Avhenger av om Sumodeal har norsk underselskap som du kan rette forliksklage mot. Da kan du gå veien Forliksklage hos forliksrådet, hvis ingen løsning -> forbrukertvistutvalget. Det blir fort vanskeligere hvis det er snakk om svensk selskap som ikke har tilstedeværelse i Norge. Evt rette forliksklagen mot CDON (hvis du kjøpte gjennom nettsiden deres) men der er jeg mindre sikker om du har enkel sak.
Når det gjelder reklamasjon i forhold til bankoverføring så har hver bank egen rutine rundt dette. Fordi pengene overføres til selger raskere enn ved kredittkjøp så er det utrolig viktig å umiddelbart reklamere ovenfor bank.
Edit:
https://www.proff.no/selskap/arnitier-invest/se-296-35-åhus-se/postordre-internetthandel/IF8C59S10K9/
Er forøvrig norskregistrert utenlandsk foretak man kan rette kravet mot. Igjen, hvor enkelt det er å kreve inn forliksklage mot et slik selskap er jeg usikker på.