-
Innlegg
25 138 -
Ble med
-
Dager vunnet
2
Syar-2003 vant dagen sist 4. oktober 2015
Syar-2003 hadde mest likt innhold!
Om Syar-2003
- Bursdag 6. februar
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Syar-2003 sine prestasjoner
4,1k
Nettsamfunnsomdømme
72
Hjelpsomme svar
-
Det er sikkert en håndfull som irriterer seg over ting. Ikke "alle eierne". De fleste som kommer til i4 fra Tesla ser seg ikke tilbake. Forresten er Auto-H til BMW helt suverent. Og er ikke noe man "må" slå av og på. Kanskje du skulle lånt deg en i4M50 en dag 😉
-
Er ikke noen sensasjon med ~80km wltp på hybrid i dag. Skulle vært enda bedre med moderne batterier med enda høyere energitetthet. Toyota Rav4 hybrid hadde 75km wltp for fem år siden (2020). Golf 8 eHybrid 2021 hadde 70km wltp.
-
Sette på "trailermode" ?
-
Ikke alle trenger "nye" funksjoner i infotainment en BMW. Hovedfokus er BIL og driving machine. Hvem sier at det bare er sikkerhetspatcher i iDrive 7 oppdateringene ?, det er heller feil og optimaliseringer i eksisterende funksjoner som gjøres. Når jeg hadde ix3 og 330e med iDrive7 savnet jeg egentlig ingenting.
-
Jeg vet jo det. Er IT konsulent og har selvsagt 24H2 med Rufus på usb stick. Poenget er at rett som det er oppstår arkitekturendringer innen teknologi. Og for BMW sin del kom det til en korsvei hvor x86-64 arkitektur ble erstattet av ARM og nye operativsystem skrives ikke eller portes bakover til x86-64 hardware. Dette har vi diskutert ørten ganger før. Men uansett så leveres det fremdeles oppdateringer til iDrive7 x86-64 (siste oppdatering er build 11/2024 , altså November-2024) , ref bilde.
-
Jada jada. Man får ikke kjørt windows 11 på en super PC med i7 7700 (aktiv fra 2017-2024) heller.
-
Som å skifte ut hardware headunit/mcu på biler som f.eks M8 de slutter å produsere , nei. Man må ha ny hardware (arkitektur) for siste generasjon iDrive. Ellers så vedlikeholdes jo software (oppdateringer) med fiksing av feil. Men de får ikke nye funksjoner.
-
Merk at Bmw 8 serie ligger et par generasjoner bak med iDrive/software og kan nok ikke sammenliknes f.eks med de som har dagens oppdaterte hjelpesystem, som nyeste 5-serie og 7 serie (i eller forbrenning). M8 er jo offisielt discontinued fra BMW (2025 for coupe og 2026 for convertible). Ellers er jo nå mange assist/hjelpesystemer påtvinget av EU regler og egentlig ikke noe brukere av ekte M biler (som M3/M4/M8) benytter seg av. Men ellers tenker jeg at M8 var en grom bil å kjøre selv (kjøreteknisk).
-
Men ettersalg/fornyelse/forlengelse av BSI serviceavtaler er det dessverre slutt på etter 1/1-2025 (skyldes politikerne og myndigheter) 👎 Får nå kun selges serviceavtale og bestemt/valgt periode sammen med bilsalg.
-
Jeg fikk opplyst prisen på første service på i4M50 av forhandler/merkeverksted (Bavaria) i Januar (har også BSI 6 år avtale) Priser i4M50 Januar 2025, Bavaria (Oslo) Service standardomfang: 762,- Service bremsevæske: 2 682,- Service mikrofilter: 2 433,- Service kjøretøy-kontroll: 1 206,- Tot. 7083,- Sparer mye på å kjøpe BSI avtale direkte av BMW
-
6 år serviceavtale hos bmw er 3 servicer Det blir 4000 pr service.