Jeg har nylig pusset opp en eldre enebolig på omtrent samme størrelse(3 etg, 260kvm), og jeg fikk elektriker til å trekke opp kabler for både TV og internet til alle 3 etasjer. Pr i dag bruker jeg kun uttakene i 2, fordi jeg får god dekning med en Asus AIMesh løsning(1 AP i kjeller og 1 i hovedetasje som også dekker 2 etasje).
Vil absolutt si at det er verdt det å få trukket opp kabler før veggene, da det gir langt større frihet i fremtiden uten å måtte legge masse kabler synlig på veggen(jeg fikk også trukket opp høytalerkabler skjult i vegg til hjemmekino osv). Dessuten vil en Mesh løsning fungere klart best dersom du har kablet kommunikasjon mellom AP'ene.
Du er nødt til å lære å formulere deg mer presis! I denne tråden blander du inn minst 3 forskjellige saker, og gjør det nesten helt umulig å gi råd om noenting!
Elkjøp/Lefdal er vel regnet som noen av de mest seriøse bedriftene i denne bransjen, men de kan selvsagt gjøre feil de også.
Om feilen her ligger på Elkjøp/Lefdal, Kortselskapet, Banken eller deg selv er helt umulig å tolke utifra det du har skrevet så langt.
Som andre her har påpekt opptil flere ganger:
Du er ansvarlig for å betale for det du har bestilt. Uansett! At det har skjedd feil/forsinkelser osv gir deg ikke på noen måte rett til å ikke betale(før etter 3 år, hvis butikken innen da ikke har forsøkt å kreve inn pengene). Derimot kan det kanskje gi deg rett på å slippe å betale gebyrer og lignende om det viser seg at forsinkelsen er butikkens skyld. Du må altså finne ut av hendelsesforløpet først, hva skjedde i hvilken rekkefølge og hvorfor. Hvis du da kan bevise at feilen ligger på Elkjøp/Lefdal sin side så har du en god sak ovenfor dem på å slippe renter/gebyrer. Hvis feilen ligger hos banken, så kanskje du kan kreve at de dekker dette? Hvis feilen derimot er din(f.eks. at du sa opp kredittkontoen din rett etter å ha bestilt, før pengene ble trukket) må du nok bare pent betale.
Gavekortet har absolutt ingenting med den opprinnelige saken å gjøre, men alle som har drevet med gavekort i butikksammenheng tidligere vet at det ofte ligger kompliserte systemer bak som sjelden fungerer godt med netthandel.
Når det gjelder angreretten til Elkjøp/Lefdal så er dette noe de tilbyr for å yte en ekstraservice. Jeg har aldri opplevd annet enn å få pengene tilbake i kontant eller på kortet mitt når jeg har benyttet dette.