Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Gazer75

Medlemmer
  • Innlegg

    1 280
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Gazer75 sine prestasjoner

1k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Tibber fungerer sikkert fint for alle som har ein einebustad med litt forbruk. For alle i burettslag og sameige så vil ikkje Tibber gi så veldig mykje i forhold til andre. Der må ladeløysingar ofte vere lastbalansert via eit eige opplegg. Dei virkar litt dyre på fast pris og påslag samanlikna med andre for folk med lite forbruk.
  2. Er ikkje sikkert. Går jo på kva verdi Lyse set på vatnet i magasinet.
  3. Har vi ikkje sett dette før? For snart 90 år sidan.
  4. Og så har vi slike artiklar då... https://www.nrk.no/klima/xl/unik-kartlegging_-sma-kraftverk-legger-mer-km-elv-i-ror-enn-store-for-a-lage-like-mye-strom-1.16982097 Ikkje lett å få ting til her. Ser og at RSK prosjektet i Suldal får mange protestar blant anna frå statsforvaltar.
  5. Er eit paradoks dette. Små kraftverk stoppar på ca 9,9MW(10MVA) for å sleppe grunnrenteskatt. Har vore i media om både nye bygg og game som skulle fornyast. I 2023 kom det vel fram at 13 prosjekt med konsesjon over 10MW vart redusert pga dette, og tapt effekt var ca 85MW. Kan virke som at kraftverk mellom 10 og 20MW eller rundt der ikkje er lønsame pga denne skatten. Eit system der det er pris per MVA installert kunne kanskje vore greit. Eventuelt med eit fritak som i dag opp til 10MVA. Eller at skatten var på faktisk produksjon over eit visst nivå og ikkje installert effekt.
  6. Får håpe at det meste blir dekka av flaskehalsinntektene... https://e24.no/energi-og-klima/i/jQxVrq/milliardene-ruller-i-statnett-prisene-har-oekt-markant
  7. Fordelene med slik batteri effekt er å binde skiftande fornybar med fossil. Store delar av Europa har mangel på roterande masse og då treng dei noko som kan hjelpe til ved overgangen. Dei kan også hjelpe til ved topplast over kortare periodar. For dei som lurar så er roterande masse turbinar av ulike slag. Om dei brukar råstoff direkte, via damp eller ein kombinasjon som f.eks. CCGT. Her i Norge så er det alle turbinane i vasskrafta vår. Fordelen med vasskraft er at turbinane kan køyrast opp og ned raskare. Men moderne gasskraft er også vorte ganske raske til å endre effekt. Sidan slike også har omformarar, sidan batteri er likestraum, så kan dei yte reaktiv effekt som kan stabilisere nettet.
  8. Kor står det at eg køyrde på personen? Har aldri i mitt liv køyrd på nokon. Må lære deg å lese 😛 Eg brukte ikkje nok tid på å diskutere med fyren, men det eg kan tenke meg var at han kom ut mellom bilane akkurat der A stolpen er og forventa at eg skulle stoppe. Når eg ikkje gjorde det så vart han irritert og slo i bilen. Snakkar då om eit punkt det er for seint å stoppe uansett sidan ein då er kanskje ein meter frå der personen vi krysse. Hadde han gått ut så ville eg køyrd på fyren i 10km/t som vel er tomgangsfart på mange bilar. Ein stoppar ikkje ein bil momentant uansett. Om det er kravet så kan ein jo ikkje køyre nokon stad i frykt for å bryte lova. Kan jo lure på kva vitsen er med §19 om den ikkje gjeld nokon stad. Om ein les §13 punkt 1 og 2 så vil det vere motstridande eller overstyre §19.2. Kunne kanskje presisert i §9.2 og §13.3 at det gjeld parkeringsplass. Fordi ein parkeringsplass er ikkje det same som gågate eller gatetun her. Det vil uansett gjere §19.2 overflødig om den ikkje har unntak for parkeringsplass.
  9. Kaliningrad blir ei øy utan forbindelse til resten. Er i dag 3 stk 330kV og 3 stk 110kV som blir lagt ned. Meiner det er gassrøyr frå Belarus til Kaliningrad, men kva som skjer med dei vet eg ikkje. Russarane har uansett bygd ein LNG terminal.
  10. Skremt over kor mange her inne som ikkje forstår problemstillinga og kun fokuserer på at ein ikkje skal køyre på folk. Har aldri vore snakk om dette. Diskusjonen er kven som har vikeplikt på parkeringsplass og ingen ting anna. Var vel trafikkreglane som var diskutert så difor kommenterte eg slik. Men om ein skal dra in §3 i vegtrafikklova så gjeld den for alle, også gåande. Kjem ikkje til å svare innlegg som ikkje held seg til tema om vikeplikt på parkeringsplass. La meg ta eit anna scenario. Det står ein person ved rekka av bilar som vil krysse over til den andre rekka. Er bilførar då pliktig til å stoppe for å la dei gå over? Det er ikkje fotgjengarfelt på plassen. Er jo det dette kokar ned til sidan det er snakk om vikeplikt. Ikkje om ein berre skal køyre ned ein idiot som vimsar ut i vegen utan å sjå seg for.
