formålet med ombygginga?
-
Det er ingen selger å rette krav mot. Handelen er kansellert.
-
Jeg er ikke uenig i at jeg skal betale et krav jeg har akseptert, men når vare leveres ut som vanlig uten indikasjon på at det er knyttet noe krav til den har jeg ingen mulighet til å i det heletatt ta stilling til saken. Jeg får ikke refundert noe gebyr fra selger da handelen er avbrutt. Det er ingen avtale mellom meg og avsender og det er ingen avtale mellom meg og UPS. Vi er tilbake til tanken om at noen kan sende deg en gjenstand, deklarere en fiktiv verdi og så skal du som er uvitende om dette når du mottar, være forpliktet til å betale et krav i ettertid som du aldri så komme...
-
Så har jeg svart som så: Jeg er ikke noen kunde, jeg har ikke bedt om dette. Det finnes ingen dokumentasjon som forteller at JEG er noen kunde i dette forholdet. Det er en privatperson i Finnland (deres kunde) som har sendt en forsendelse, uten at jeg har akseptert noe som helst slags påslag av gebyrer. DERE har levert ut en forsendelse uten å oppfylle deres forpliktelser med fortolling og så tror du at du i etterkant kan komme med et krav rundt et forhold jeg IKKE har akseptert?? Jeg hadde aldri akseptert å motta noen forsendelse fra dere om jeg hadde vært informert om at det var knyttet noen som helst merkostnad til dette. Jeg tilbyr dere i tillegg å hente tilbake forsendelsen for å rette opp i deres feil, det du gjør nå er et forsøk på utpressing, det er intet rettslig grunnlag, jeg har aldri akseptert betingelsene. Jeg tror ikke jeg kan gjøre dette stort mer klart for dere. Mvh
- 31 svar
-
- 3
-
-
-
Jeg ba om det rettslige grunnlaget og fikk dette svaret : For at du skal ikke høre noe mer om dette må du ta kontakt md avsenderen. Sender deg igjen informasjonen fra tollvesenet. Når kunden betaler moms til avsender, må VOEC nummer bli fremlaggt på faktura. På faktura finnes ikke noe VOEC nummer, vennligst se i vedlegget. Skatteetaten skriver følgende på sine nettsider: Hvis en vare du har kjøpt blir ilagt mva både ved salget og på grensen må du kontakte den som solgte deg varen (nettbutikken) for å få refusjon. Iht: Refusjon, retur eller bytte av varer kjøpt fra utlandet - Skatteetaten På https://www.toll.no/no/netthandel/sok-tilbakebetaling/ står det blant annet følgende: Hvis du har handlet i en VOEC-registrert nettbutikk / e-markedsplass, og har betalt merverdiavgift i nettbutikken, men der transportselskapet også har fortollet sendingen og beregnet importavgifter nettbutikken har krevd meg for merverdiavgift på en vare jeg mener er fri for merverdiavgift (for eksempel en bok) har returnert varen til selger må du kontakte nettbutikken eller e-markedsplassen for refusjon. De skal rette opp feil i sin rapportering til Skatteetaten og må avklare slike tilfeller direkte med Skatteetaten. De er også ansvarlige for å refundere det som er urettmessig innkrevd eller refundere betalt avgift når du returnerer varen. Kunden må kontakt avsender og be dem om å få pengene refundert. En ting til, avsender registrerte denne pakken som P/P, og ikke som F/D. Det betyr at kunden har bestemt om at import avgiftene skulle sendes til mottakeren og ikke tilbake til dem. Så her blir det norsk import moms til å betale. Kunden må be avsender om å moms refundert.
-
Dette er litt opp i samme gata som "Dobbel toll fra Aliexpress " tråden, dog ikke helt. Jeg kjøpte en gjenstand fra en selger i Finland via eBay, betalingen indikerer som vanlig at jeg betaler MVA. Etter en stund får jeg varsel om at UPS har varen til utlevering hos en Prix med Post i butikk. Jeg henter varen og det indikeres ikke at det er tilknyttet noe krav til forsendelsen (da hadde jeg latt den bli værende). Så tre-fire uker etter får jeg et krav fra UPS på sms om å betale en utestående saldo. Jeg ringer UPS og får vite hvilken forsendelse dette er knyttet mot og får beskjed om at jeg skal bli kontaktet innen 24 timer, samtidig sender jeg en epost der jeg opplyser at jeg bestrider kravet. Jeg får ganske kjapt svar pr. epost og UPS spør om jeg har betalt MVA, jeg sender screenshot av dette, da er det plutselig ikke interessant lenger. UPS mener da at AVSENDER har gjort feil og ikke deklarert VOEC (dette stemmer nok) og opprettholder kravet mot meg. Jeg på min side poengterer at jeg har aldri vært informert om at det var knyttet et krav til forsendelsen. Jeg har aldri fått mulighet til å ta stilling til om jeg skal akseptere noe krav. Paralellt med dette krangler jeg med avsender på ebay og tilbyr avsender å la eBay dekke MVA (det gjør de når de får dokumentasjon på innbetaling men de dekker ikke gebyr) og at selger dekker gebyret. Selger avslår dette, så jeg hever kjøpet. Jeg poengterer gjentatte ganger ovenfor UPS at jeg aldri har akseptert å ilegges et krav som er flere ganger høyere enn verdien på varen de har sendt. De sier jo selv at det er avsender som har gjort feil, og jeg poengterer at jeg ikke har noe kundeforhold til UPS, at det kun er avsender som har det, og møter selvsagt lite gehør for dette. Jeg prøver å spørre denne kundebehandleren jeg mailer med om han synes det er ok om jeg sender ham en vare, deklarerer en verdi på en million, og spør om han da ufrivillig skal kunne pålegges en kvart million i MVA, samtidig som jeg tilbyr dem å hente forsendelsen på min adresse fordi jeg ikke har bedt om deres behandlig og gebyr, og ikke har noe kundeforhold til dem. UPS ignorerer meg. Så, her står vi lå langt. Jeg sitter med et krav jeg aldri har akseptert, aldri har blitt opplyst var knyttet til forsendelsen jeg ikke er ansvarshavende for, og som overgår varens verdi. Jeg kan ikke se at UPS har grunnlag for å inndrive dette kravet, jeg mener jo dette kravet bør rettes mot UPS sin kunde, avsender, som de har en avtale med. Hva tenker folket rundt denne problemstillingen?
-
-
Jobb som betaler såpass at jeg har råd til å gjøre det jeg liker på fritia.
-
Nei, men kanskje... I utgangspunktet skal kjørelys, parklys, nærlys og fjernlys være hvitt, ikke gult eller oransje, med visse unntak. Oransje kjørelys/foroverrettede markeringslys er lovlig KUN på importbiler som er godkjent med vognkortmerknad med "US lyssetting", typisk bruktimport fra USA og Canada. Bil registrert FØR 05.07.2012 kan ha gule nærlys og fjernlys, er bilen registrert etter 05.07.2012 skal disse være hvite. Tåkelys kan være hvite eller gule. ETTERMONTERTE kjørelys kan være gule eller hvite, ettermonterte kjørelys skal lyse sammen med hvite parklys og røde baklys. Sidemarkeringslys skal være oransje, ORIGINALE hjørnemarkeringslys foran skal være oransje. Fast lys i blinklys og endring av originale kjørelys eller parklys til annen farge enn hvit er ulovlig.
- 5 svar
-
- 2
-
-
Flere år gammelt filament kan du vel koste på deg å kaste i alle fall, de skryter jo av at PLA skal være nedbrytbar.