Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

PUK

Medlemmer
  • Innlegg

    276
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om PUK

  • Bursdag 27. des. 1947

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

3 581 profilvisninger

PUK sine prestasjoner

179

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei. Jeg foretok som anbefalt i tråden. Kvadratet av en masses fart? ett forsøk med el bil. Resultatet legges ut her siden den aktuelle tråden er stengt. Det vil være interessant å høre hva dere mener om dette forsøket. 0 til 80-0.mp4 Fra 0 til 40 og 40 til 0.mp4
  2. Siden ingen kan dokumentere riktigheten av kvadratet av farten kan jeg vel rett og slett bare ignorere alle formler og regnstykker vitenskapen omgi seg med her for å opprettholde noe de ikke kan bevise , og holde fast på min egen versjon om att den kinetiske energien er proporsjonal med farten?
  3. Meget bra forslag. Hvem har en el-bil som kan måle dette og muligheten til å forsøke og komme tilbake her med resultatet?
  4. Jeg bruker Newton som grunnenhet i mine funderinger og kusker ikke hvor jeg har gitt uttrykk for at det er noe feil med N.
  5. Det er bra. Jeg har også utført masse eksperimenter i over 50 år. Akkurat nå har jeg en innretning stående på bordet rett ved siden av PCen Men jeg tør ikke å trekke noen konklusjon ut av det enda. Det er også mulig jeg er på avveie. N er forholdsvis grei. Men jeg slet over lengere tid med Nm.
  6. Du har vert flink til å oppfordre meg til å lese meg opp. Så jeg vil oppfordre deg om å lese deg ned, og stille spørsmål. Vitenskapen er ikke enda ved sin ende.
  7. Hvor er eksperimentet som bekrefter at ett legeme i fart har 4 ganger så mye kinetisk energi om farten dobles? Jeg har også 3FY men det blir ikke bedre der. Jeg godtar ikke alt som står der.
  8. Jeg så tråden som utdebattert og jeg var lei. Ditt siste innlegg ga meg lite mening, men du fikk det siste ordet.
  9. Ja. tar det 3 sek. å stoppe bilen vil det ta 6 sekunder å stoppe den om farten er doblet. På disse 6 sek. vil den bevege seg 4 ganger lenger en ved den halve farten. Friksjon går på tid, ikke på fart og lengde. Tenk over det.
  10. Du har mange fantasifulle fremstøt her, men holder de mål, nei!. Det er flere ting, men det vesentlige du glemmer er den tid utslagene varer. Energienheten 1 J varer i 1 sek. Om du dobler farten ned på badevekten din og får ett utslag 4 ganger høyere en ved halve farten og dette utslaget varer i 1 sek. så har du ett bra argument. Men lar dette seg gjøre?
  11. Om du kan ville jeg sette pris på om du kan vise til noen av de områdene som beviser dette. Kan du det?
  12. Vil du jeg skal ta dette alvorlig så må du i det minste vise til hvor jeg kan lese om disse bevisene. Jeg tror du har kjørt deg fast her.
  13. Nei. Jeg snakker om bevegelses energi i henhold til masse og fart. En skulle tro det ikke ville være så vanskelig å føre praktisk bevis for dette. men sål langt har jeg bar fått formler og matematikk. Kan det ikke bevises ved praktiske forsøk er det også bare surr at energien er proporsjonel med kvadratet av legemets masse og fart. Kan du føre praktisk bevis med målinger så gir jeg meg 🙂
  14. Jo jeg er vedkjent med konkusjon om dett. Det jeg her spør om er om vitenskapen kan vise til praktiske tester og forsøk som kan dokumentere deres regnestykker. Kan de ikke det så ligger de dårlig an.
  15. Kan noen forklare meg hvorfor den kinetiske energien blir lik kvadratet av en masses fart? Og, hvorfor det trenges 4 ganger mer energi til å akselerere fra 0 til 20 en det trengs for å akselerere fra 0 til 10. Om det fins, så vis gjerne til praktiske forsøk som kan dokumentere dette. Eller kan jeg rett og slett bare ignorere alle formler og regnstykker vitenskapen omgi seg med her for å opprettholde noe de ikke kan bevise , og holde fast på min egen versjon om att den kinetiske energien er proporsjonal med farten?
×
×
  • Opprett ny...