Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

chevyz28

Medlemmer
  • Innlegg

    844
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

12 543 profilvisninger

chevyz28 sine prestasjoner

112

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ja, lang kranglemail... Ordrett sagt at jeg ikke aksepterer at ordren blir kansellert. Sender man privat faktura da?
  2. Har fortsatt ikke ordnet seg dessverre. Lurer på hvordan man kan foreta et dekningskjøp? Noen som har prøvd det i praksis?
  3. Hvordan håndterer man det regnskapsmessig og i praksis mot kunde når den opprinnelige fakturaen blir betalt etter purring med gebyr er sendt ut og forfalt?
  4. Har konfrontert butikken det gjelder flere ganger (epost'9, men de velger å ikke svare. Edit: Butikken har nå godtatt kravet mitt om oppfyllelse av avtalen. Tok en telefonsamtale til kundeservice og fremla saken min. De skulle bestille opp en ny vare. Da får jeg tro det ordner seg.
  5. Du har nok rett i det. Men samtidig er litt greit å høre hva gjengs oppfatning er om hva som er stor ulempe og kostnad for selger, eller hva som er hindring som selger ikke kan overvinne.
  6. De fortsetter å selge varer fra samme fabrikant og antakeligvis leverandør i stor skala. Min spekulasjon er nok at de bare besluttet å stoppe salg på akkurat dette produktet på grunn av lite salg.
  7. Pris. Fikk et godt tilbud. Og at jeg blir provosert av måten de bare kansellerer en ordre på når de selv har begått en feil eller har får dårlige systemer.
  8. Kan legge til at det her er snakk om en vare de sier de skal slutte å ta inn, men det er en vare som ikke er utgått og finnes hos grossister og andre forhandlere. Lett å få tak i. De selger fortsatt varer fra samme fabrikat. Har sjekket med importør om at varen ikke er utgått og finnes på lager. Kan de påberope seg at det da er vanskelig å overvinne, eller er en stor kostnad eller ulempe? (Snakket med forbrukerrådet. Kosnadsmessig ulempe er som regel 10% av ordinær sum om jeg forstod det rett)
  9. Åja, skjønner. Fant akkurat ut at bestillingsbekreftelse og ordrebekreftelse er det samme. Men det er Forbrukerkjøpsloven §21 jeg mener kommer til anvendelse. Krav til oppfyllelse. De har solgt en vare de ikke har.
  10. Selv om det er betalt? Eller reservasjon er gjort på kredittkortet? Denne butikken sender ikke noe som heter ordrebekreftelse ser det ut som. Fiken definerer en ordrebekreftelse som en bekreftelse på en bestilling, og det er jo det dette er. En bekreftelse på en bestilling, med opplysninger om leveransemåte, betaling, prisopplysninger, kjøper og selgerinformasjon, ordredato og ordrenummer. Ser ikke helt forskjellen..
  11. De kaller det bestillingsbekreftelse, men ligner på en ordrebekreftelse. Inneholder det samme så vidt jeg kan se. Ordrenummer, ordredato, leveringsmåte:Hent i varehus, Kortbetaling Mastercard. Selger, kjøper og prisinformasjon.
  12. Har en sak der nettbutikk har mottatt ordre ved tilgjenglig vare i nettbutikk. Klikk og hent type. Ordren blir godkjent og bekreftelse kommer på epost. Hentetidspunkt skal komme på SMS. Butikken kansellerer ordre med grunn i at det var feil i lagerstatus. Kan man kreve levering etter forbrukerkjøpsloven §21? Til informasjon bestiller jeg ny tilsvarende vare hvor det er listet 2 tilgjengelige antall på lager. Ny beskjed om kansellering på grunn av feil lagerstatus på den ene, og den andre ble kjøpt i butikken direkte. Denne får jeg også bekreftetelse på epost. De kaller det bestillingskvittering. Hvordan går man frem? Edit: Det er en vanlig tilgjengelig vare som finnes overalt hos norske grossister og leverandører. Selger sier de skal slutte å selge denne varen, men selger forhandler fortsatt andre varer fra samme fabrikat.
  13. Kjøpte et usb-c til aux adapter for å koble til hodetelefoner. Får bare monolyd. Hva er galt? Edit: Fant ut at s23 ikke har analog audio ut av usb-c. Må ha innebygget DAC i adapteret. Kan vel ikke forlange innebygget av en toppmodell....
×
×
  • Opprett ny...