-
Innlegg
5 145 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Hanhijnn sine prestasjoner
6,5k
Nettsamfunnsomdømme
-
Er det EAP som er tema her? Får ikke åpne linken til @Syar-2003. EAP mener jeg er verdt hver krone (hvis den ikke har steget voldsomt i pris). Den bruker jeg mye. Men FSD mener jeg er ubrukelig i Norge, og kommer nok til å forbli det i maaange år framover.
-
Det gjorde jeg sist jeg kjøpte Model Y, og det gjør jeg nok neste gang også.
-
Hanhijnn begynte å følge Diskuter artikler (Tek.no)
-
Oj! Har ikke registret det nei, og hadde nettopp en oppdatering. Har nå 2025.2.6. Men har ikke vært bare vegen med synlig vegmerking her på en stund, så har ikke fått brukt EAP heller. Men du erfarte dette på vanlig AP?
-
Registrerer at det er mange som ignorerer at svindel og ulovligheter er en del av bedriftskulturen i VW/VAG. Også blant de ivrigste "Tesla-moralistene". Så det er tydeligvis flere "typer" moral ute og går her. Man har moral og man har dobbeltmoral. At det var flere bilprodusenter som drev med samme type svindel er ingen unnskyldning. Det er barnehage retorikk alá "det var han som begynte".
-
Det er jo utrolig enkle og simple låser dette, så egentlig ikke så rart. Men JA, det ser absolutt imponerende ut når slike karer er i sving. Håper de ikke driver som innbruddstjuver på nattestid...
- 10 svar
-
- 1
-
-
Skjønner godt ditt dilemma. Skal også bytte til Juniper, men ikke før om et år er planen. Så jeg er ikke fullt så rastløs som deg.
-
Dieselgate er relativ fersk møkk, så vi forholder oss til den enda. Sistemann i konsernledelsen (Winterkorn?) er vel i retten i disse dager, så det er fortsatt høyst aktuelt. Hitling derimot er for gammelt til å dra fram nå.
-
Ikke VAG i hvertfall. Du ønsker vel ikke å støtte firma som er straffedømt for svindel?
-
2020-modell? Da er den innafor 5 års reklamasjonsrett. Dra tilbake til forhandler (selv om du har kjøpt den privat) og reklamer på saken. Er sannsynligvis noen plastdeler i mekanismen som er utslitt.
-
Jeg slettet denne, siden linken ble tatt ned.
-
Mulig du følte deg truffet, men jeg siterte ikke deg. Min kommentar var på generelt grunnlag. Og jeg står 100% for den.
-
Gunstigere økonomisk? Kan jeg ikke tenke meg. Leasing for privatpersoner er en kostbar "luksus".
-
Ser du prøver å trøste deg selv med at du var så "forutseende" at du kvittet deg med din Model S tidlig. Men kjøpte du den ny så har du støttet Musk minst like mye som oss som kjøpte "budsjettbilene" Model 3 og Y. Ditt kjøp bidro til å bygge opp Tesla økonomisk til å kunne satse på masse-markedet. At du solgte den brukt til noen andre har ingen relevans i denne sammenhengen. Men jeg tviler vel på at ditt "moralske kompass" velger å se den veien... Så her er både du og jeg i akkurat samme båt Simen. Forskjellen er at jeg kjøpte en mye bedre bil til en rimeligere penge. Har kun med økonomi og timing å gjøre.
-
Det er så beleilig overforenklet og fordummende å peke på Tesla-eiere for den vannvittige politiske situasjonen i USA. "Selg Tesla'en din" sier moralistene. Ja, hva løser det? Selger man noe, så betyr det bare at noen andre kjøper det. Det blir ikke færre Tesla'er på veiene av den grunn. Mener dere seriøst at Tesla-bilene bør skrotes for eiernes regning? Hva løser det? Nei, nå må dere pinadø skjerpe dere! Skjønner godt at dere blir redde og bekymret for situasjonen i USA, og føler behov for å gjøre "noe". Men her bommer dere totalt på låveveggen. Tesla-eierne er totalt uskyldige mennesker, som ikke kan gjøre noe med situasjonen i USA. Helt utrolig at man må forklare dette til voksne oppegående mennesker.
-
En Politimanns ord blir dessverre tatt som bevis av rettssystemet i Norge. Hvis de først har bestemt seg, og påstår noe hardnakket så er du dessverre fucked.
- 3 svar
-
- 2
-