
EnGlemtMech
Medlemmer-
Innlegg
47 -
Ble med
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
EnGlemtMech sine prestasjoner
66
Nettsamfunnsomdømme
-
"Til tross for nedleggelsen lover Ubisoft å satse videre på såkalte Live Service-spill." Ubisoft fortsetter å brenne penger. Fint å vite at de har fortsatt ikke lært en eneste ting 😌
-
Dette kunne de strengt tatt ha gjort uten å måtte acquire Kadokawa (og by proxy From Software) som for eksempel da de fikk Bluepoint Studios til å remake Demon's Souls. Selv om jeg har håpet og copet etter Bloodborne i hver State of Play, tror jeg ikke det ikke kommer tilbake i nærmeste framtid selv hvis de ble kjøpt opp (gått tom for copium-gass, har du noen flere tanker?).
-
Da ville jeg nok ha hørt litt nærmere med UiA og venninnen din. Det står ihvertfall i forskriften om studier og eksamen ved UiA at det er beste karakter som er gjeldende ved nye eksamensforsøk (vært i kraft siden 2005, ref §22-4). Så vidt jeg vet er det det som er vanlig praksis at det er beste karakter som er gjeldende. Står blant annet på Udir, UiO, NTNU sine nettsider at dette er tilfellet, så jeg kan ikke tenkte meg at det ville ha vært annerledes andre steder.
-
Vet ikke hvilke spill du har spilt, men dette året har vært en juvel for spill fra Japan: Astro Bot, Like a Dragon Infinite Wealth, Dragon's Dogma 2, Shadow of Erdtree, Metaphor ReFantazio, P3:Reload, FF7 Rebirth, SMTVengeance osv.. Må også nevne Silent Hill 2 remaken, Black Myth Wukong og Frostpunk 2.
- 6 svar
-
- 1
-
-
Anmeldelse: Mario & Luigi: Brothership
EnGlemtMech svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Det er fair! Må innrømme at det er mer pirk fra min side å gå såpass i hva som kan defineres som en grad. Hovedpoenget mitt var (før jeg gikk ned i den suppa 😅) at, ja, spillet er utfordrende, men spillet gir deg muligheter til å gjøre kampene lettere hvis man tapte to ganger (og enda lettere hvis man tapte en da en gang). Setter pris på diskusjonen, though 👍 -
Anmeldelse: Mario & Luigi: Brothership
EnGlemtMech svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Den reduserer vanskelighetsgraden på selve kampen, så i den grenen er den det. Kanskje ikke i vanlig forstand i at man kan velge vanskelighetsgraden før man skal starter spillet, men noe som reduserer utfordringen i kampen er fortsatt en reduksjon i "vanskeligheten". Hvis spillet velger å kalle det "easy/cakewalk mode", ser jeg på det som en grad. Så vi får si oss uenige her. Kan derimot si meg enig på at det ville ikke ha skadet hvis Nintendo la til en tradisjonell vanskelighetsgrad i begynnelsen av spillet. -
Anmeldelse: Mario & Luigi: Brothership
EnGlemtMech svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Spillet er vel laget for folk som er fans av Mario & Luigi-serien, så jeg kan forstå hvorfor anmelderen ikke er fan av spillet. Denne serien er ikke ditt typiske Mario-spill. Det er veldig mye fokus på historien, og hvis man er fan av det (noe som jeg er), treffer spillet blink. Vi har ikke sett et Mario & Luigi spill siden 2018. Kanskje slike fans er en døende art, men jeg setter pris på at Nintendo lagde en ny historie for brødrene. Historisk sett har disse spillene vært relativt vanskelige, og ja, noen av kampene kan virke som de tar evigheter. Mens noen kan tolke det som irriterende, synes jeg at det er utfordrende på en god måte. Kampene er ment for å være en gaunlet i blant og det er jeg ok med. En ting jeg må påpeke er at det anmelderen skriver om at det ikke finnes vanskelighetsgrader er ikke helt riktig. Det blir faktisk forklart til spilleren i Snoutlet School at man kan sette ned vanskelighetsgraden, men gitt noen betingelser. Hvis man taper på en kamp to ganger, får du et nytt valg i "Game Over" skjermen som lar deg velge retry på standard vanskelighetsgrad eller easy vanskelighetsgrad. Om man velger easy mode og taper den kampen, får du enda et nytt valg om å prøve på nytt men i "Cake Walk" vanskelighetsgraden. Så spillet kan være vanskelig, men du kan også gjøre kampene til en bagatell.- 7 svar
-
- 1
-
-
Stellar Blade sikter på PC-lansering i 2025
EnGlemtMech svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Modderene kommer til å gå bananas med dette ja xD Kan bli noen artige historier der. Lurer på om Sony skal være utgiver på PC og, og dermed ha PSN krav og kunne og slå ned mot modding... Tror ikke et PSN krav ville ha stoppet noen moddere 😂 Skal ikke langt i Nexusmods for å se at alle Sony spillene som er ute på Steam har mods. Er heldigvis Shift Up som eier Stellar Blade IP'en så jeg krysser fingrene for at det ikke faller under PSN-kravet. Hvorfor et single-player spill skal kreve PSN går helt over hodet mitt, men det i seg selv er en annen diskusjon. -
Godt poeng det, men nå var Neil Druckman betraktelig mye mer på førersetet i produksjonen enn det Toshihiro Nagoshi er (tilsynelatende) i hele prosessen. Credit where it's due, så er Masayoshi Yokoyama kreditert som en av executive producers'erne, men nå sitter han med en rekke andre producers som også sikkert har noe å si. Kanskje den blir bra som sin egen ting, men den har mye å måle opp mot med Yakuza 1 historien som nyhetene har snakket om. Ikke lenge igjen, men jeg tviler.
-
The Forever Winter som kom ut en uke siden. Er i Early Access, men har savnet et solid grimdark spill så jeg kan leve med early access jank.
-
Jeg er grufullt skeptisk til at dette showet er troverdig til Yakuza-serien (eller Like A Dragon). Amazon har praktisk talt bedt skuespillerne å ikke spille spillene det er basert på slik at de kan starte på nytt med sin egen tolkning. Med andre ord ignorere kilden. Hvis Amazon seriøst skal basere seg på Yakuza uten å benytte seg av kilden, kunne de bare ha laget en helt ny IP. Kanskje dette blir den beste serien laget noensinne, men dette blir Yakuza kun i navn. Trenger vi virkelig en til Borderlands The Movie før disse folka forstår at man bør respektere kildematerialet den baseres på?
- 3 svar
-
- 3
-
-
Enig med at de kunne ha laget en mer dynamisk verden, men dette klarte de helt fint allerede i Sims 3 (dog med en annen motor). Men selv moddere har gjort Sims 4 open world med Brookheights modden. Så dette kunne utviklerne ha klart å fikse på egenhånd, men noen i EA (execsa eller utviklerne selv) har aktivt valgt å ikke implementere det i spillet. Sims 4 med innholdet til Sims 2 og verdenen til Sims 3 ville ha vært en drøm. Savner fortsatt bilene fra Sims 2.