epifant
Medlemmer-
Innlegg
1 649 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn
Ikke oppgitt
Nylige profilbesøk
10 207 profilvisninger
epifant sine prestasjoner
170
Nettsamfunnsomdømme
-
1.8 TSI er vel EA888. Typiske feil er så vidt jeg vet oljeforbruk, vannpumpe som ryker og registerkjede som strekker seg. Om problemet gav seg etter forrige verkstedbesøk for så å komme tilbake kan jeg være enig med Mekker'n i at det kan virke som de skiftet for få coiler. Kjedestrekk hadde vel fort vært en mer permanent greie. Digresjon: det går såpass mye Skoda her i landet at jeg er litt overrasket over at vi ikke har flere uavhengige Skoda spesialistverksteder ala UK.
- 20 svar
-
- 1
-
Jeg mistenker at en arbeidsgiver vil hente alt av skattedetaljer fra skatteetaten ved arbeidsforholdets oppstart for å få alt enkelt inn i systemene sine, og deretter forandre til prosenttrekk om du ønsker det. Da oppdager de fort at de er biarbeidsgiver, ettersom de ikke får hentet tabelltrekket. Da blir planen din veldig vanskelig å gjennomføre.. Løsningen Maabren skisserer tror jeg er den enkleste (og kanskje eneste).
-
hva bør jeg tenke på før jeg kjøper nybrukt bil?
epifant svarte på stamkunde sitt emne i Bil og motor
Civic MK9 ble produsert mellom 2011 og 2017 (ca, norske årsmodeller skiller seg litt fra utenlandske. Registreringsdato vs produksjonsdato tror jeg). Pleier å søke med et års margin og sortere ut selv. Det var altså i MK10 1.0-literen dukket opp, men den finnes med andre motorer også. -
hva bør jeg tenke på før jeg kjøper nybrukt bil?
epifant svarte på stamkunde sitt emne i Bil og motor
Virker sånn. Fra en engelsk subreddit: -
hva bør jeg tenke på før jeg kjøper nybrukt bil?
epifant svarte på stamkunde sitt emne i Bil og motor
Hvilken motor sikter du til? Tror kun 1.0-liters bensinturbomotoren som kom i gen10 hadde våtbelte, og jeg kan ikke se noen biler med den motoren på Finn. De aller fleste har 1.8 bensin eller 1.6 diesel. Bør være enkelt å styre unna. Men veldig greit å vite om uansett. -
hva bør jeg tenke på før jeg kjøper nybrukt bil?
epifant svarte på stamkunde sitt emne i Bil og motor
Jeg får ofte mange gode treff på britiske merkeforum når jeg undersøker ulike bilmodeller (søk ved å skrive "site:co.uk" og gjerne "intext:forum" etter den aktuelle bilmodellen i google. Altså slik: (Forøvrig en modell som er mye anbefalt på grunn av driftssikkerhet og lave driftskostnader.) Test Honda Civic Tourer: Du tror det nesten ikke før du får se det -
Artig hvor mye man kan diskutere uten å bare sjekke? Klippet fra https://www.volkswagen.no/no/bilservice/nybil-garanti.html under punktet "Rust- og lakkgaranti". Dette gjelder altså per nå, ikke nødvendigvis når den aktuelle bilen ble kjøpt, men denne Motor-artikkelen er fra 2016;
-
Jeg forstår ikke spørsmålet. Du har ingenting å tape på å gjøre det, og kostnaden vil være akkurat den samme. Dersom Palladio skulle få rett (selv om det strider mot det jeg har av både magefølelse, fornuft og kunnskap) vil merkostnaden i aller verste fall være én unødvendig antirustbehandling - og det må i tilfelle sies å være en skrekkelig billig forsikring mot rustskader på bilen.
-
Endringer fra 365/Danske bank:
-
Forsøk å bruke noe av den ledige tiden hjemme til å lese om metakognitiv terapi? https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk-egenpleie/metakognitiv-terapi-mindre-overtenking Når du kommer til en psykolog er antakeligvis metakognitiv terapi en av verktøyene han eller hun vil bruke. Fritt for bivirkninger og vanedannende på en positiv måte, i motsetning til medikamenter. Og fortsett å gjøre de bra tingene du allerede gjør 😊👍
-
Tipper de er for å skjule kablene mellom høyttaler og forsterker - altså et sett terminaler rett bak der høyttalerne har stått og ett sett bak der hvor forsterkeren har vært plassert. En liten innfelt Speakon-terminal hadde vært hundre ganger penere, men.
- 4 svar
-
- 1
-
Stellantis har en hel drøss, men om baksetene er uttakbare er litt avhengige av utstyrsversjon. Citroen e-Berlingo Opel Combo-e Peugeot e-Partner/e-Rifter Toyota ProAce City Electric og noe større, om du vil ha mer plass eller opp til 8/9 seter: Citroën ë-SpaceTourer Opel Vivaro/Zafira-e Life Peugeot e-Expert/e-Traveller Toyota Proace Verso Electric
-
https://health.clevelandclinic.org/enabling
- 60 svar
-
- 2
-
Enig i det du sier, men det er også minst to andre faktorer i bildet: - mange beholder ikke bilen lenge nok til at det vil utgjøre et problem for dem, fordi de har solgt bilen lenge før batteriet nærmer seg kaputt. - et batteri med 500 km rekkevidde er VELDIG mye dyrere å bytte ut enn et mindre batteri. Eier man bilen til garantien går ut og batteriet tar kvelden året etter sitter man med en ganske stor regning. Per i dag hadde jeg antakeligvis ikke turt å eie høykapasitets elbil uten garanti eller drivverksforsikring. Min 1gen e-up har alltid hatt kort rekkevidde, men helt tilstrekkelig for daglig bruk, og skulle batteriet ta kvelden koster det ca 15-20 000 pluss montering (og sannsynligvis får jeg solgt det gamle for litt også). Passerer straks 145 000 km og har samme rekkevidde som den alltid har hatt. Og så kan batteriet fint vare langt mer enn 1000 sykluser. Som en anekdotisk sammenlikning har det originale batteriet i min 11 år gamle Macbook Air nå passert 3000 sykluser, og har fremdeles 80% kapasitet, uten noen buffer i topp eller bunn.
- 51 svar
-
- 1