I følge air crash investigations som går på Discovery så konkluderer dem ikke noe med kun ferdskriveren som "vitne". Dataene settes i sammen med fysiske skader, turbulens, vær, pilotens privatliv og helse, skadehistorikk og en drøss andre ting.
Jeg mener at man ikke bare kan konkludere med å sjekke ferdskriver. Ferdskriver leser bare data den blir gitt slavisk og gir en indikasjon. Det er vertfall slik jeg ser det.
Jeg tror også det legges vesentlig mer ressurser i å løse en flystyrt med tanke på og finne årsak, enn en bil som kjlrer inn i en vegg. Spesielt hvis det ikke er snakk om folk som dør. Det blir fort veldig besparende og lettvint og skylde på føreren.
jeg sier ikke at det ikke kan være føreren. Føler det er litt 50/50. Men det bør legges mer resurser i dette for å kunne finne svar. Men det har kanskje ikke skjedd ofte nok til at det har trigget noe ytterligere etterforsking, utover det som er gjort.