Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

totto1989

Medlemmer
  • Innlegg

    207
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om totto1989

  • Bursdag 19. des. 1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

totto1989 sine prestasjoner

23

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hold ut TS. Det her er det ingen fasit på, og en utrolig tung situasjon, men ta en dag av gangen og pust med magen.
  2. Nå blir det mildvær her, men skal absolutt følge med på det 😊
  3. Uten at jeg skal si noe 100% sikkert så har jeg gjort en liten interessant observasjon når jeg tenker tilbake på de gangene dette har skjedd. Det er jo store temperatursvingninger her oppe, spesielt fra i sola på dagen til en kald morgen. Jeg har lagt merke til at temp indikator i bilen bruker en god stund på å justere seg til faktisk temp når vi f.eks. har parkert i sola på ettermiddagen og skal starte bilen igjen på morgenen. Uten at jeg er helt sikker så tror jeg det har vært en veldig temperatursvingning de gangene det har skjedd. F.eks 8 minus på display når vi setter fra oss bilen til 22 minus når vi starter igjen. Jeg aner ikke om systemene i bilen bruker like lang tid på å oppdatere til reell temperatur, men jeg fikk bare plutselig et innfall av at dette kunne være relatert. Bilen tror det er varmere enn det er = faktisk temp er dritkald, men dette tar tid før blir oppdatert i systemene = noe krøller seg?
  4. Jepp. Samtidig har den startet helt fint i enda kaldere temperaturer de siste dagene, men skal absolutt ta den inn på verksted for avlesning om det fortsetter.
  5. Det er ingen autogløding på denne, men samtidig starter den veldig fint, selv når den stopper etterpå, ikke tung i det hele tatt. Utelukker ingenting såklart.
  6. Vi passer godt på å ha fulle tanker på bilene, lg nettopp skiftet dieselfilter, så tviler på at kondens er tilfellet.
  7. Batteriet er jo forsåvidt bare 5 år, og bilen blir kjørt i snitt 4 mil hver vei til og fra jobb, minst 3 dager i uka. Har dog ladet det opp en gang ila vinteren. I dag var det like kaldt, og etter å ha stått over natta startet den helt fint. Jeg skal dog ta det videre om det fortsetter. Det samme ble sjekket i fjor, og da fant de ingen feilkoder i det hele tatt, så mistenker sprengkulde og at bilen kanskje beskytter seg selv(?) Jeg merker at det er noen funksjoner (ikke-kritiske) som virker å skru seg av de første minuttene etter start når bilen har stått en stund i sprengkulde. Verkstedet var forsåvidt enig, men ba meg ta kontakt om vi ville sjekke det videre.
  8. Det er notert! Takk for input.
  9. Da forstår jeg. Da dette skjedde tidligere (forrige vinter) startet den alltid på andre forsøk. Det som var annerledes i dag var at den bedre halvdelen stoppet tenningen og kjørte helt ny syklus. Jeg regner med det trekker enda mer strøm = fusker videre. Det er heldigvis ikke så mange ekstremt kalde dager fremover, men skal absolutt sjekke det ut.
  10. Aha. Bilen er akkurat 5 år, så antar batteriet er like gammelt. Målte hvilespenning nå, som lå på 12.68V. Det har vært nedi 25 minus i helga, men ca. 16-18 natt til i dag, så det har vært kaldt ja. I tilfelle du nevner, hva er da årsaken til at den starter så lett og holder det gående etter et nytt forsøk? Varmere batteri?
  11. Mener på display i bilen. Motorlamper el.l. Har ikke avlesningsverktøy. Skal sjekke det når den bedre halvdelen kommer hjem i ettermiddag, evt sette på lading i natt. Denne bilen mener jeg skal varsle godt om batteriet blir tappet for lavt, men som sagt, beinkaldt osv.
  12. Hei godtfolk! Min kones T-Roc har den siste uka hatt noen primadonnanykker på kalde morninger. En gang i forrige uke, så igjen i dag gjentatte ganger. Den starter fint etter 20-30 minutters oppvarming med Webasto (litt tung som en dieselbil seg hør og bør i 16-17 minus), men så stopper den igjen etter noen sekunder. Ingen feilmeldinger, kun beskjed om å "starte bilen manuelt". I dag måtte den startes 3-4 ganger før den gikk (starter lett, men stopper igjen). Jeg har sendt en notis til verksted om dette, men tenkte å høre med folket her om noen har opplevd noe likende? Bilen har nytt dieselfilter, blir aldri kaldstartet (alltid varmet opp minimum 20 minutter med Webasto, men gjerne mer), og går generelt som en klokke. Den blir også i all hovedsak langkjørt. Dette skjedde noen ganger i fjor også hvor verksted så etter feilkoder ved service uten å finne noe, så det er veldig merkelig. Jeg er veldig nysgjerrig på om dette ene og alene er kulde og noe som mistrives med det eller om det er noe annet. Bilen hadde stått ca. 2 døgn, hvor kaldeste temp var minus 24 noen timer i går, ellers ca. 15-18 i snitt.
  13. Merkeforhandler har i dag konstatert at dette er en vakumpumpe som lager støyen. De viste tilogmed med et teknisk skriv de hadde angående dette.
  14. Pedalen går dog fint inn når jeg starter bilen.
  15. Tiguan 2013 modell. Den står på håndbrekk pga helling på parkeringsplass, men alt har fått fint med det. Den sto i dag på jobben til kona i noen plussgrader hvor alt gikk fint etterpå.
×
×
  • Opprett ny...