Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Maped_Left

Medlemmer
  • Innlegg

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Maped_Left sine prestasjoner

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Den der har jeg aldri tenkt over. Kan umulig se for meg at den blir så veldig håndhevet. Jobber med en god del førere som har en form for talefeil. Kan derfor ikke se for meg lesping og fraværet av s som et stort problem. Halve befolkningen sliter jo med kj-lyden også nå så.
  2. Jobber i VY selv, og støtter også det Blåhval sier her. Uten å sammenligne dette med andre underbetalte og tyngre yrker, så synes jeg det er for dårlig betalt. Turnusen tærer definitivt på kropp og sjel, og hver andre helg merkes godt. Det er ikke en overraskelse at du mister noen år av livet i dette yrket grunnet turnusarbeid. Positivet er jo at du slipper å leve så lenge på en dritt dårlig pensjon. Det skal også nevnes at en del arbeidsgivere (les: min) jobber konstant med å forverre arbeidshverdagen. Her skal det trikses og mixes for at hverdagen til arbeidstakerne angivelig skal bli "bedre". Dette er så klart bare bullshit. Det handler om en ting. Hvordan spare penger. Ellers er jeg fortsatt veldig imponert over at det pumpes ut reklame om at folk må søke til dette yrket. Burde kanskje ha nevnt at det ikke er arbeid til alle som de utdanner.
  3. Forsatt en haug med folk uten jobb. Jobbtilbud etter endt studie er ikke noen garanti. Ha nå for guds skyld det i tankene før dere søker, og eventuelt takker ja til studieplass.
  4. Ikke noe problem. Kjører med linser selv. Har briller i sekken hvis det skal bli trøbbel med linser under kjøring.
  5. Jeg gjorde det. Opp tidlig, men var uproblematisk for min del.
  6. Satt med akkurat samme tankene. Gå for det! Er som nevnt over. Størst sjanse hos VY tog Øst med stasjonering Oslo (alle aspiranter starter der i disse dager). Etter dette er det å søke seg til Drammen eller Skien. Må med andre ord belage seg på å pendle inn til Oslo i en periode. Finnes også andre aktører som f.eks Grenland Rail og Bane Nor der det finnes noe 7/7 ordning, men disse har i det siste søkt etter ferdige førere.
  7. Togtilbudet mot Drammen er også bedre (og blir enda bedre fra Tønsberg med dobbeltspor).
  8. VY ØST - Oslo (Alle starter der), så søke seg bort til Drammen/Skien (Prates om Tønsberg som stasjoneringssted, men dette tror jeg lite på/er langt unna). Go-Ahead - Drammen Grenland Rail - Skien (stort sett søkt etter førere i det siste og ikke studenter under opplæring)
  9. Ja, hvis du kvalifiserer. En søknad om dagpenger og en søknad om å beholde dagpenger under utdanning.
  10. Sjekk også ut om dere kvalifiserer til dagpenger 👌
  11. For å svare på ditt siste spørsmål, nei dette er ikke noe for deg. Kos deg med "tjallen" i et annet yrke du. "Forskrift om helsekrav for operativt personell på jernbane og signaler på tog", paragraf 2-10.
  12. 10-15 min. På 10 min går du jævla kjapt/småjogger.
  13. Stemmer. En søknad for høst 23/vår 24, og en ny for høst 24 (når de åpner for 24/25-søknader i 2024).
  14. Joda, veldig greit. Praksis i tog, øvelseskjøring, skiftekurs (den delen som skjer utenfor skolen) dekkes av skolen, men jeg lurer litt på hvordan dere løser det med alt som ikke dekkes av skolen. Uke, to uker på hotell er jo ikke akkurat billig... Edit: Grattis
  15. Praksis i tog, øvelseskjøring 1, 2, 3, skiftekurs, samlinger, eksamen... Skal nok ikke BARE være hjemme
×
×
  • Opprett ny...