Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

TazheI

Medlemmer
  • Innlegg

    85
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

1 184 profilvisninger

TazheI sine prestasjoner

57

Nettsamfunnsomdømme

  1. De har allerede teaset det neste spillet i serien. Grunnen til at det tar så lang tid er fordi standarden hele tiden blir høyere, og TES har vært gullstanden for singleplayer RPG. Jeg tipper også at det er en oppgradering av Creation Engine som ligger i forkant av spillet, siden Starfield viste en del av begrensningene med den motoren. Tror nok hovedgrunnen er satsing på kjedeligere spill som Starfield og Fallout 76. Men standaren er nok også høyere ja. Tror også de er usikre hvordan de skal gjør det. Skal de fortsette i samme spor som før; enkele spillmekanikker og stor målgruppe. Eller gå mer Baldurs gate 3 rettningen å lage et spill for nørder med et rikt spill mekaniker.
  2. Poenget er at utviklere bruker lite tid på optimalisering, fordi de tenker DLSS fikser alt. Se på Stalker 2 foreksempel, der de også tvinger Ray-tracing på. Ray-tracing er krise for bransjen, fordi før kunne man fake et fint vann og refleksjoner med litt timer med programering, mens nå trykker de på en knapp som krever kalkulering av 100 lysstråler som treffer millioner av flater som treffer nye millioner av flater, dette krever alt for mye i forhold til hva man får tilbake i "grafikk".
  3. Nevn *1* gang Nintendo har levert søppel ved release slik de andre store holder på. Kanskje ikke relatert til release, men Zelda Tears of the Kingdom har forferdelig ytelse. Det beviser bare at Nintendo også sliter med dette syndromet at de gjør det 1% finere grafikk for 100% dårligere ytelse.
  4. Så du tenker at folk burde vente med å kjøpe GTA 6 når det blir released? Bare sitt i en stol, scroll på tiktok, å bli spoila hele storien du har venta 12år på? Eller hva med elder scroll 6, hadde du klart det?
  5. Det er definitivt noe galt med grafikken akkuratt nå, det ser så sykt blurry ut, uansett om man har av dlss eller bruker native aa med ultra eller experimental. Håper virkerlig de fikser det, og at det ikke er en "feature"
  6. Ville nå ikke sagt woke er det største problemet i industrien. vil alltid vær noen som føler noe er woke uten at det er det. Folk sier jo til og med The Last of Us 2 er det. Tror heller problemet er at de fokuserer på lav fps, kjedelig repetivt gameplay, store tomme verdener og at de fokuserer på å nå alle målgrupper, som alt i alt gjør det til dårligere spill. IMO så er Oblivion et mye bedre spill en Skyrim, men de tjente mer på Skyrim fordi det var simplerere for alle å spille.
  7. Svaret her er jo lett... Portabilitet. Spesielt for barn, som typisk ikke har sin egen TV. Ser du tok bold tekst på ps5 og xbox men switch 1 er fortsatt et bedre alternativ da.
  8. Helt enig. Om vi setter det litt i perspektiv, uten fanboy brillene, ser vi at teaseren allerede har nådd ut til 17 millioner seere mens Wii U traileren har 14 millioner visninger i dag etter over 13 år! Merkevaren i seg selv anslår jeg å være rundt 10x større/sterkere i dag tipper jeg, bare etter suksessen til Switch. Ta det helt med ro folkens, Nintendo har kontroll, og de gjør det lurt i å bygge opp hypen i steden for å legge alle korta på bordet med en gang. Nå har vi noe å se fram til! 😉🕹️☕️👊 Enig at videoen fikk lite hype, men hvorfor er merkevaren 10x større? Wii U kom rett etter Wii som solgte nesten like mange konsoller som switch.
  9. Du glømmer jo delen der de ifjor før juletider sa at de kommer med en ny konsoll neste år uten noen info. Min følelse nå er at det er ingen grunn til å kjøpe en 2ern, spesielt hvis de kommer med enda et zelda spill som handler om å plukke blomster.
  10. Skjønner ikke helt hva "selling" pointet er her, kjøpe helt ny konsoll for mario kart liksom? Magneter ja, sikkert kult, men lite faktisk nytt.
  11. Ser ut som den fortsatt er der, dessverre.
  12. Det er fordi de fleste nordmenn med spillkunskaper tjener dobbelt så mye å jobbe som konsulenter eller lignende. I sverige derimot er det all in or nothing. En rørlegger der tjener kanskje 300 000nok i året, mye mindre en i norge.
  13. Grafikken er ikke akkurat problemet der, spillet kan fort bli kjedelig. Pixelart heter art for en grunn, sykt vanskelig å få til. Så det er ikke ladskap som er grunnen, men at de liker stilen.
  14. enten har man det kjekt når man spiller, eller så har man ikke. kan ikke legge til poeng fordi mange har kjøpt det. Leveldesign er viktig i spill for veldig mange, er en grunn til dark souls serien er så høyt elsket!
  15. Og ikke minst utrolig dårlig performance, shell shading pleide å gjøre at det kjører bra. Men får håpe de har lært og lager det mer likt 2ern, den er jo den mest solgte de har laget.
×
×
  • Opprett ny...