-
Innlegg
24 682 -
Ble med
-
Dager vunnet
2
Syar-2003 vant dagen sist 4. oktober 2015
Syar-2003 hadde mest likt innhold!
Om Syar-2003
- Bursdag 6. februar
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Syar-2003 sine prestasjoner
3,8k
Nettsamfunnsomdømme
72
Hjelpsomme svar
-
Dette med Nio er vel delvis grunnet at man ikke kjøper batteriet (nybil prisen er adskilllelig lavere , opptil 200.000). 90 % av nordmenn har kjøpt bilen uten batteri (med batteri leie)
-
Det kan være nyttig med et naf medlemskap. • Advokathjelp om du havner i en tvist med verkstedet eller bilselgeren.
-
Rapporten, etter sigende med figurer og tall koster 5.90€
-
Rapporten er tilgjengelig på tysk hos tüv her Jeg har ikke lest noe fra selve rapporten, kun pressemeldingen som er referert i flere media.
-
Er nok ikke kun bremserør de sikter til. Ruster bremserør i tysk klima og veg etter bare to år vil jeg si produsenten har et stort problem. The TÜV notes that the last two (her omtales Zoe & Tesla model 3) are often a problem with EVs due to their weight compared with equivalent combustion-powered cars and the fact that much of the braking force is generated through energy recuperation, meaning the brakes don’t get enough of a workout to keep them in good order.
-
Dette er altså den første kontrollen av to til treåringer gjort nå i 2024 . Og jeg antar vil gjelde for 2021/2022 modeller.
-
Det var rettet til complexity sin brake burnishing. Og da at bilen tross dette allikevel fremdeles ligger nest sist på tyske eu (tüv)kontroll med sitat : feil på bremser, akslinger og lys 🙄
-
Allikevel kommer Tesla model 3 (nesten) dårligst ut i Tüv kontroll (tilsvarende EU kontroll) Rapporten konkluderer med at 14,2 prosent av de kontrollerte Model 3-ene stryker på første Hauptuntersuchung, med betydelige feil. Da med feil på bremser, aksler og lys. Noe de mener tyder på mangler i service og vedlikehold. https://www.motor.no/aktuelt/tesla-model-3-med-klart-flest-feil-i-tysk-test/296865
-
BDW sin oppgave er for å holde bremsene tørre slik at man opprettholder bremseeffekt og har ikke noe med "rens av rust " på skiver å gjøre.
-
Syns google er enkelt jeg. Beklager om jeg har tråkket noen på tærne </ironi>
-
Det gjelder ulykken med føreren av Tesla som krasjet på Torgallmenningen som ukritisk dømmes på sensor og elektronisk datainnsamling. Og at man "kan" sette spørsmålstegn ved praksisen at alt er hevet over en hver tvil. Da med Volvo hendelsen og uttalelsen fra en som har 20 års erfaring i faget (motor artikkel)
-
Nå har ikke tesla to separate potmetere heller som påstås . Anretningen er en i antall (ett circuiboard med to chip) er litt annerledes bygd, det har to analoge signaler ut som gir to ulike spenninger basert på pedal stilling som går til throttle monitor for tolkning. Det jeg mener er at hverken sensorer , elektronikk eller software er ufeilbarlige. Og når han Simco personen uttaler "potmeteret" kan dette bare være en talemåte og ingen teknisk teardown av Volvo sin pedal.
-
Hvor leser du at volvo har ett potmeter ?
-
Har de adskilte ende til ende separate ledninsnett ?
-
Feil på elektriske kabler og sensorer som overslag, fukt og rust kan gjøre at xc40 recharge kan akselerere uten at bruker har beveget gasspedalen. Dette er jo essensen i Volvo sin tilbakekalling. Hvorfor skulle dette være unikt for Volvo. Og ikke gjelde andre produsenters biler også. I forbindelse med Sandvika ulykken har de brukt samme innsamlede data. Men det stilles spørsmålet om disse alltid er til å stole på. ----------- Utdrag: Simen Huse i Simco har analysert elektroniske data fra biler i over 20 år. Han er kritisk til Statens vegvesens konklusjoner om brukerfeil i rapporten om Sandvika-ulykken. Den svarte boksen alene kan ikke fortelle oss om gasspedalen har vært trykket inn, hevder han. Signalet kan for eksempel komme fra potmeteret som registrerer gasspedalens bevegelse. Hvis det er noe feil i dette potmeteret, kan det sende ut signal uten at gassen trykkes inn, forklarer Huse. Det finnes mange slike mulige feilkilder. Komponenter knyttet til den automatiske fartsholderen kan for eksempel sende ut slike signaler, hvis det er noe galt med dem. Huse understreker at dette bare er en spekulasjon, siden han ikke har undersøkt ulykkesbilen. Men han mener samtidig at det er utrolig viktig å undersøke alle komponentene i kjeden som har med akselerasjon på bilen å gjøre, for å kunne nærme seg en løsning på hva som har skjedd i sekundene før ulykken. For Simen Huse er dette vanskelig å forstå. – Jeg kan ikke forstå hvordan de med sikkerhet kan fastslå at gasspedalen har vært aktivert 100 prosent fra cirka 3 sekunder før kollisjonen. – For å være sikre på det, må de nesten ha videoopptak av pedalene. Og det har de ikke, sier han. – Det jeg tror de mener, er at bilen har fått signal om 100 prosent gasspådrag i sekundene før ulykken, fortsetter Huse. – Hva som har utløst dette signalet, skulle jeg gjerne likt å vite. Det trenger ikke nødvendigvis å være foten på gasspedalen. Artikkelen i sin helhet : https://www.motor.no/aktuelt/sandvika-ulykken-kan-ikke-se-om-gasspedalen-har-vaert-trykket-inn/295833