Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

totto1989

Medlemmer
  • Innlegg

    226
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om totto1989

  • Bursdag 19. des. 1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

totto1989 sine prestasjoner

24

Nettsamfunnsomdømme

  1. 507 på kone-t-rocen, 505 01 på min 2013 Tiguan.
  2. Merkeforhandler (ikke Møller)
  3. Er det noen måte å finne ut hva som er brukt uten å måtte kontakte verkstedet? Nå er det ikke noe behov for etterfylling her, men bare greit å være forberedt til den gangen det trengs.
  4. Takk for det. Det er litt forvirrende for en som ikke har peiling når jeg sjekker oljer på f.eks Skruvat hvor disse to er samme olje i to forskjellige størrelser 😅
  5. Går bort fra longlife fra neste service. Jeg har forøvrig et lite spørsmål til, jeg sjekket innstruksjonsboka på min Tiguan 2013, TDI (140hk), hvor det står at alle TDI'er med unntak av min motorutgave skal ha VW 507, mens min skal ha VW 505 01. Om jeg sjekker delesider, oljeguider osv får jeg opp VW 507 på min også (samme som på T-Roc'en). Hva er egentlig forskjellen her?
  6. Hei godtfolk! Om en skal etterfylle en bil som går med longlife olje mellom oljeskift (brenner ingen olje per nå, men nysgjerrig i tilfelle det behøves en dag), må en etterfylle med longlife olje, eller holder det med en olje av samme viskositet? Gjelder en 2020 modell T-Roc TDI.
  7. Ouch, da forstår jeg det veldig godt. Jeg har nå også forstått både når den røk, pluss når den har løsnet. Første tok jeg for å være frosne bremser, og sistnevnte trodde jeg var et kumlokk på bensinstasjonen. 🫣
  8. Skiftet forøvring begge fjærene bak i fjor, og det var absolutt ikke noe som ruinerte meg. Jobben min drifter nettsiden til verkstedet også, så det kan jo være det er litt godvilje 😅
  9. Her hadde fjæra gått helt i to. I etterpåklokskapen har jeg innsett at det skjedde når kona trodde bremsene hang og det smalt. Så har det gått videre forrige uke når jeg trodde jeg kjørte over et kumlokk på bensinstasjonen. Jeg aner ikke hva begrepene betyr her, men verkstedet sa "fjæra har begynt å tre seg nedover demperen", men de ønsket ihvertfall ikke at jeg skulle kjøre den noe mer før det var fiksa
  10. Liten oppdatering her. Jeg tok feil med lenkearmen, men ene fjæra fremme var i deler tydeligvis 😅
  11. Jeg kjørte bilen i dag uten problem, med ganske lite lyd egentlig, men det virker å typisk komme på "spisse" dumper hvor bakdelen av bilen kanskje "letter" litt. Nå er det vårløsning på gårdstunet her, så det frister lite å ligge under bilen egentlig 😅
  12. Da har jeg krøpet i gjørma og kjent litt slakk (lite, men nok til at festet beveger seg ørlittegrann) på det jeg antar er lenkearmen bak der (?) Jeg fant ut at det var på andre siden det ble skiftet lenkearm i fjor.
  13. Vinteren her oppe har vært mild, så det er telehiv ut av en annen verden her nå, så jeg står i en lang kø på verksted med liknende problemer 😅
  14. Takk for lærerik info! Om det ikke ble misforståelser med sist verksted så skal sistnevnte være skiftet. Den er veldig kort bak på min bil om jeg ikke husker helt feil.
  15. En ting som forvirrer meg er begrepene lenkearm og stabilisatorstag. Spesielt om jeg googler det. Kun av nysgjerrighet egentlig. Det ble byttet en lenkearm bak i fjor sommer som det var slark i, men er stabilisatorstag staget som går mellom begge sidene av bilen? Altså mellom venstre og høyre hjul? Mens lenkearmene er "festepunktene" for dette? Jeg spør kun for læringens del egentlig. Derav dumme spørsmål 😛
×
×
  • Opprett ny...