Skrudde av toppen på ventilen og renset den, men kanskje den ble satt i feil posisjon når jeg monterte den sammen igjen.. det er en slags fjær som kan snurre rundt og toppen har 2 spor som skal passe i den fjæren.
Har ikke fått festet den klemma enda..
Hei. Det har jeg gjort, men bilen starter ikke og itillegg kom det opp ørten nye feilkoder.. Kan vel umulig være nye feil som har oppstått? 😳
Må vel ha sammenheng med at EGR ventilen har vært avmontert..
Fikk opp en feilkode på min OBD leser som er: "P0652 Powertrain" og "[Seat/Audi/Volkswagen] P1412 EGR Different. Pressure Sensor Signal to low."
Jeg har en Ford Fusion.
Det er en sånn klemme ja.
Mulig at det vil være litt trangt å få brukt en sånn tang..
Motoren er en 1,4 TDCI. 2008 modell.
Fikk altså løsnet den ved hjelp at en flat skrutrekker, men sliter med å få den på plass igjen..
Den er litt større enn den i videoen. Få den av er en ting, men hvordan få den på igjen? Har ikke den tangen som vises i videoen. Forøvrig er det metall mot metall ja. Fra rør på EGR ventil til hull i motorblokka..
Jeg har avlest feilkode på min Ford Fusion og lurer egentlig på hva de betyr og hva som da er feil?
Kodene er:
P1412 (Seat/Audi/Volkwagen)EGR Different. Pressure Sensor too low.
P0652 Powertrain
Jeg skal bytte EGR ventil på min Ford Fusion 2008 og utenom 2 bolter så er denne festet til motoren med en såkalt Clic R klemme. Kan denne byttes ut med en slangeklemme? Noen som vet?