Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Eplebit

Medlemmer
  • Innlegg

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

590 profilvisninger

Eplebit sine prestasjoner

65

Nettsamfunnsomdømme

  1. Såvidt jeg husker var A Little Sacrifice en relativt kort (og ærlig talt ikke veldig bra) historie som på ingen måte hadde lengde eller dybde til å holde en hel film. Hvem det da var som mente det var en god ide å lage en hel film av den vet jeg ikke, men ekstremt mye av det som er her er bare padding lagt på av Netflix og ikke Sapkowskis arbeid. Merkelig valg av alle involverte.
  2. Ønsker dem lykke til, men litt bekymret. Sjangeren virker å være overrepresentert så man må nok ha noe veldig spesielt for å slå til der i disse dager.
  3. Må si dette var en litt merkelig anmeldelse av spillet. Dette er et Mario & Luigi spill, ikke Wonder. Hvis du ikke vil ha en historie bør du kanskje spille noe annet? Forøvrig så er jeg generelt helt uenig, for meg er Thousand Year Door det beste Mario-spillet og det har masse dialog.
  4. Hva et spill får i score har ikke så mye å si om folk ikke kjøper det. Historien er full av godt anmeldte spill som av forskjellige grunner ikke har solgt bra (inkludert dessverre ca. alle spillene Ubisoft Montpellier har lagd).
  5. Siden folk plukker ting her og der i anmeldelsen til gamespot så ser jeg de utelot en fin kommentar. "It is a game that knows when angry young men tweet about wanting no politics in their games, they usually only mean politics with which they don't agree" *Ser over kommentarfeltet* Traff spikern der.
  6. For et voksent og kreativt svar fullt av gode argumenter for påstandene sine.
  7. Lagring har blitt "billig" derfor bryr ikke utviklere seg lenger om å gjøre spill plasseffektive. For oss i Norge hvor de fleste knapt vet hva en "datacap" er for våre fiber og bredbåndslinjer er for noe er dette ikke en big deal, men hos en del andre verdensdeler hvor dette er langt mer vanlig er det nok ekstremt kjipt at en må bruke opp unødvendig mye av dataen en har tilgjengelig på å laste ned ett unødvendig stort spill. Det er vertfall dette som er mitt inntrykk rundt hvorfor det er så mange som er frustrerte over at spill har blitt så store, og fysisk media knapt er en greie lenger. Det er tull. Selvfølgelig prøver alle å være plasseffektive. Men det er vrient på PC hvor det ikke finnes noen standarder for sånt. PC-spillere (jeg spiller mest å PC forresten) er festlige folk. Krever noe mye klager de på dårlig optimalisering og krever det ikke masse klager de på konsolifisering.
  8. Skjønner ikke hvorfor folk er så utrolig opptatte av at det tar litt plass. Last det ned, spill gjennom det og slett det igjen. Vi snakker ikke om et liveservicespill som Ark her.
  9. Jeg likte dette ganske godt en stund da jeg spilte det på GC for sånn 20 år siden ca, men det slutta å være gøy da brettene ble fulle av snipere som alltid visste nøyaktig hvor du var. Når du i tillegg måtte restarte de heller lange brettene når du gikk tom for liv (et godt bevist for at det er greit vi kvitta oss med de) så ble det bare frustrerende og jeg droppa det.
  10. Det er bare så dumt at vi fortsatt virker stuck med stutters som for min del er et mye større problem enn selve frameraten. Shader stutter virker litt bedre men fortsatt håpløst dårlig og traversal stutter har jo faktisk blitt verre? Og... "For oss var det nesten umulig å få spillet til å kjøre med mer enn 100-120 bilder i sekundet på en laptop med AMD 6800hs-prosessor og et Nvidia RTX 4060." Men i alle dager, hva forventer dere egentlig?
  11. Gitt alle problemene det virker som at dette spillet har hatt under utviklingen antok jeg at det stille skulle kanselleres og studioet legges ned. Men dette så jo rett og slett veldig kult ut.
  12. Viser hvor subjektivt hvilke bosser man finner vanskelig er, og sikkert hvor vanskelig det er å balansere bosser i et open world spill siden jeg nok var på mye høyere nivå da jeg kom dit. Fire Giant tok jeg på første forsøk og satt bare igjen med følelsen "var det seriøst alt?". Men slet sikkert mye mer enn deg på enkelte andre bosser.
  13. Nå skal det sies at jeg hadde spilt alle From software spill siden Demon's Souls før jeg spilte Elden Ring, men... Det her er bare teit. Malenia var en glitrende boss i et spill som generelt hadde litt skuffende bosser. Og jeg løp aldri langt unna på noen av bossene du nevnte. I tillegg hadde du summons du kunne tilkalle for å hjelpe deg. For var ikke dette Froms vanskeligste boss for min del. Dette varierer jo selvfølgelig fra person til person, men min vanskeligste var Orphan of Kos i Old Hunters til Bloodborne.
  14. De har fjernet alt fra headsettet som ville gjøre det attraktivt for folk å kjøpe til PC spilling. PCVR2 har ikke spesielt bra bilde kvalitet sammenlignet med dyrere headsett eller til og med headsett til samme pris. De har mer eller mindre gjort PSVR2 til en Quest 2 uten mulighet for trådløs spilling. Quest 3 og Pico 4 i samme prisklasse som PSVR2 har bedre bilde. Mens dyrere headset som Pimax Crystal har da eye tracking, HDR osv. Minus det lille poenget at du fortsatt kan spille spill på PS5 da. At du kan gjøre begge virker ganske win/win for min del.
  15. Ingen begrensinger, PSVR2 blir da som et hvilket som helst annet VR headset. Takk! Var akkurat det jeg lurte på :)
×
×
  • Opprett ny...