Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Magnus Rydningen

Medlemmer
  • Innlegg

    370
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Magnus Rydningen

  • Bursdag 20. mars

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

3 319 profilvisninger

Magnus Rydningen sine prestasjoner

219

Nettsamfunnsomdømme

  1. 5090 blir et monster ja og vil nok koste deretter, tipper vi lander på rundt 35k for dem her på berget.
  2. har hun lagt inn hjem? Og hytta som favoritt på sin bruker? Litt tungvint, men det må også gjøres eller så vet ikke bilen at den er hjemme eller på et favorittsted.
  3. Tesla oppgir hvor mye du betaler i måneden de første 3 årene og resterende årene, på en Model Y Performance utgjør det ca 16000kr på full finansiert over 7år
  4. Bruce hadde vel kun en datter så er ikke sønnen til grunnleggeren av McLaren, men han er sønn av han som drev McLaren etter at Bruce døde da. Uansett så var det store diskusjoner om det å stupe på innsiden for å komme på apex først var en godkjent teknikk på sjåfør møtet på fredag og det hadde vel blitt sagt at det ikke var det. Da har de satt et bra eksempel på at det ikke er det med straffen til Max og etter det ble hele løpet litt ryddigere.
  5. Har ikke den selv, men har OLED TV og med Pixel Shift på så flytter bildet seg litt rundt for å hindre innbrenning og det fører til ujevn ramme rundt selve bildet. Om du slår av den funksjonen i skjermen sin meny så vil den nok gjevne seg ut.
  6. 1-fase 13A i 9år nå med Model S, kjørt ca 330 000km på disse årene hvor mesteparten er pendling. Lader på jobb og (15A 1-fase der). Holder meg under 10kW på effekt leddet. Pendlet de første 6årene med elbil omtrent 150km om dagen. På vinteren (Innlandet i Troms) så ble ladingen litt knapp de dagene jeg ikke dro rett hjem og ladet (Holdt akkurat en uke om jeg startet uken med 100%). Nå har jeg bare 65km om dagen så mer enn nok med 13A og lader stort sett bare på jobb. Før jeg handlet elbil så var jeg sikker på at jeg måtte få lagt opp 3-fase og 22kW til garasjen, men viste seg at lade-effekt-behovet er størst før man får seg elbil.
  7. Ja akkurat sånn som banken din kan se alt som er registrert på deg når du søker lån og gir dem tilgang til det. Mens du som privatperson bare kan søke opp skilt nummererte og finne eier så har de tilgang på databasen og kan da søke opp via personnummer og finne det som er registrert på deg hos vegvesenet. Om du har eiendom så ser de det og. Vil heller tro at de tar pant i bolig eller eiendom om du har det.
  8. Er da på en i-Pace så batteriet som må byttes, fortsatt dyrt da, men du kan nok bytte hele bensin/diesel-motoren for 350k
  9. https://www.komplett.no/product/1303082/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-core-gaming-i90 er stort sett samme maskin bare annet kabinett, om du går i konfigurasjon så kan du bytte til den andre kjøleren for 194kr.
  10. Nei det er det ikke, men selve integreringen er meget kompakt i forhold til både BMW og Porsche. Regner med disse bilene som leveres uten varmepumpe også leveres uten Aircondition da det faktisk er en varmepumpe. Derfor er jo i grunn å levere en varmepumpe som kan gå andre veien nesten gratis for produsenten. Spesielt om de kan ta ut et PTC element i samme slengen. Vedlikehold av av varmepumpe er derfor ikke noe mer problematisk enn av et Aircondition anlegg. Å ikke høste rest varme på en ny bil i 2024 er faktisk en god grunn til å ikke kjøpe bilen i Norge og noe importøren faktisk bare bør takke høflig nei til.
  11. Det er en annen sak, om det sto USS på siden når han bestilte så hadde han handlet i god tro om at bilen hadde det, når bilen så blir levert uten så har ikke Tesla levert det produktet han bestilte. Dette er det flere produsenter som har gått på en smell de siste årene med leveringsvansker av diverse utstyr grunnet mangel på komponenter (Biler som mangler radar etc.). I tillegg var ikke Vision systemet klart når de første bilene ble levert uten sensorer så føler klart at Tesla bare må ta det tapet. At Vision nå er like bra som sensorene var er jo bare en bonus for han.
  12. Du kommer ingen vei om du rygger på en stolpe og så skylder på at bilen ikke sa i fra om det når det står en klar advarsel om det i manualen, dette gjelder både med vision og USS da de har sine begrensninger de og. Advarslene er der fordi produktene har enkelte begrensninger og du er pliktig til å ta hensyn til dem. Det er noe annet når det kommer til EULA som man ofte blir møtt med på softwarefronten.
  13. Man skal gjøre seg kjent med kjøretøyet før man kjører det og da må man gjerne ta en tur innom manualen, at mange ikke gjør det er jo deres problem så lenge det går bra, når det så går galt for at de har ikke har lest hvordan systemet faktisk fungerer så er det også deres problem. Kan ikke komme å si da at man ikke hadde lest manualen og da være fritatt alt ansvar.
  14. Ja har det, men hvorfor ikke tillate det direkte, man kan jo velge stort sett alt annet fra kontrollermenyen som å skifte mellom lys og mørk modus, kalkulator eller nedtelling.
×
×
  • Opprett ny...