Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Syar-2003

Medlemmer
  • Innlegg

    24 643
  • Ble med

  • Dager vunnet

    2

Syar-2003 vant dagen sist 4. oktober 2015

Syar-2003 hadde mest likt innhold!

Om Syar-2003

  • Bursdag 6. februar

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Syar-2003 sine prestasjoner

3,8k

Nettsamfunnsomdømme

72

Hjelpsomme svar

  1. I følge det jeg har lest er Goodyear Ultragrip Performance 3 et europeisk friksjons vinterdekk. Goodyears nordiske friksjonsdekk heter Ultragrip Ice (piggfritt) og Ultragrip arctic for pigg.
  2. Syar-2003

    Elbil-tråden

    Ja, den startet med det ->av den enkle grunn at Nordmenn "flest" prefererer og ønsker bil med firehjulstrekk. ..uansett hvor mye vi diskuterer nødvendigheten av det og tekniske finurligheter, runddans og krumspring om elektrisk xDrive kontra mekanisk osv osv. Spør en hvilkensomhelt bmw forhandler om hvor mange som spør etter xDrive og eventuelt ventet med kjøp til Xdrive versjonen kom etter lansering av e versjoner av f.eks I5. Tror vi og norske forhandlere vet hva de "fleste" nordmenn foretrekker (gammel vane er vond å vende). Erfarte dette selv da jeg kjøpte en IX3 med rwd , og omtrent alle inne her og i andre fora iberegnet testere kommenterte at den "bare" har tohjulsdrift og et stort antall ønsket deg denne med awd før den i det hele tatt ble vurdert. Ix3 klarte seg helt fint om vinteren med "kun" rwd for mitt vedkommende, og veldig mange andre (inkludert hyttefolk på fjellet) har samme konklusjon.
  3. Det kommer helt an på hvem som kjører og kjørestil hvor mye forskjell det er. For noen er det knapt merkbart mens for andre ganske merkbart. Siden Sport favoriserer kort og rask throttle respons og således at man hyppigere og lettere får brått og raskt mere effekt (les begge motorer) vil den oftere ha tilkoplet fremre motor og således ha forbruk deretter. Eco pro har lang og lineær throttle respons og krever mere fotbevegelse. Noe som gjør at det er lettere å kjøre effektivt og oppnå bedre forbruk (om man går inn for det) med roligere aksellerasjoner og pedalbruk (gass) og få høyere andel rwd fremdrift. I tillegg toner eco pro ned AC/Klima , setevarme og lys (dette kan overstyres med å lage et Eco Pro individual i M50). Eco pro gjør også bruk av prediktiv adaptiv regenerering med i tillegg info/tilbakemelding tips i displayvisning kjøredata/adativt innhold om f.eks å gå av gassen før rundkjøringer, kryss etc. Samt gi deg tall 1-10 for rating i effektiv kjøring med aksellerasjon og pedalbruk om det ene parameteret og regenerering som det andre. Grunnen til at Eco pro med fordel kan brukes på glatt føre er først og fremst en nedtonet gass/pedal respons som gjør det enklere å kjøre mykere (noe som alle vet kan motvirke utilsiktede sladder, tapt grep og uhell på glatta).
  4. Syar-2003

    Elbil-tråden

    Selvsagt er det ingen fordelerkasse og mellomaksel i noen som helst elbil med dual motorer og firehjulsdrift. Som sagt og jeg gjentar vel vitende om hvordan begge systemene til bmw fungerer LES: Hos BMW heter det og kalles for electric xDrive
  5. Syar-2003

    Elbil-tråden

    Jeg har hatt ice bmw med xdrive og elektrisk bmw xdrive. Bmw kaller det electic xDrive på elektiske. Så jeg mener jeg absolutt kan uttale meg om det 😉
  6. Den kan av og til logre litt med rompa når det er glatt men tar seg alltid inn. Og man venner seg til det. Anbefaler deg å prøve å bruke eco pro evt eco pro individual på glatt vinterføre. Med individual - juster vifter/klima, lys og setevarme til unrestricted , fjæring/dempere etter behov og ratt-tyngde til sport. Og man lan med fordel stille om regen fra adaptiv til lav eller middels.
  7. Syar-2003

    Elbil-tråden

    Nei det er ikke slik "du tror". Men hva vet vel jeg som har hatt den som daily driver 2 år i januar 🤷‍♂️. Bmw xdrive , ei heller elektrisk xdrive har aldri vært permanent firehjulstrekk. Og så kjører jeg som folk, ikke som en gærning.
  8. Syar-2003

    Elbil-tråden

    I4M50 har 470hk som maks uansett om man har den i eco, komfort eller sport. Forskjell i throttle respons og understell/dempere. Det hadde egentlig holdt i massevis og litt til med 470 hk. I Sport plus får man 70ish hk oppå dette i boost ved launch controll og kick-down i 10sek.
  9. Syar-2003

    Elbil-tråden

    Dette gjelder id.7, ikke i4M50 som jeg forøvrig eier og har kjørt med daglig i snart to år. Og jeg kan minne om at det finns flere kjøreprogrammer som regulerer 4wd i den. I4M50 har rwd bias. Har også eid og kjørt en elektrisk rwd bmw ix3 et par år før denne.
  10. Syar-2003

    Elbil-tråden

    Tipper disse er vanskeligere å selge da de er sedan versjonen og "mangler" 4x4.
  11. Konfiguratoren inneholder ikke de vinterdekk felgene som brukes standard i norge. Det er ikke mulig å velge noe annet om du bestiller 18" vinterhjulspakke med nordiske dekk av forhandler. De ser slik ut (antrasitt grå) Det andre valget for 19" er ferdige vinterhjulpakker på 859M felg (jeg har disse med Conti Viking Contact 7)
  12. I4 M50 er ikke egentlig noen "fryd" å kjøre på hakkapelitta da de føles for myke på denne bilen og ødelegger mye av kjørefølelsen. Conti funker bedre.
  13. Hvis du ikke har bestilt noe spesielt er det på BMW 18" felger type 853 med pt vanlig med piggfrie Conti VikingContact 8 (Nordiske vinterdekk)
  14. Jeg gjorde det kanskje litt for lett Farge-rekkefølgen av bildene er samme som i innlegget mitt tidligere
  15. La oss se om du kan pinpointe den Her er bilde av de seks ulike.
×
×
  • Opprett ny...