Kjenner meg ikke igjen i dette. Kjørte fra Nord-Frankrike til Sentral-Tyskland i sommer med Yen. Igjennom Belgia. 800km var turen. Hadde 2 ladestopp, ett i Liege, Belgia hvor vi ladet 50kWh (25 minutter) og ett i Lippetal, Tyskland hvor vi ladet 64kWh (45 minutter- spiste også middag her). Fulgte trafikken og kjørte som regel 10km/t over fartsgrensa hvor det var mulig. Brukte rundt 10 timer på turen pga. trafikk om sommeren. I Frankrike er fartsgrensa 130 og i Belgia var den 120. Men tregest gikk det i Tyskland pga mye trafikk og veiarbeid. Så her var det lite mulighet til å holde høy fart (tror høyeste var 170km/t). Poenget er at man må ikke ta høyde for noe som helst. Bil sier jo hvor du må stoppe for å komme fram. Om du har høyere forbruk, så blir det bare veileda inn til en lader som er før den opprinnelige planlagte.
Må tilbake til Model S75Den vi hadde for å komme på de tidene du beskriver med 2 timer kjøring og lang ladetid.
Hadde aldri gått med på å kjøre i 100 for å "rekke fram". Da tar jeg heller et stopp før.
Syntes også at det funka veldig fint å komme med ca 10% på batteriet. Da fikk vi bra hastighet fra start.