Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Erlink

Medlemmer
  • Innlegg

    249
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

3 040 profilvisninger

Erlink sine prestasjoner

90

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ser ut som en pen versjon av Super Probotector (eller Contra 3, som det også er kjent som)
  2. Det bildet som er brukt i saken burde være nok til å starte en konspirasjonsteori om hvorvidt fyren finnes på ordentlig, eller bare er en AI-generert myte.
  3. Jeg tror jeg ville dytta opp på en sjuer, minst. Jeg er litt enig i at det tidvis er krevende å finne veien, men det er nok litt fordi designet tidvis smelter inn i bakgrunnen. Det er naturlig å sammenligne med Prince of Persia: Lost Crown, og noe av grunnen til at man lettere finner veien der, er nok at estetikken er mer karikert/overdreven, noe som gjør at man lettere husker områdene fra hverandre. Jeg brukte kartet en del, for å se etter "hull" i veggen jeg ikke hadde utforska, og tenker at det lille minimappet oppe i hjørnet ofte bidrar til å gjøre det lettere å orientere seg. Først og fremst, så tenker jeg at flyten er det viktigste, og flyten kom veldig fort. Mot slutten av spillet er det egentlig ganske få fiender å bryne seg på, og for å sammenligne med PoP igjen, så tenker jeg spillet hadde hatt gått av noen egne rom dedikert til valgfrie, beinharde puzzles. Da skjønner man fort om man må gjøre dem også.
  4. Hva er det igjen å selge hvis ikke Microsoft skal gi fra seg IPene? Hvem har lyst til å kjøpe et studio fullt av utstyr og de minst talentfulle ansatte uten en IP?
  5. Spillet er basically Starship Troopers, the game. Kaos i gameplay og det at man må regne med å feile en del, passer narrativet om en propagandamaskin som sender kanonføde i en meningsløs krig veldig godt. Vesentlig gøyere sammen med folk, enn alene. Både fordi det gjør det mulig å forsøke å spille kontrollert, men også fordi det introduserer ekstra nivåer med kaos (friendly fire). Originalen er en twin-stick shooter som er gøyal og ganske tegneserie-ete, og oppfølgeren er mer eller mindre det samme spillet, bare at vi nå ser over skulderen og inntrykkene blir mye sterkere.
  6. Florerer også påstander om at spillet var i en annen sjanger enn de annonserte og at mesteparten av assets er kjøpt ferdig i unreal. Hvis det stemmer, så hadde de kanskje aldri intensjonen om å lage noe som funka
  7. Ikke nødvendigvis, akkurat som BOTW har "master mode" så kunne det vært et eget menyvalg for TOTK. For min del er det ikke noe problem at de lanserer det som et eget spill, men det er betraktelig mye mindre arbeid lagt i TOTK kontra BOTW som måtte lage alt av systemer og assets. Men det er mulig det var budsjettert inn allerede når de startet BOTW. Tror de fleste er enige til at det er mer enn nok content til at det går som et eget spill selv om det kunne vært en stor expansion teknisk sett. Når spill i en serie henger så tett sammen så blir de ofte litt lik, noen mer enn andre. Skal de slippe et tredje spill i samme "serie" så vil de nok måtte gjør enda større endringer. Fordelen med å ha det som et separat spill er at du kan selge spillet videre når du er ferdig, noe du ikke kan med en DLC. Dermed blir spillet billigere. I tillegg til at du går rundt i den samme verdenen (der alle områdene er endret/ser annerledes ut) og at samtlige NPCer har fått ny dialog, så har de altså programmert inn nye "naturlover" som fundamentalt endrer hvordan ting kan henge sammen. Legg til at det utover den allerede ganske dramatisk endrede verden er lagt til 1,5 verdenskart til (spillet er altså 2,5 ganger så stort i utstrekning som det forrige), så mener jeg det på ingen måte er grunnlag for å kalle dette en DLC
×
×
  • Opprett ny...