Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

HeltUkjent

Medlemmer
  • Innlegg

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

HeltUkjent sine prestasjoner

7

Nettsamfunnsomdømme

  1. Sto med samme vurdering som deg selv, men ufornuften tok overhånd, så det ble en Performance her. Har tidligere hatt S Performance på 21", samt en ID4 på 21", så jeg ville ikke "kompromisse" på felg(helt ufornuftige estetiske grunner mao). Hvis fornuften skal seire så går du for en LR hvis du har behov/ønske om 4wd, ellers så går du for en YP hvis du vil være litt tullete. Dekk og forsikring er dyrere, men hverdagsmoroa og lykkefølelsen er direkte proposjonal med kost.
  2. HeltUkjent

    Tesla - kaféen

    VW klarer dette med fire kameraer(Foran, bak + under speilene). Tesla har jo flere kameraer, så har gjelder det vel at bildet må sys sammen mer enn noe annet. Dog har VW kameraet i front på frontfanger, så den fanger opp mer foran bilen. USS + kameraene bør klare å modellere dette greit mener jeg.
  3. HeltUkjent

    Tesla - kaféen

    Selvpåført? Hvis ikke så kan det fint tenkes at sentry har fanget opp noe.
  4. For Dyreparken spesifikt, så passer jeg på å ankomme med nok strøm til å komme meg rundt. Det er ladere bak IKEA som kan brukes av alle, ellers så har man Tesla-SC flere steder i området(dog usikker på om disse er åpne for andre produsenter). Vanligvis så tar jeg meg en "ladetur" på kvelden da sakteladere ikke er noe jeg tør å basere meg på. Har opplevd at mange elbileiere skrur ned ladeeffekten for å kunne stå på disse så lenge som mulig...
  5. Går fra en ID4 GTX -> YP. God plass i bagasjerommet, men barneseter tok overraskende stor plass fra passasjersetet foran. Prøvde aldri hvordan barnesetene var da jeg opplevde plassen baki som god, men der var det altså stor forskjell, så et lite (dog opplagt) tips er å faktisk prøve alt man skal kaste inn i bilen. 🙂
  6. HeltUkjent

    Tesla - kaféen

    Jeg har straks en ID4 GTX for salg - blir to år i September. Folk har stått på venteliste lenger enn jeg har hatt den. 🙂
  7. HeltUkjent

    Tesla - kaféen

    Hankook Ventus S1 Evo3 stort sett vel.
  8. HeltUkjent

    Tesla - kaféen

    Ift relasjonen så er jeg ikke engstelig. Han er verdens mest pertentelige person, så bilen er strøken, og garanti/reklamasjonsrett vil uansett være mot Tesla. Jeg har hatt noen Teslaer tidligere, så jeg vet jo hva jeg går til. Prisen på min config er 598xxx, og jeg får bilen for 540-550 (han takler fint tapet), så jeg tenker jo for meg selv at det verste verditapet er tatt(nypris på tilsvarende specc nå er vel 68xxxx). Av erfaring så ryker den vel ut om 1-2år uansett.
  9. HeltUkjent

    Tesla - kaféen

    Har en bestilling inne på en YP nå, men har en bekjent som skal pushe sin YP(han har en Plaid S han bruker, så YP bare samler støv). Min bestilling er på hvit YP med vinterhjul, mens han har en 2022(inkl parkeringssensorer) sort YP med vinterhjul, FSD og "modifikasjoner" ala ppf-folie etc. Får den til en OK pris, og får da levering omgående vs å måtte vente til "Juni-Juli". Hva hadde folket gjort?
  10. Du har faktisk helt rett - jeg ser at mitt googlesøk tullet litt med meg, så jeg fikk ned en lett modifisert variant(SSA-B) fra Difi. Alikevel så står jeg for det jeg sa: Hvis (konsulent)selskapet ikke tar høyde for overtid, så må de ta dette på egen kappe.
  11. Dette stemmer ikke. SSA-B sier følgende "Konsulentens fakturaer skal spesifiseres og dokumenteres slik at de kan kontrolleres av Kunden. Overtid, utlegg og andre utgifter skal angis og dokumenteres særskilt." Så overtid føres som normalt ut mot kunde, og det spesifieres og føres løpende. Jeg antar at du tenker på Bilag4 som beskriver at overtid ikke godtgjøres utover avtalte timespris, men SSA-B er jo bare en mal - hvis (konsulent)selskapet ikke har tatt høyde for overtid i avtaleverket mot kunde så er det (i bestefall) en kjempeblunder.
×
×
  • Opprett ny...