
AL123
Medlemmer-
Innlegg
3 231 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
6
AL123 sine prestasjoner
5,3k
Nettsamfunnsomdømme
-
Ehh, nei, men hyggelig at du liker den da 😊
-
Er det?
-
Så du aner faktisk ikke hva de voksne i rommet snakker om, som vanlig. Da er det bedre å lytte enn å prate. Bilmekanikere reparerer ikke slike ting, selv om jeg vet om et par verksted som har både ovner ig kompetansen til p gjøre det. Poenget er vel at bilmekanikere stort sett har klarering for å bytte en slik computer, slik at man slipper å skryte på seg kompetanse man ikke har.
-
Finnes det et poeng i innlegget ditt, eller er dette bare den vanlige trollingen?
-
Ja, sikkert kjempeenkelt. Foreslår at du spesialiserer deg på dette, både for å hjelpe andre Teslaeiere, og for å tjene mer penger enn det du noengang har gjort. Her er du alene om markedet, så her er det gode penger å tjene…
-
Disse kodene vil man aldri få utlevert som privatperson, nei. Dette er sikkerhetsklareringer som tilsvarer den europeiske cermigodkjenningen, og selv om det ikke er like strengt, så vil man miste jobben dersom man utleverer de til privatpersoner, så nei, dette er ikke noe man får hos Tesla, og derfor, nei, man kan ikke skifte ut maincomputer selv.
-
Hva snakker du om? Det handler om at man bruker så små komponenter at det kreves veldig mye utstyr og kompetanse for å skifte dem ut. Det mangler litt troverdighet når man den ene dagen hevder at Tesla er så avansert at de ligger årevis foran alle andre, mens man den andre bagatelliserer hvordan det er å reparere de.
-
Hva med punkt 7? Joda, men ikke 0402 resistorer. Da skal man ha rimelig bra utstyr...
-
Norske og utenlandske forum er fulle av eksempler på at dette ikke har blitt dekket. Du lenker forøvrig til en manual som viser hvordan man fysisk bytter main computer. Det trenger man ikke manual for, og det er heller ikke relevant. For å få en ny main computer til å faktisk fungere i bilen, så må man enten være forhandler eller uavhengig verksted med Teslalisens. Jeg tillater meg å tvile på at en får noe hjelp av Tesla hvis en kommer trekkende med en brukt styreenhet som en har kjøpt på e-bay. Selvfølgelig kan et kretskort repareres, men det krever høy kompetanse, og jeg kjenner iallefall ikke til noen som tar det på seg. ACtronics, som er den største aktøren i Norge på området, gjør det iallefall ikke.
-
Plenty av de som ikke får byttet på goodwill også, så det er nok litt bingo. Folk har også fått prisoverslag på det dobbelte av hva som skisseres her. Tror nok den stylinggreia er denne Teslaeierens minste problem. Tror nok han må ned 40-50k til for å få solgt den bilen. Er du sikker på at man kan erstatte en Maincomputer med en brukt? Jeg har mine tvil. Det jeg imidlertid er ganske sikker på er at man hverken kan installere en ny eller brukt Main Computer selv.
-
Fram til årtusenskiftet var det omtrent ingen biler for gatebruk som hadde downforce, selv ikke McLaren f1, som hadde 90-tallets mest avanserte aerodynamikk, eller Ferrari, som på den tiden gjerne brukte 5-7000 timer i vindtunnell under utvikling av en bil. På den tiden handlet det om å redusere løftekreftene, gjøre det lineært og likt på hver aksel.
-
Nei, men akkurat det er objektivt, så der tar du feil. Enkelt og greit.
-
AC Cobra er en enkel bil som er enkel å både kjøre og eie. Britisk bilbyggerkunst på sitt fineste.
-
Tja, akkurat det siste er litt subjektivt, da MC er en helt annen ting. Selv er jeg ikke så glad i å kjøre MC, men synes de er facinerende på mange måter, så pleier å ha et par stående, selv om de ikke blir så veldig mye brukt.