Er ikke det slik at det stadig er flere anmeldere og fagfolk som skriver og forespeiler at Oppskalering og DLSS gir klare beveggrunn til å være slepphendt med optimalisering: lag et elendig optimalisert spill og så oppskalerer det fra 640 til 4K. Voila! Ren magi! Blir god ytelse uansett, bare se vekk fra flimring og artefakter Jedi Survivor fikk vel mye kritikk tydeligvis nettopp pga. dette. Men: KCD2 bør nesten få støpt en statue i en eller annen Hall of fame, fikk jeg hørt, grunnet fremragende innsats innenfor programmering og optimalisering.
Det er lite tvil om at det romer en form for "latskap" inne hos utviklere i dag synes jeg. Det Warhorse har fått til med KCD2 er helt spinnvilt - forskjellen på PS5 utgaven og PS5 Pro er "nesten" som å sammenligne konsoll mot PC. De har gjort en drit god jobb, og de er et bittelite team!
Samme skal faktisk sies om Stellar Blade og FF7 Rebirth - FF7 spesielt ser jo ut som et annet spill når man løper rundt i openworld-delene av spillet.
Skal også gi Obsidian er liten blomst også, for Avowed på Series X i balanced-modus er veldig pent og føles bra og kontrollere. Det er da 40fps med VRR. Så det handler egentlig bare om at utviklere tar seg god tid og ikke rusher.. dessverre er det vel andre som skal blidgjøres lenge før konsumere for de fleste utviklere tenker jeg..