Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

likferd

Medlemmer
  • Innlegg

    5 973
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

likferd vant dagen sist 23. november 2018

likferd hadde mest likt innhold!

Om likferd

  • Bursdag 19. okt. 1983

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

10 790 profilvisninger

likferd sine prestasjoner

2,5k

Nettsamfunnsomdømme

  1. DHL er et bandittselskap. Aldri bruk selskapet, om du har noe som helst annet valg. De krever gebyrer for de vanvittigste ting i ettertid, der de drar summen ut av ræva. Jeg har ingen annen forklaring enn at de hater kunder.
  2. Byttet du fra Xenon til Halogen da eller? Xenonlamper koster vel gjerne rundt 2-3000 brukt og 5000+ ny.
  3. Motoren er selve grunnen til at Toyota selger re-badged PSA/Stellantis varebiler stedet for sine egne Hiace. Toyota maktet eller ville ikke lage dieselmotorer som oppnådde Euro5 og senere Euro6 kravene, og trakk derfor sin egen Hiace ut av det europeiske markedet i 2012. Siden da har Hiace kun blitt solgt utenfor Europa, og Toyota videreselger Citroën Jumpy som "Proace", og Fiat Ducato som den større "ProAce Max" for å ikke forlate varebilmarkedet i Europa fullstendig. Bilene er såvidt jeg vet fullstendig identisk bortsett fra kjennemerker. Motoren er vel forøvrig den smått legendariske Peugeot 1.6 liters 8v HDI motoren med kodenavnet "DV6", som er en av verdens mest brukte dieselmotorer, og har blitt brukt av blant annet Ford, Mini, Peugeot, Volvo og Citroën. Den er i hvert fall ikke noen grunn til å ekskludere en bil, for den sitter i omtrent alle varebiler i Europa 😁
  4. Du kan kjøre, men ikke i mørket. Om dagen kan du f.eks kjøre med grøftelys eller kjørelys helt lovlig, selv om du har fjernet nærlyspærene og langlyspærene. Så kommer du deg i hvert fall på "høggeren" 😁
  5. Det er ikke uvanlig at musikere endre tekster med årene, både live og på forskjellige studioversjoner. Her er f.eks Ringo Starr og Paul McCartney som synger "What would you do" versjonen. De fant vel ut etter hvert at den versjonen hørtes bedre ut.
  6. Vi får se, de fleste spillselskap har en eller flere dårlig mottatte titler bak seg. Det er ingen grunn til å dømme noen nord og ned. Det lille vi får se av universet virker jo interessant. Men om roboten insisterer på å bli omtalt som "they", så blir ikke det spilt her i gården 😁
  7. Jeg vil tro du kan avinstallere denne oppdateringen, med mindre du har slettet Windows.old. https://www.neowin.net/guides/how-to-roll-back-and-uninstall-windows-11-version-24h2/
  8. Plaster på såret? De er en bank som forsynte seg av pengene hans i ETT ÅR. Å betale renter er de forpliktet til, å kalle det plaster på såret er patetisk. Den eneste grunnen de betaler er for å ikke havne i enda mer trøbbel med finanstilsynet.
  9. Tror det hjelper fint lite å kaste tilfeldige og dyre deler på dette. Feilene kommer jo i alt fra instrumentpanel til bremsesystem og parkeringssensor. Noe driver antagelig å sporadisk kortslutter eller tuller med spenningen på det elektriske systemet, som fører til tullball på CAN busen.. Det kan kanskje være ting som fysisk skade på ledningsnettet, kanskje vannskade, dynamo som gir for høy spenning, dårlig kontakt på jording, osv... Det er vanskelig å vite hva som er relevante kode og hva som er gammelt tull også. Jeg hadde koblet på en ODB2 leser som kan slette feilkoder, så slette alle koder, også se hva nytt som dukker opp.. Dette koster i hvert fall bare noen hundrelapper for ODB2 leseren.. Om du kan ingenting om bil, og ikke har interesse av feilsøking, er kanskje det beste på en så gammel bil å bare selge den billig som delebil/reparasjonsobjekt og kjøpe noe annet.
