Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

GA

Medlemmer
  • Innlegg

    1 377
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjelpsomme svar

  1. GA's innlegg in [Løst] Bygger enebolig, tilvalg elektriker ble markert som svaret   
    Jeg har nylig pusset opp en eldre enebolig på omtrent samme størrelse(3 etg, 260kvm), og jeg fikk elektriker til å trekke opp kabler for både TV og internet til alle 3 etasjer. Pr i dag bruker jeg kun uttakene i 2, fordi jeg får god dekning med en Asus AIMesh løsning(1 AP i kjeller og 1 i hovedetasje som også dekker 2 etasje).
     
    Vil absolutt si at det er verdt det å få trukket opp kabler før veggene, da det gir langt større frihet i fremtiden uten å måtte legge masse kabler synlig på veggen(jeg fikk også trukket opp høytalerkabler skjult i vegg til hjemmekino osv). Dessuten vil en Mesh løsning fungere klart best dersom du har kablet kommunikasjon mellom AP'ene.
  2. GA's innlegg in Er lefdal\elkjøp useriøse aktører\bedrifter på nett? ble markert som svaret   
    Du er nødt til å lære å formulere deg mer presis! I denne tråden blander du inn minst 3 forskjellige saker, og gjør det nesten helt umulig å gi råd om noenting!
     
    Elkjøp/Lefdal er vel regnet som noen av de mest seriøse bedriftene i denne bransjen, men de kan selvsagt gjøre feil de også.
    Om feilen her ligger på Elkjøp/Lefdal, Kortselskapet, Banken eller deg selv er helt umulig å tolke utifra det du har skrevet så langt.
     
    Som andre her har påpekt opptil flere ganger:
    Du er ansvarlig for å betale for det du har bestilt. Uansett! At det har skjedd feil/forsinkelser osv gir deg ikke på noen måte rett til å ikke betale(før etter 3 år, hvis butikken innen da ikke har forsøkt å kreve inn pengene). Derimot kan det kanskje gi deg rett på å slippe å betale gebyrer og lignende om det viser seg at forsinkelsen er butikkens skyld. Du må altså finne ut av hendelsesforløpet først, hva skjedde i hvilken rekkefølge og hvorfor. Hvis du da kan bevise at feilen ligger på Elkjøp/Lefdal sin side så har du en god sak ovenfor dem på å slippe renter/gebyrer. Hvis feilen ligger hos banken, så kanskje du kan kreve at de dekker dette? Hvis feilen derimot er din(f.eks. at du sa opp kredittkontoen din rett etter å ha bestilt, før pengene ble trukket) må du nok bare pent betale.
     
    Gavekortet har absolutt ingenting med den opprinnelige saken å gjøre, men alle som har drevet med gavekort i butikksammenheng tidligere vet at det ofte ligger kompliserte systemer bak som sjelden fungerer godt med netthandel.
     
    Når det gjelder angreretten til Elkjøp/Lefdal så er dette noe de tilbyr for å yte en ekstraservice. Jeg har aldri opplevd annet enn å få pengene tilbake i kontant eller på kortet mitt når jeg har benyttet dette.
×
×
  • Opprett ny...