Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

phraze

Medlemmer
  • Innlegg

    156
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om phraze

  • Bursdag 18. feb. 1991

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

phraze sine prestasjoner

124

Nettsamfunnsomdømme

  1. Fantastisk spill! 100kr for dette er jo latterlig billig. Kjører som en drøm på Mac også :D
  2. Hvil i fred, Nomine. Azeroth blir litt fattigere uten deg.
  3. Jeg har ventet på dette lenge. For meg var Switch "1" allerede begredelig svak da den kom i 2017, men til tross for det så har jo Nintendo selv fått til underverker med sine spill. (ikke inkludert GameFreak som lager Pokemon, de har jo kjørt crap). Jeg bare håper at Nintendo heller prioriterer 60fps med lavere oppløsning (for eks 1440p) enn 4K.. 1440p ser aldeles nydelig ut på en 4K skjerm med bra oppskalering.
  4. Så fort jeg ser UE5 så får jeg noia.. da blir det vel 1080p på konsoll da...
  5. Veldig fornøyd med PoE2. Men irriterer meg vanvittig at melee bruker dualstick. Hvordan i all verden skal jeg sikte på riktig fiende med høyrestick samtidig som jeg bruker firkant knappen? Helt klart konge kontroll på ranged og caster-klasser, men melee burde i det minste ha muligheten til å deaktivere dette og bruke mer tradisjonell kontroll (ref PoE1, Diablo, Torchlight etc).
  6. Jeg var gira og hadde lommeboka åpen. Men spillet støtter ikke duo eller crossplay så da ble dette det første FromSoft spillet jeg ikke kjøper da alle mine FromSoft-venner spiller på ulike plattformer.
  7. "Additionally, the streaming games playable on PS Portal are limited to PS5 games, and PS4 games/PS3 games are not supported." Fra glede til direkte ballespark på få sekunder der... Jeg ville spille Resistance på min Portal (Resistance 1 og 2 ble i dag lansert på PS Plus. 3 har vært der i flere år.)
  8. Det hadde blitt dårlig business det. Tipper at de slipper det på PC etter 1 år som ekslusivt på PS5. Men Sony er ikke kjent for å dele med Xbox (eller Nintendo) så tror de som kun spiller der kan glemme å spille mer FromSoft-spill.
  9. Da blir det ikke noe Elden Ring oppfølger på Xbox og PC brukere da.. trivelig
  10. Hallo godtfolk! Jeg er på utkikk etter ny TV i kjellerstua. Da vi har en 65 tommer OLED oppe i stua så tenkte jeg å ikke gå helt bananas på TV-en nede. Men jeg har bestemt meg for QLED. Den skal primært brukes til gaming så 120hz og VRR står øverst på ønskelisten samt gjerne godt sortnivå. Selv om barna vil ha Philips da disse har ambilight så tror jeg at jeg vil noe med litt bedre bildekvalitet. Etter uker med research så har jeg kommet frem til at det står mellom disse to modellene: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/tcl-55-qled870-4k-smart-tv-2023/600153 https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-55-q77d-4k-qled-smart-tv-2024/771633 Så vidt jeg kan se så har TCL bedre bilde, men jeg er usikker på hvor god oppskalering den har. Samsung sin Q70-serie er kjent for å ha AI CPU innebygget som tar seg av oppskalering og den gjør visstnok en veldig god jobb. Jeg finner null info om hvor bra dette er på TCL’en. Det hender at det blir spilt Nintendo Switch (1080p) på TVen. Evnt filmer/series i 1080p. Så litt essensielt er det. Bruker Apple TV så smart TV-funksjonene har ingen betydning for meg. Ei heller lyd da jeg har lydplanke . Noen tips eller tanker å komme med?
  11. Jeg synes det er trist at ikke vi har noen norske selskaper som gjør det bra internationalt. Men inntrykket mitt er også at det er svært mye rot i de. Jeg var med å bugteste et spesifikt spill fra en av de nevnte selskapene i artikkelen her og da jeg rapporterte en bug til en av utviklerne (nevner ikke navnet til vedkommende, men personen er namedroppet i denne artikkelen) så ble jeg lovet litt goodies tilsendt hjem for at jeg hadde gjort en nøye jobb med å avdekke bugs. Den fikk jeg aldri - og det går fint, men viser jo at det er litt lite seriøst.
  12. Hei folkens! Jeg snakket med både Finn og Forbrukerrådet i dag. Finn ba meg rapportere selger og Forbrukerrådet ba meg fylle ut skjema og klage til han - dersom han ikke svarte så kunne de bistå. De mente jeg åpenbart hadde rett på å klage, men de har lang behandlingstid. Sendte selger SMS og skrev denne informasjonen og da ga han seg. Jeg sender de tilbake på min regning og han Vippser når han har mottatt de. Saken løst 👍😊 Takk for alle innspill!
  13. Takk for svar og forståelse. Ja, jeg har bestemt meg for å gi han videobevis og venter nå spent på hva butikken i Amerika svarer. Dersom de ber om at han skal sende disse i retur (noe jeg regner med at de kommer til da disse koster 400dollar) så kommer jeg til å fortelle han at jeg kan sende de kontnadsfritt til han, men at jeg da ønsker å heve kjøpet og få tilbake mine penger slik at jeg kan investere pengene i et nytt headset. Av tidligere erfaring så tar gjerne en slik sak som dette mange uker (om ikke måneder)
  14. Det er ganske vanlig og kjøpe slikt brukt - ørepropper derimot… Selv om en handel skjer på Finn så har man rettigheter iht kjøpsloven (ikke forbrukerkjøpsloven). Jeg er bare usikker på om det jeg nå opplever gir meg god nok grunn til å be om å få hevet kjøpet da å sende varen til Amerika for reparasjon (slik selger ønsker) vil ta potensielt ta veldig lang tid.
  15. Hei. I forrige uke så kjøpte jeg noen hodetelefoner av en mann på Finn. Jeg mottok de i Posten og la merke til feilen dagen etter. Feilen er volumbryteren på de som er løs. Jeg ga beskjed umiddelbart og han brukte flere dager på å svare. Først når jeg ble litt mer bestemt så fikk jeg tilbakemelding. Disse hodetelefonene selges ikke i Norge og han ønsker å reklamere til leverandøren i Amerika på disse. Jeg har bedt om å få pengene igjen (3000kr), men dette unnlater han og svare på. Han la meg på kopi av e-posten han sendte de og de svarte i dag. Produsenten i Amerika har bedt om videobevis av feilen. Jeg vil bare ha igjen pengene mine.. jeg vil sende de i retur til ham så får han styre med det der selv. Kan jeg kreve dette? Mtp at jeg meldte ifra dagen etter jeg mottok de og jeg rett og slett ikke får brukt de slik de er nå da volumet går rett opp til 100% og sprenger av meg ørene omtrent. Skal også nevnes at i annonsen så stod det at de var «nye» og kun brukt i et par timer. Har jeg noen krav jeg kan stille her nå?
×
×
  • Opprett ny...