  11. Den er definert i §1 bokstav c, så det bør jo vere greit. Og ein parkeringsplass er då vegen som definert ved bokstav a. Kva har §3 med dette å gjere? Er ingen tilvisingar på parkeringsplassen det er snakk om. Einaste oppmerking er for kvar lomme.
  12. Kartlegging av havbotnen vil sikkert ta eit år om ikkje meir, alt etter korleis været er. Ein må jo sjekke fleire alternativ i tilfelle ein finn ting som hindrar å legge kabel i eit område. Og kva trur du skjer når kartlegging av botnen finn både det eine og det andre av trua artar osv? Om du vil la kostnaden stige så kan ein sikkert bruke flytande stasjon på fjorden. Men kven vil godta ein slik svær flytande rigg? Snakkar fort om 40-50 dekar som vel er som ein plattform i nordsjøen. Ting tar tid når ein må kartlegge flora og fauna osv. Har vore fleire artiklar om naturvern på NRK som visar kva som skjer når ein ikkje sjekkar godt nok. Som eg sa så må linja gå mot Oslo eller liknande så det er mange kilometer med luftlinje frå Trondheimsfjorden over fjellet og nedover dalane. Tvilar på det har noko for seg å konvertere tilbake i Midt-Norge. Er ikkje der forbruket er størst. At Statnett er bakpå betyr ikkje at det er smart med HVDC. Om dei hadde vore ferdige med oppgradering av 300kV linjene så ville noko slikt ikkje vere økonomisk uansett. Det ville uansett gi 1000-1500MW ekstra kapasitet. HVDC kablar som dette blir bygde for om lag 1400MW pga kravet i det nordiske systemet. Faktisk usikker korleis dei handterer Olkiluoto 3 på 1600MW. Sørlige Nordsjø som er planlagt for 1500MW planlegg for 100MW batterireserve ved stasjonen på land for å vere innafor kravet.
  13. Byggetid er berre ein liten del. VikingLink var vel på papiret i EU i 2015, men vil tru planlegging og diverse var starta før dette. Konsesjonsbehandling + eventuell klage som OED då må vurdere, så ser eg 2-3 år berre der. Men først må jo heile prosjektet planleggast. Det vil fort ta 2-3 år. Så frå ein ide til ferdig bygd så går det fort 10 år. Skilnad i pris blir jo berre mindre og minder med meir kapasitet. Og dei pengane er det folk flest som betalar, så det blir jo berre ein ekstra skatt. Skal ein HVDC link frå nord ha noko for seg så må den nok gå heilt til NO1 eller NO2 som då aukar prisen. Ein stasjon i Trøndelag vil då også bety investering i meir nett vidare sørover uansett. Som eg sa, skal den vere nyttig så må ein ha meir overskot i snitt enn idag. Altså at ein må eventuelt kunne hente vindkraft frå Sverige. Oppgradering av dagens 300kV linjer kjem uansett. Statnett skal utvide 420kV biten i Nedre Røssåga for å fjerne 220kV delen der linja frå Sverige er kopla på. Den fungerer i dag som ei samleskinne med transformering 220/132, 300/220 og 420/220. Når det er ferdig så vil det, om eg hugsar rett, kun vere kompensering (SVC og kondensatorbatteri), linja mot Marka (Mosjøen) og ein 420/300 trafo som går rett på den gamle 300kV biten. Med to nye 420/132 trafoar så slepp ein gå via 220 og 300 som i dag. Det visar jo at dei heilt klart arbeider med å fase ut 300kV. Slik ser det ut i dag: https://openinframap.org/#16.1/66.050974/13.782078
  14. Blir nok dobbelt så dyrt som vanlege luftlinjer så det skjer ikkje. Det vil vere sløsing med pengar og neppe gå gjennom. Då må det eventuelt bli meir vindkraft i nord slik at ein kan styre flyten på den måten. Eit anna scenario kunne vere å oppgradere 220kV linja mellom Nedre Røssåga og Grundfors. Altså at ein kan sende meir Svensk vindkraft sørover med ein slik kabel. Tek nok like lang tid med all kartlegging av havbotnen og produksjon av kabel. Så skal det finnast tomt for HVDC stasjonar i kvar ende. Legging av ein så lang kabel kan også vere utfordrande langs kysten mtp ver- og vindforhold. Det vil uansett ta lang tid. VikingLink, som er den lengeste HVDC kabelen så langt, er totalt 765km og kosta over 23 milliardar å bygge. Ein HVDC sjøkabel frå rundt Narvik til Orkdal vil vere like lang som dette, og så kjem kabel eller luftlinje på land i tillegg til den. Statnett sine investeringar i nettet framover neste ti åra er rekna å bli 100-150 milliardar for heile landet. Skal ein då bruke kanskje 25-30 milliardar på ein enkel forbindelse? Folk er jo oppgitt over høg nettleige, blir ikkje noko betre då
  15. Neivel. Kor står det? Eller der det noko du meiner? Om det ikkje er køyrebane på ein parkeringsplass så kan ein heller ikkje køyre der.
×
×
  • Opprett ny...