Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Grum

Medlemmer
  • Innlegg

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Grum sine prestasjoner

8

Nettsamfunnsomdømme

  1. Noen som har erfaring med Mercedes EQA og EQC? har hørt at sete baki EQA er litt lavt.
  2. Ja, men har lest at mye av de barnesykdommene var softwaren i bilene sin skyld og at det også var vanskelig å få fatt i eller svar fra teknisk support hos Polestar. Så hadde et ørlite håp om at dette var ordnet på disse bilene til nå. Men visst det er flere typiske barnesykdommer med disse bilene så vil jeg gjerne høre det. Ja mente at min type Tesla er dyrt å forsikre 😊
  3. Har en model S 75D 😊
  4. Må være bilmerket 😉 har en bekjent som spurte sitt forsikringsselskap hvorfor de var så dyrt å forsikrings hans Tesla (sirka samme pris som min) og da sa de noe om at visst en krasjet teslaen og hadde reparasjonskostnader på sirka 200-300k, men Tesla selv sa at bilen måtte vrakes, så måtte forsikringen kjøpe nye Tesla til 600-800k. vet ikke helt om dette stemmer 🤷🏽‍♂️
  5. Ser det et flere som spør om det samme så skal utdype litt her 1. jeg eier en Tesla s 2016 modell 75D 2. Jeg har sjekket med flere forsikringsselskaper, og det virker som jeg har en av de billigst nå. 3. forsikringsprisen er en av hovedgrunnene til at jeg vurderer å bytte bil, men ikke den eneste. Siden teslaen er 2016 (7 år) så vurderer jeg å skifte nå før den eventuelt får store reparasjonskostnader, samtidig som jeg kan få litt for bilen nå. 4. jeg kjøper nok ikke en splitter ny polestar 2 eller Ipace. Det blir en brukt en, gjerne 2020 eller 2021 modell. Ser de begge ligger på Finn til 350 000 - 450 000. Nå var vell poenget med dette innlegget pros/cons for polestar og Ipace, og ikke selve forsikrinspriser 😉
  6. Jeg har en model S 2016, kjøpt brukt i slutten av 2021. Har sjekket ved flere forsikringsselskaper og virker som jeg har den billigste nå. Jeg mener jeg sjekket (på gøy) med en Porsche Tycan for en stund tilbake og mener den lå på sirka 1000-1250 i mnd for forsikring. Så jeg vil tro det er en del billigere å forsikre disse bilene ja, men jeg ta feil også. 🙂
  7. Hei alle sammen sitter å vurderer å skifte ut teslaen til ny bil. Har da sett en del på polestar 2 og Jaguar I-Pace. Men er litt usikker på hvilke av dem jeg liker best. Lurer derfor på om noen kunne kommet med innspill hva de syntes om de eller om de har (hatt) en av de. Hva som er bra med dem og hva som er dårlig med dem. Har hørt at Polestaren er litt trang innvendig og at de hadde en del (små) feil når de kom på det norske markedet, blant annet dårlig teknisk support fra Polestar. Men dette var jo i 2020. En av hovedgrunnene jeg tenker å bytte ut teslaen er pga forsikringskostnader, da det koster mye å forsikre en Tesla i mnd. Nå ligger det på sirka 2000 i mnd med full kasko. Lurer da på hva de koster å forsikre disse bilene. kan også komme med innspill på andre biler man har noen krav da. • må være elbil • må ha minimum 400km rekkevidde, helst litt mer • må ha firhjulstrekk • prisklasse på mellom 300 - 450 k • må se stilig/pen ut innvendig og utvendig
  8. Hei alle sammen, Nylig fullførte jeg KEM-utdanningen, et treårig nettstudium, og nå spekulerer jeg på hva neste steg bør være. For øyeblikket er jeg ansatt som rørlegger. Gjennom mine 10 år i yrket, inkludert læretid, har jeg hovedsakelig arbeidet med sanitæranlegg, noe med varmeanlegg (ikke en ekspert, men har god forståelse) og har ikke berørt ventilasjon. Selv om jeg trives i selskapet jeg jobber for, merker jeg at interessen for yrket har begynt å dale det siste året. Til de av dere som har gjennomgått samme utdanning: hva valgte dere å gjøre videre? Jeg er nysgjerrig på hvilke jobbmuligheter som passer med denne typen utdannelse. Selv har jeg vurdert roller som rådgiver, konsulent, prosjektleder og teknisk selger. Men er det andre jobber som også kan være relevante som jeg kanskje ikke har tenkt på? Jeg antar at mange kanskje fikk en annen rolle i selskapet de allerede var en del av. Det er mulig jeg kan få en rolle som prosjektleder der jeg jobber nå, men ettersom det er et mindre selskap, vil jeg sannsynligvis fortsatt være mye ute i feltet. Jeg ser frem til konstruktive tilbakemeldinger :-)
×
×
  • Opprett ny...