Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

aandre-j

Medlemmer
  • Innlegg

    105
  • Ble med

Nylige profilbesøk

1 271 profilvisninger

aandre-j sine prestasjoner

5

Nettsamfunnsomdømme

  1. Fant ingen oversikt over forsyningsspenninger til BCM men målte 12v på alle røde ledninger. Leste en tråd fra ett britisk forum som påsto det var samme type reléer inni BCM som sikringsboks inni bil så jeg åpner og sjekket men det er bare ICer og transistorer/mosfet inni der. Fant ut jeg måtte prøve BCM fra fungerende bil selv om jeg fryktet startsperretrøbbel, håpet i så tilfelle at startsperrefeilkoder lot seg slette ved tilbakebytting igjen. BCM fra "donor" har ikke samme delenummer. I allefall kunne jeg jo få sjekket om jeg hadde samme feilkoder. Ante misstanke når jeg koblet inn tredje kontakt og taklys kom på igjen... Noe som egentlig har vært borte lenge. Slo på tenning og startet. Lys i abs/esp lamper, leste ut feilkoder med status "Not present" og alle feilkoder lot seg slette. Slo av og på tenning og startet, leste av feilkoder. Null. Var helt sikker på dette var relé eller kontaktfeil relatert men det var altså BCM... Takk for innspill
  2. Feilkoder: ECM: 5 koder TCM: 2 koder ABS/TC/ESP: 2 koder BCM: 0 koder ECC: 0 koder IPC: 1 kode Immobiliser: 0 koder RFA: 0 koder SDM: 1 kode ECM: B357A-02 - Present - Additional electrical heater relay 1 circut low input B357D-02 - Present - Additional electrical heater relay 2 circut low input P0571-71 - Present - Brake switch circut malfunction U0140-00 - Present - Can-bus no communication with BCM U0144-00 - Present - Can-bus no communication with BCM TCM: U0140-00 - Present - Can-bus no communication with BCM U0100-00 - Not Present - Can-bus no communication with ECM ABS/TC/ESP: U2107-00 - Present - Can-bus no communication with BCM C0551-47 - Present - VIN number not programmed IPC: U0140-00 Lost communication with body control module SDM: U140-00 - Present - Can-bus no communication with BCM
  3. Har en Foxwell NT680. Har fått feilsøkt litt videre, har spenning ut på Gul 25 bak sikringsboks passasjerdørk, har ikke spenning ut på brun 31. Har lasket over strøm samtidig som jeg lasket 30-87 på Run Relay, noe framgang ble det. Klokka inni bilen kom da på. Ellers ser jeg at sentrallås er ute av drift, samme med girvelger status i instrumentpanel (P R N D osv). Det lyser i samtlige ABS/ESP lamper. Men igjen så er det mange koder på Can.
  4. Klar over det, har forsøkt å skifte innvendig sikringsboks fra fungerende bil siden denne har mange relèr på printkortet som ikke er meningen å skifte ut. Ikke loddet men presset fast i pcb. Ingen forskjell. Skal forsøke å måle om jeg har spenninger til diverse 86 klemmer på side 39 i koblingsskjema når barna er lagt. Finner ikke oversikt over forsyningspenninger til BCM, har lyst å flytte over denne også fra fungerende bil men frykter trøbbel med startsperre da.
  5. Når jeg tar ut Run Relay og setter en ledning mellom 30 og 87 så er alle de brune kablene bak passasjerdørk sikringsboks strømsatt. Om jeg da slår på tenning og lasker sammen 30 og 87 på startmotor relè så slår startmotor inn men motor starter ikke, god fart på startmotor. Har også prøvd reservenøkkelen og skiftet batteri før jeg gikk dypere inn i dette. Bilen var i bruk på Fredag, Lørdag var den tom for strøm. Finner ingen defekte sikringer.
  6. Fant forresten koblingsskjema men er fortsatt forvirret, legger ved skjema feismo.com-captiva-20-wiring-pr_927e57bfb96e89703750982497ffcc09.pdf
