Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

igk

Medlemmer
  • Innlegg

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

igk sine prestasjoner

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei. Er du fornøyd med forbruk? Er ikke Corolla litt lav mtp bakkeklaring. Der er det 13 cm vil jeg tro.
  2. Hei Hva er typisk forbruk (bykjøring/småkjøring) for toyota sin 1.8 hybrid? La oss si bilen er Corolla 2019 og nyere...
  3. Enig med deg. I PHEV så er det verst mulig modus for en bensinmotor. Starter og går i korte perioder på tomgang. Aldri rekker å bli varm nok. Rart at vi ikke hører om masse feil med motorer i PHEV. Har spurt i forskjellige Kia-gruppene, og folk sier at 1.6 105/141 hk hybrider er ganske robuste. Har ikke hørt om motorproblemer heller hos Outlander. En beskjent er veldig fornøyd med sin. Det eneste jeg kommer på at motorene tilpasset sånt bruk på fabrikken. Det er liksom gjennomtenkt. Proggramert annerledes. Kia sin GDI 1.6 har bare 105 hp ren bensineffekt, da betyr det kanskje økt motorressurs? Yes, synes man skal skifte olje oftere på PHEV. Carbon buildup kan man motstå med å kjøre 20-30 km i høy fart på motorvei, vil jeg tro? Da brenner det opp hele dritten?
  4. Hei igjen. Ser at de fleste PHEV bruker bensinmotor til oppvarming. Motor går på tomgang. Høres ut som en dårlig varmeapparat. Sliter dere som har phev med å varme opp bilen på vinteren? Er det betydelige lengre sammenlignet med bensinbil?
  5. Bare på "premium" modeller.
  6. Skulle gjerne kjøpe ny Kona med mindre batteripakke. Kunne fint leve med litt liten rekkevidde. Ser ut som at Hyundai bare leverer premium-utgaver med stor batteripakke med pris over 400k
  7. Har gått fra piggfritt til piggdekk. Veldig fornøyd. Mye bedre kontroll på bilen. Dette er min erfaring.
  8. Hei Honda har lite bagasjerom, 13 cm bakkeklaring, ikke noe taklast. Honda har ikke så mye erfaring med elbiler fra før. Kan virkelig vøre katt i sekken. Kia e-niro har blitt på markedet i flere år. Svakhetene er kjent. Vil gjerne ha en modell med 400km+ rekkevidde.
  9. Det hastet litt med å grønnvaske VAG etter dieselgate. Det er kanskje en grunn hvorfor ID3/ID4 kom halvferdige på markedet?
  10. Begge har 7års garanti. Kia fra 2021 har garanti opp mot 2028. Likevel har Kia mye småtekst/forbehold når det gjelder garanti. Ryggekamera/Stereo har 5 års garanti også koster veldig dyrt å bytte utenfor garantitiden. Mye bruktimport hos Kia som har dårligere vilkår f.eks. på 12V batteri og sånn. Hvor bra er garanti hos MG vet jeg ikke. Om det er 7år på alt så er det strålende. Forresten Kia 7års garanti gjelder også batteri, så i utgangspunktet 1 år mindre enn de fleste produsentene tilbyr. Enig at det er litt skummelt å eie elbil uten nybilgaranti.
  11. Skal man kjøpe EV så må man leve med at det er kinesisk batteri inni i denne. Kina dominerer batteriproduksjon i verden. Data fra 2023.
  12. Hei Trodde at ID4 er en søppelbil. Ser ihvertfall mye misnøye i ID4 FB gruppe, masse feil. Nabo hadde ID3 , var ikke fornøyd med denne. Bilen var ofte på verksted. Nabo sa at ID3 var meget dårlig vinterbil. Regner ID4 er det samme om denne er RWD.
  13. Tenker på hva som skjer med kinabiler i tilfelle videre eskalering mellom vesten og kina. Plutselig kan disse bli like lite velkomne her som tesla er i Kina.
  14. Begge scorer veldig bra på leserundersøkelse til elbil 24
  15. Det lurer jeg på også. Foreløpig gode anmeldelser både fra norske og britiske eiere.
×
×
  • Opprett ny...