  10. Fordi antallet mennesker som ikke greier seg med bagasjerommet til ukehandelen antagelig er mikroskopisk, og de fleste er mer enn fornøyd med en plass å putte ladekabelen. Det er rett og slett ikke noe folk bryr seg om når de kjøper bil. Å lage til en skikkelig "frunk" koster kanskje ikke allverden, men når du ganger det opp med potensielt millioner av biler, blir det penger likevel. Du nevner elektrisk åpning og lukking, dette er noe som faktisk hadde vært en ganske stor utgtift, som de egentlig ikke kunne hentet inn igjen gjennom mersalg eller økt pris. Det er også enda en ting som kan bli ødelagt, med reklamasjonsutgifter og irriterte kunder som konsekvens, som med enkelte Tesla biler.
  11. Prøv å fjern alle eksisterende partisjoner fra pinnen og formater pinnen med FAT32 og prøv igjen. Når du skriver 256GB lurer jeg på om pinnen er formatert med NTFS eller et annet properitært filsystem, og ofte kan ikke dette leses, på grunn av lisenser som koster penger. FAT32 støtter kun partisjoner på 32GB, exFAT støtter mer, og burde virke, men FAT32 er sikreste.
  12. Bimetall termostater har man fått på vedovner i hvert fall siden 1970 tallet, men problemet er de øker forurensing, ikke reduserer den. Alt de gjør er å lukke spjeldet når bimetallet når en viss temperatur, noe som gjør at ilden mister oksygentilførselen, til temperaturen har falt nok til det åpnes igjen. Dette holder en jevnere temperatur, på bekostning av økte utslipp pga ufullstendig forbrenning. Det EU mener med ACC er teknologi som sørger for jevn, ren og utslippsfri forbrenning, noe som krever sensorer og kretser for å regulere tilførsel av luft automatisk, omtrent som motorstyringen i en forbrenningsmotor. Her må man nemlig tilføre mer luft i mange situasjoner, ikke bare mindre. Det kan vel sammenlignes med når biler gikk over til elektronisk motorstyring. Før det hadde man forgasser, som er en rent mekanisk innretning. Elektronisk styring reduserte utslipp, men bilene krevde nå strøm. Problemet kan vel løses f.eks ved at ovnene har mekanisk åpner for spjeldene i tillegg f.eks, men om de tillater deg å omgå utslippskravene bare ved å ikke koble på strøm, er jo en annen sak.. Jeg har i hvert fall aldri sett en bil der du kan skru av partikkelfilter eller lignende. Største problemet er vel om det krever partikkelfilter på skorsteinen, for det avhenger av vifter som presser avgassene gjennom filteret. Uten strøm vil du aldri få fyrt opp uten tilbakeslag.
  13. Draftet er såvidt jeg vet ikke offentlig tilgjengelig, så om du nekter å lese artikkelen vi diskuterer og vil avslå alle argumenter fra bransjen som faktisk har innsyn, på grunnlag av at de er partiske, så kommer vi ikke langt. https://cefacd.com/images/CEFACD_Position_Paper_on_Ecodesign_review_070225.pdf?msg_pos=2
  14. Nei jeg kommer ikke til å glemme det, om Brussels, hvis definisjon av vinter er 10 plussgrader og ingen snø gjør, vet jeg ikke. Forordningen i dagens versjon, som vi diskuterer nå, og ikke eventuelle fantasier om endringer vi ikke vet noe om i fremtiden, inneholder krav om at spjeld er automatisk, hvis betyr elektrisk regulert. Noe som gjør ovnene uegnet til beredskap. Kanskje du skal undersøke dette selv, istedet for å bare kverulere om eventualiteter?
  15. Om du hadde orket lese kilden, hadde du sett kravene innbærer blant annet automatisk luftregulering og elektrostatisk partikkelfilter. Noe som i praksis gjør vedovnen like avhengig av elektrisitet som panelovnen, og uegnet til bruk som bedreskapsoppvarming. Det er mulig du ikke ser problemet ned at folk fryser ihjel eller må bli evakuert med helikopter når raset tar vei og strøm, men jeg gjør. For beredskap i tilfelle krig eller større naturkatastrofer som tar ned strømnettet samt utfall på grunn av produksjonsmangel, er det intet mindre enn katastrofalt. EU kunne ikke vært mer ute av tiden om de så aktivt prøvde.
×
×
  • Opprett ny...