Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Kombucha

Medlemmer
  • Innlegg

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kombucha sine prestasjoner

63

Nettsamfunnsomdømme

  1. Fader er det mye taktikkeri i Bethesda... håper de skjønner hva de faktisk gjør. Virker som de ønsker å skape et inntrykk av et slags nytt No Man's sky eller Cyberpunk 2077 hvor skaden etter hvert ble reparert. Så lenge virker det mest at Howard snakker til aksjonærene og ikke til spillerne. For min del er Starfield allerede "lobotomert" så det griner.
  2. Er ikke det slik at det stadig er flere anmeldere og fagfolk som skriver og forespeiler at Oppskalering og DLSS gir klare beveggrunn til å være slepphendt med optimalisering: lag et elendig optimalisert spill og så oppskalerer det fra 640 til 4K. Voila! Ren magi! Blir god ytelse uansett, bare se vekk fra flimring og artefakter :D Jedi Survivor fikk vel mye kritikk tydeligvis nettopp pga. dette. Men: KCD2 bør nesten få støpt en statue i en eller annen Hall of fame, fikk jeg hørt, grunnet fremragende innsats innenfor programmering og optimalisering.
  3. Om jeg kjører det gjennom den interne BS-oversetteren: "Det er uheldig med lekkasjer da de kan gjøre at folk ikke blindt gir oss penger. Vi ber dere pent om å gi oss alle pengene 100 % ukritisk, skriver Ubisoft." Bør man ikke utelukke at dette med lekkasjer kan være et lurt taktikkeri fra Ubis side? Gang på gang ser vi at konflikter og lekkasjer rundt spill ofte er gode salgsmagneter, siden det også er et godt påskudd til å nevne slike "nyheter" på spillnettsteder og overalt. For min del høres det ut som "Oops I did it again, vær så snill og fortell andre! (apropos det kan være spenning i det spillet!)" Enhver hype består av en hel del negativ oppmerksomhet.
  4. Nå ser jeg at de til og med har valgalternativ for "vitiligo". Dette er stas, bare at jeg nå mangler en tilsvarende mulighet for eksem. Det sistnevnte rammer en adskillig større andel av befolkningen enn vitiligo, skal man tro Wikipedia (20% vs 1-2%). Funcom må skjerpe seg
  5. Det var for en liten stund siden at jeg kom bort i et begrep som heter "fiduciary responsibility". Enkelt sagt handler det om blant annet aksjeselskaper og hvem som skylder hvem og at "Public companies" har størst forpliktelse overfor sine mangfoldige eiere-aksjonærer og ikke spillere. Penger må tjenes, spiller ingen rolle hvordan. Det er sikkert lite nytt for mange og høres trivielt, men poenget er at aksjeselskaper i bunn i grunn ikke er så egnet for spillutvikling (Sony er vel en sånn ulv i fåreklær). Hele 2024 har vist oss dette, Yakuza / Sega Sammy fortsetter å vise. Så slapp av folkens, neste gang skal Yakuza kanskje til månen eller til et edelt landskap borte i Europa.
  6. Har lite relasjon til USAs sørstater. Men det var fint om spillet på sett og vis kunne ha fortalt til omverdenen den sære og nok interessante bakgrunnen til befolkningen sør i hegemonlandet, gjennom blant annet spillets lore og mytologi. Historien der er vanskelig og lærerik, håper bare de ikke lager et slags fordreid guggeprodukt for the modern audiences med minimalt fokus på dette.
  7. Er ikke det slik at minnelekkasjer er nokså skammelige feil sett fra programmerers ståsted? Det oser av bad coding vel.
  8. Finnes det en brøkdel sannhet i nyheten om DeepSh...ink, kan dere som håper på kjøp av et nytt 50-kort, glede dere til en litt lavere pris på kortene. Den der famøse 2-3 doblingen i antallet AI TOPS ikke nødvendigvis er så nyttig for AI-bobla.
  9. Logisk sett, er det nettopp det som ligger an til å skje. Hele Tik-Tok hendelsen gir en kraftig presedens for mange slike ting. Det markedsliberale bildet USA har levd med lenge, begynner å rakne noe voldsomt. Tydelig at makthaverne opptatt av innenrikspolitikk, begynner å bli desperate. Men er løsningen noe god? Tror vi begynner å se tegn av et voldsomt skilsmisse. Blir mye usikkerhet både i statene og i resten av verden framover. Farvel globalisme!
