Har handlet noen ganger hos Proshop oppigjennom. Hovedsakelig produkter jeg ikke finner andre steder. Et par ganger har det blitt reklamasjon, og da har de slått seg vrang med en gang. Har også en del venner med samme oppfatning av nettbutikken. Håper de gode anmeldelsene her er tegn på at de har skjerpet seg da de er gode på pris og utvalg.
Komplett har jeg utelukkende god erfaring med. En kaffetrakter begynte å lekke tre år etter kjøp. De sendte ny med en gang uten å nøle, og jeg slapp å stresse med å sende tilbake den defekte.
Vurderer denne selv! Er noen år siden jeg fulgte med i komponentmarkedet, men den ser fornuftig ut for meg. Eneste jeg stusser litt på er at jeg ser mange på nett mener 4090 er mye mer for pengene, men en får ikke byttet til det i konfigurasjonen, dessverre
Jeg har vært i samme situasjon flere ganger, og vært i kontakt med forbrukerrådet om det. De stilte seg på min side, hvor de da vektla at det er sendt bekreftelse fra butikken og at de var trukket penger for kjøpet. I begge tilfellene ga nettbutikken seg ganske fort og aksepterte at jeg foretok et dekningskjøp - altså at jeg kjøpte telefonen et annet sted og de dekket mellomlegg fra deres pris og opp til den jeg nå måtte kjøpe. Det tar noen måneder å få hjelp av forbrukerrådet, men for min del var det en prinsippsak.
Kjøpte en 2-pakning Asus-routere. Etter hvert fant jeg ut at jeg bare trengte en og solgte da den andre. Nå har den jeg beholdt tatt kvelden, men Elkjøp nekter å reparere eller bytte den med mindre jeg returner hele bundelen. Er dette noe de har rett til? I så fall får jeg bare la det ligge, men det hørtes litt sært ut for meg.
Jobbtittel: Siviløkonom
Utdanning: Master
Erfaring: 3,5 år
Alder: 28-32
Brutto årslønn uten tillegg: 705.000 kr
Tillegg: Bonus, rundt 5-8% av årslønn. Aksjer tilsvarende 5% av årslønn.
Andre goder: Telefon, diverse billige lån, tilgang til hytter, div. forsikringer
Hvor: Bergen