Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×
  
      
  
  
      
  

totto1989

Medlemmer
  • Innlegg

    182
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om totto1989

  • Bursdag 19. des. 1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

totto1989 sine prestasjoner

19

Nettsamfunnsomdømme

  1. Vi har service på 1 år/15k her konsekvent, men spørsmålet her var bare litt nysgjerrighet rundt dieselfilter og skifte 😊
  2. Takk for alle svar. På min Tiguan (133000 nå) fikk jeg klar beskjed fra Meca verksted om at dieselfilter er 90k på den. Ser dog absolutt poengene som skrives her!
  3. 90000 km her fikk jeg beskjed om. Bilen går 8 mil om dagen stort sett, så er lite kortkjøring
  4. Hei godtfolk! Jeg har et spørsmål jeg stusser litt på. Min kones T-Roc har kjørt 94000 nå, og jeg oppdaget at forrige service ble gjort ved 80500 ca. Til tross for long-life olje osv er jeg bastant på 15000 eller ett år mellom oljeskiftene, så hun gikk inn i appen til Møller for å sjekke priser osv. Oppdaget da skifte av dieselfilter på 90000 km intervall som et relevant punkt. Detteer såklart helt greit, men stusser litt på opplysning om dette. Om vi skulle fulgt long-life intervallene så skulle vi i teorien kunne kjørt 16000 km til før vi bestilte service. Bilen har også vært inne hos Møller 3 ganger den siste måneden pga små garantijobber, og dette skiftet er ikke nevnt med et ord. Jeg lurer da litt på om det er noen type varsling på sånne jobber, eller er dette ting som kun tas ifbm nærmeste service? Det kan jo i så tilfeller gå ganske mange km over. Bare nysgjerrig 🙂
  5. Da har vi hatt noen turer på tørre veier uten noen ulyd. Dog syntes den bedre halvdelen hun hørte antydning til noe når hun kjørte fra jobb i regn for en tid tilbake. Dene uka har ihvertfall bilen kjørt ca. 20 mil helt greit. I dag merka jeg dog noe jeg er litt usikker på, og kan godt være jeg tar feil, men ved en litt lengre kjøretur i dag syntes jeg ar jeg hørte/kjent en litt pulserende vibrering i krapp venstresving. Dette merket jeg når vi snudde og skulle hjem igjen, samt inn på bensinstasjoenn (også venstresving og begge i lav hastighet). Hørte en typ lavfrekvent vibrering samt at jeg følte det i foten/gulvet. Vet nok om hjullager til å vite at det er høyre som kan være gåent om det merkes i venstresving, stemmer dette? Begynte da også å lure siden det er noe på høyresiden vi har følt at den metall-lyden har kommet fra. Kan det være man er inne på noe her? Skal bort 1.5 uke nå med konebilen, så får ikke utredet noe mer her nå, men tenkte å høre med de kyndige her inne. Bilen går fint på veien, men er noe støy generelt pga vinterdekk, men ikke noe jeg tenkte over før det her i dag.
  6. For å oppdatere litt på den her, uten at jeg høres stressa/masete ut så er dette noe som virker å være litt sterkere på passasjersiden, men kommer uten tvil "framifra", og kona mener hun hører det "rett bak airbagen" når hun satt på, ihvertfall i den retningen, men det kan jo være noe som forplanter seg. Hadde en kortere tur/retur i går med 1.5t stopp imellom. Kona i passasjersetet. Første klakkingen hørte vi begge ganske greit, men andre var det kun hun som hørte, så vesentlig lavere. Ingen følelse i bil eller noe merkbart på turtall el.l. Kun nok kjappe metalliske "klakk" på rekke og rad, over på ett sekund. Andre gang ca. 5 min etterpå. Akkurat samme på retur. Ved et kortere stopp på butikken og videre kjøring de siste km hjem merket vi ingenting. Derav følelsen av at dette kom under oppvarming. Som tidligere nevnt har jeg etter forrige verkstedopphold kjørt bilen 4-5 turer, fra 10 til 40 km på tørre veier og ingen lyd observert. Det var da jeg begynte å tenke tilbake på de tidligere 3 hendelsene med denne lyden, og at det var mye nedbør og våt veibane da også. Dagen verkstedet skiftet akslingen og prøvekjørte var det helt tørt ute også Kona tar bilen til og fra jobb i morgen på tørt føre (40 km hver vei), så får man sjå. Fortsetter det får man prøve å ta en lydopptak.
  7. Dette er faktisk ikke Møller, og de har faktisk ikke bytta noe som ikke er defekt enda. Akslingen var det problemer med 😁
  8. Denne lyden var der før bytte også, så høres spesielt ut. Skal innom samme verksted med den andre bilen til uka (garantijobb), så skal høre litt med de, men det virker veldig som om det her kun har oppstått ved kjøring på våt vei med mye nedbør.
  9. Nevner også såklart at alt av høyfrekvente hylelyder er helt borte vekk etter akslingen ble tatt.
  10. Vil si fra 60-70 og opp. Kommer en gang eller to så ikke noe mer. Gjerne lavere andre gang. Derav følelsen av at det skjer mens noe er under "oppvarming". Har dog kjørt 10-15 mil siden verkstedopphold på tørt føre uten noen ulyd. Det er ikke noe ekstremt, ingen vibrasjoner el.l. Verksted gikk også godt over understellet sist uke, og ikke noe fremtredende der heller. Får se om det dukker opp neste gang på tørt føre 😄
  11. Interessant nok har den metalliske klakke/slålyden dukket opp igjen, men nå med en fellesnevner. Det har kun oppstått ved kjøring på våt vei, og jeg har inntrykk av spesielt ved veldig våte felter. Det har også kun oppstått etter det ble vesentlig kaldere, så har en feeling på at dette kan ha noe med iskaldt vann på varm eksos eller noe, kan jeg være helt på bærtur her? Slått meg til ro meddet egentlig, så får en se om det blir verre en gang i tiden 😅
  12. Takk for info. Jeg har dog ny mellomaksling på bilen allerede 😅
  13. Bilen har forøvrig vært grei med oss, blir behandlet pent og kjørt pent, så er ikke helt klar for å skille meg av med den enda 😁
  14. Bilen har gått 130.000. Jeg vet hva du mener om VAG da du har påpekt det i alle postene jeg har hatt her inne tidigere.
×
×
  • Opprett ny...