  7. Måler 3,1v på den ene siden av aircon sokkelen med tenning på. Resten er 0v. Klemme 87 på "run relay" i motorrom holder samme 0,6v som nevnte sikringer, om jeg legger denne til B+ eller tvinger inn B+ på klemme 86 så slår relé inn og kupévifta starter å fungere. Klimadisplay er fortsatt dødt og startmotor slår ikke inn. Ingen interiørlys osv... Har målt tenningslås å funnet den i orden. Kan BCM være synderen? Klemme 86 måler 12v uten relé, når relé settes inn detter denne til rundt 4-5v. Det merkelige er at kontakt 5 på BCM er den helt til venstre, det fant jeg ut når jeg feilsøkte tenningslås. Kontakt nr 2 er jeg enda usikker på.
  8. Mangler 12v på en hel rekke brune kabler bak sikringsboks i passasjerdørk, tar jeg ut sikring til aircon detter denne spenninga ned fra 0,58v til 0v. Har målt på annen bil (ett år forskjell ellers lik) det skal være 12v på disse kablene når tenning er på. Hva og hvor forsyner disse?
  9. Gjelder en 2007 Chevrolet Captiva 2.0D (Opel Antara) Masse feilkoder på Can Bil starter ikke, har veldig lav spenning på 3 sikringer i passasjerdørk. Rundt 0,6 volt med tenning på. Antar det er ett relé e.l. som forsyner og lager krøll, men hvor? Sikringene det gjelder er 20A Heat/Mat, 10A Aircon, 10A Ssps. Ikke sikkert disse sikringene har direkte noe å gjøre med startvansker men vil tro det må være noe med felles spenningsforsyning
  10. Fikk ikke tak i dem i forrige uke men i dag fikk jeg svar, etter noe undersøkelse ringte dem tilbake å sa at telefonen var kreditert så nå skulle dem sende ny, fikk bestillingsbekreftelse på mail på dette. Da er det bare å vente på posten. Tok sin tid dette.
  11. Ble ikke nektet men anbefalt å la være da jeg bor langt unna butikken og det blir mye kluss med frakt frem og tilbake, forsøkte ringe dem i går men fikk ikke svar. Fikk sms senere med følgende beskjed: "Hei, vi har fått bekreftet fra verksted at mobilen kommer til å bli godkjent kreditert. Gir deg tilbakemelding når dette er ordnet i systemene. mvh ........." Er lei av å vente nå og må si jeg irriterer meg når jeg må vente på noe dem vet går i orden. Kan dem ikke bare sende meg ny telefon med en gang?
  12. Telefonen skal visstnok være kreditert men får ikke tilsendt ny før dem har fått bekreftet det hos produsent. Deler kan ikke oppdrives.
  13. Det gjelder en Nokia XR21, skal ringe å mase på nytt i morgen.
  14. Dem er enig i at det er lang tid å vente men ett par måneder burde dem få. Var visstnok ikke uvanlig med lang ventetid på dette merket påstår dem, samtidig sier dem at det er allerede lagt inn forespørsel om kreditering mot produsent.
  15. Leverte inn mobilen for garantireparasjon i slutten av Juli, skjermen hadde løsnet fra limet og hang 5mm ut fra toppen av telefonen. Telefonen var fortsatt fullt funksjonell men var urolig for at fukt skulle komme inn. Det var ingen andre feil etter hva jeg vet. Telefonen ble først sendt til Sverige, så ble den videresendt til ett eksternt verksted i øst Europa. Når jeg nå pratet med butikken sier dem at verkstedet fortsatt mangler deler og har ingen dato for reparasjon. Ble frarådet å ta lånetelefon fra butikken da jeg bor langt unna og det blir mye frakt frem og tilbake. Bruker gammeltelefonen men den er knekt så den slår seg av i lomma og er fullt avhengig av Wifi, 4g virker svært dårlig så jeg mener jeg har ventet lenge nok nå. Det er kanskje fordomsfullt av meg å være engstelig for mulighet for id tyveri fra øst Europa? Vil ikke nevne hvilken butikk men det er en av de store elektro kjedene Er inne i den syvende uka med venting nå, forbrukerrådets nettsider sier reparasjon skal skje innen rimelig tid. Hva menes her? Takk for at du tok deg tiden å lese
×
×
  • Opprett ny...