
Trestein
Medlemmer-
Innlegg
8 110 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
2
Trestein sine prestasjoner
6,3k
Nettsamfunnsomdømme
-
Det er ganske likt på I4 også. Tror knappen er omtrent som håndbremsen. Man må trykke den bevisst ned. Må innrømme at jeg ikke bruker funksjonen eller har forstått når den skal brukes. At noen kjører med denne funksjonen på også i revers er nok mulig. Folk kjører rundt med håndbremsen på også.
-
Som sagt så tror jeg det har med fotplassering å gjøre. BMW ønsker ikke at folk skal bruke gassen i revers.
-
Slår man på autohold får man opp et varsel i instrumetpanel(For dem som har slikt) Poenget slår man den på så gjør man et bevisst valg og får varsel i instrumentbod at håndbremsen er på.
-
Auto hold har jeg aldri brukt? Men det virker som beskrevet over. Tror ikke det har med BMWs ingeniører kunnskap om å få det til. Som sagt det er nok policy.
-
Som sagt ingen problem. Det er bare det at noen ikke tillater dette, som på min bil. Du har jo ikke slik bil. Hvorfor uroe deg? Det er 100% trygt og man slipper å flytte beina ved finmanøver i parkeringshus og rygging på trange vestlandsveier. Faren for å få full kraft i revers og få kroppens treghet mot gasspedalen er også eliminert
-
Som sagt så gjør min bil dette når den er i enpedal modus. Den bruker bremsene i stedet for å bruke strøm for å holde bilen i ro. Men den gjør det kun når jeg kjører forover. Ikke i revers. Som sagt så har det nok kun med sikkerhet å gjøre. Kan ikke tenke meg noen annen årsak.
-
Ja Det gjør min også. Men om bilen gir full stopp når man slipper gassen blir det noe rykkete. Tror ikke det er behagelig
-
Ja. Man holder foten på bremsen hele tiden
-
Cluch er operert av en actuator. Den kan være tør eller våt(Som på motorsykler) Den slår ikke ut. Den slurer akkurat som man ville gjort med en manuelt operert cluch. Noen biler har hydraulisk momentomformer. Ligner kanskje mere på el motor i karrakteristikk. Alle biler med slikt må man holde inne bremsen for å få i revers.
-
Ja det er ikke nødvendig på noen. De fleste ICE biler med automat har cluch. Husk at man også parkerer i bratte bakker i sakte fart der el motorens regenerering ikke er kraftig nok til å holde bilen i ro. Da er det greit å ha foten på bremsen
-
Det er ikke et problem. Det er en sikkerhetsfunksjon noen biler har!
-
Det er ikke noe problem. Det er bare at noen leverandører ikke ønsker operksomhet slik volvo og endel andre har fått. Tvinger man folk til å holde på bremsen er det vanskeligere å treffe feil pedal når ma flytter foten (Fordi man slipper å flytte foten) Man stopper også raskere ved parkering om foten alt er på bremsen
-
Tror de store bilfabrikantene kan enkel fysikk. Om du ikke forstår hvorfor er det din sak. Det betyr at ved lukeparkering trenger du aldri å flytte foten. Du holder foten på bremsen og kjører frem og tilbake med å variere bremsetrykk og gear posisjon
-
Du holder på bremsen. Kun når du ønsker høy fart bakover slipper du bremsen. Hvorfor gjør de det slik tror du?
-
Tungvint kanskje? Men trygt?