Gå til innhold

Megane11

Medlemmer
  • Innlegg

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Megane11 sine prestasjoner

8

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har bare gode erfaringer med partsouq, bestilte mange sære Pajero ting derfra da jeg renoverte bilen - og som oftest levert på døra fra Saudi Arabia med DHL etter et par dager. Megazip *kan* være en mulighet men må være djevelsk tydelig så en ikke får NAM konfigurasjon på modulen.
  2. Ny, og tom etacs, må flashes med riktig software og VIN for å fungere mot bilen din. Der antar jeg du må ha tilgang til MUT-II, eller III på en eller annen måte. En brukt boks kan i utgangspunktet ikke brukes som direkte erstatning pga annet VIN. Finnes måter å få endret det på hvis en har kabler, software og noen timer til overs en kveld.
  3. Mesteparten av primere, base og klarlakk er løsemiddel basert, noen har lavere VOC innhold og mer miljøvennlig enn andre, f.eks Envirobase serien til PPG; er også noe akrylbasert på markedet. Det er og viktig å bruke produkter som er kompatible med hverandre. En lakk fra Biltema trenger nødvendigvis ikke være kjemisk kompatibel med Motip eller Hagmans.
  4. Kjekt å ha for å beskytte bunnpannen og andre komponenter mot steinsprut og andre harde objekter som måtte finne på å ligge i veibanen, spesielt nå om dagen hvor vedkubbene har tittet fram igjen.
  5. Går under betegnelsen 'naturforvalter' i dag, har møtt på flere rundt om i sommer både på Vestlandet og på Hardangervidda.
  6. Hadde samme problem på bakakslingen til Pajeroen, skrudde av hele greia, rett i skrutvinga og satte på gass en god stund før jeg banket på en millimeter mindre kopp - og knakk løst. Berget både kalipper og bremseklaven.
  7. Kjenner ikke til VW motorer og hva som ligger inne for å starte en regenereringsprosess, men på de bilene jeg har med PSA/Ford motor kan flere avbrutte forsøk på regenering av partikkelfilter medføre diesel i oljen siden motorene bruker post-injection. Hvis du har mye småkjøring hvor syklusen tilsier at bilen oppfatter og starter prosessen med å øke temperaturen, men ikke fullfører er det en potensiell forklaring. Som Habla nevner ovenfor, dyselekkasje. Retur-sjekk på dysene og se om det er noe som stikker seg ut. Bør vel ha specs på disse verdiene, tenker det kan finnes på VW forum.
  8. Dieselmotorer liker seg best i området 1800-2200 omdreininger, alt etter som. Når du får en utflating av motorkraft på høyt/høyere turtall blir man egentlig oppfordret til å bytte gir (se bort fra girskift indikatorer & den slags) av motoren og drivverket selv. Jeg tror den største slitasjen på diesel er de sjeldent (hos mange diesel eiere) får lange og gode nok drifts sykluser med de problemer det medfører enn å bli dratt litt på girene.
  9. Kommer an på hvor mye det lekker, og hvor lekkasjen befinner seg. Noen tettestoffer virker opp til lekkasjer på 250 gram/dagen. Er det intern lekkasje i kompressoren er situasjonen en annen.
  10. Bilen ble bygget på Honda Civic og kom med 1.6 literen som standard for det europeiske markedet; en eller annen hugger kan ha en slik liggende på lager. Bil1din kan skaffe mye rart og han Juger'n kan være verdt ett forsøk?
  11. Hvis bildene i innlegget ditt ligger i samme rekkefølge som meldingene kommer på displayet, ville jeg begynt med å sjekke batteri, dynamo og reimer. Ved lav spenning kan alle slags merkelige ting dukke opp på displayet. Dårlig kontakt på jording ett eller annet sted? Fukt som har kommet inn der det ikke skal være? Noen mulighet for å dra ut feilkoder?
  12. For noen år siden jobbet jeg med å skrive om historiske kjøretøyer, og fikk den-gang-da hjelp av Statens Vegvesen til å hente fram noen tall fra sine arkiver/systemer; herunder antall registrerte pr d.d.
  13. Det er ett ganske utsatt område for steinsprut, og salt legger seg godt i skjøter og sprekker bak grillen. Mercasol, og Fluid Film, vil nøytralisere og stoppe rusten men du må selv passe på etterbehandling med jevne mellomrom. Vet ikke hvor gammel bilen din er, hvilken prisklasse samt hvor lenge du skal ha den; men f.eks var det min 4 år gamle bil ville jeg fått det ordentlig utbedret med Mercasol på toppen.
  14. Tenker ett batteribytte på fjernkontrollen er greit sted å starte; hvis du har 'pynt og andre nøkler' sammen med bilnøkkelen kan det også skape sære problemer med startsperren.
  15. Ja den ryker til slutt, har stått langs veien med ødelagt drivknute (som plutselig bestemte seg for å ryke uten annet forvarsel enn risting i rattet som ved punktering), og kom ikke for- eller bakover.
×
×
  • Opprett ny...