  10. Dette var et brennaktuelt tema for meg som da bare har 1 barn og flere hobbyer på siden. Tidsmangelen er blitt et spill i seg selv og det har tvunget meg til å være svært selektiv på valg av spill jeg ønsker å prøve. Her er en liste over det sære rundt mine spilleforsøk (kanskje noen som kjenner seg igjen): 1) Helst indie-spill. Der er det som oftest minimalt med tom utvanning (et vink til AAA-produsentene som ofte nærmest beregner hvor mye tid man må sette av i deres spill på unødvendige ting). 2) Spill med mindre fokus på narrativ og mer på action (type Doom) går det fint å spille i. (en del eldre spill passer til beskrivelsen her). 3) Er det rpg-spill? Tenk seg godt om nå (som jeg gjorde med Elden Ring som jeg til slutt hadde brukt nærmest et år på å bli ferdig med, men på ordentlig!). (ref. til sketchen her i tråden om hvor lett det går an å miste oversikt ved fravær). 4) Spill med komplisert kontrolleropplegg (RDR2, du store hvor lett det er å glemme alle de rare tastekombinasjonene i Rockstars nyeste spill, til tross for voldsom høy spillkvalitet). Det er ikke avgjørende men demper på spillelysten. 5) Japanske rpg - tenk deg mange ganger om (Se punkt 3 over). Vanligvis er det ikke ment for folk med tidsmangel... Man må formelt erklære seg for hikikomori vel for å få lov Spill med mange og lange filmsekvenser der man totalt kobles ut, tilhører vel også her (vink til Kojima!) 6) Flerspillerspill... i prinsippet et ikke eksiterende tema så lenge det ikke er split-screen hjemme (med egne folk). Og så lenge man ikke har tenkt å gjøre det midt på natta mens andre sover og du ikke (og helst burde ha gjort).
  11. Har tenkt nå litt på nyheten om 5000-serien og inntrykket mitt er blandet. Det føles som forbedringen vesentlig skyldes software-delen, mens hardwaren har vært mindre fremtredende (28 fps i CP2077 uten software bells and whistles? 28 fps med 4K oppløsning for et spill som fyller 5 år i år?). Virker som Nvidia selv ikke vet hvordan man løser RT-kabalen uten å ty til oppskalering og andre snarveier. Rollen til DLSS og slikt blir altså stadig større. Til tross for dette oppfordres vi til å kjøpe en ny klump med transistorer til en stiv pris. Er derfor litt skuffet over Nvidia sin nye vinkling der rollen til DLSS, frame generation mm. tydeligvis er størst. Er man glad i sånt med DLSS, kan man vel like godt velge fra nå en hel rekke av eksisterende skjermkort som leverer mer enn godt nok på denne fronten. Jeg har grenseløst med forståelse for at det stadig blir vanskeligere å lage mindre transistorer og sånt, men på sikt kommer vi til å bli oppfordret til å kjøpe nye rådyre transistorklumper for å Optimalisere dedikerte programvarer. Dette i hvert fall fram til en reell teknisk innovasjon inntreffer.
  12. Noen omtale av hvorvidt de har tenkt å fikse A-life i spillet?
  13. Når en fisker, er det lurt å slakke litt på linen hvis fisken begynner å vise motstand, før man igjen fortsetter med å spole inn.
  14. Et spill med et battle royale-skjelett og huden til Elden Ring? Man må være rimelig desperat til å ville omfavne noe slikt som Souls like. Bare se på hvor annerledes mekanikken må være, nå som karakterene iler rundt. Sitter med en følelse av en Uncanny valley. Håper det blir bra for Business, nærmere sagt for Namco Bandai. Ordet From Software er ikke nevnt for ordens skyld. Og det er bra. Mine varme minner fra Elden Ring-spillingen er ikke til å ta på!
  15. Nye IP fra kjente (og større) selskaper er godt nytt i dagens verden. Det er nok bra at det ikke er et remake eller 17-nde sequel av noe slag. På den annen side er jo det traileren viser et godt case study av hvordan man lager et kommersielt gjennomtenkt Produkt. Her er det både 80-talls vibber, satsing på lisensiert musikk, product placement, kvinnelig protagonist i samsvar med "the modern audiences" (har ikke noe i mot det, måtte bare nevne). Det må dels være midt i blinken ift. aldersgruppen jeg tilhører. Men misforstå meg rett. Har ikke sett mange tegn på nytenking. 80-talls appellen begynner å bli gammelt nytt... Og til slutt et par bilder fra tydeligvis selve spillet som så rimelig uinteressant ut. Det å lage "kule" videosnutter er ikke det samme som å lage "kult" gameplay.
×
×
  • Opprett ny...