Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

HenningSkj

Medlemmer
  • Innlegg

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjelpsomme svar

  1. HenningSkj's innlegg in Fastfood (Feil levering) ble markert som svaret   
    Jobber på en lokal McDonalds-restaurant; vi plikter oss å utlevere alt av feilgitt mat innen samme dag som du bestilte. Altså; bestilte du en burger uten agurk, men fikk med agurk får du kun ny om du gir beskjed samme dag.
     
    Loven, så vidt jeg vet, ligger hos Forbrukerrådet, og går nok under kjøpsloven/forbrukerrett.
     
     
    By the way; med mindre du selv sjekker hva du FAKTISK får i produktet, plikter vi oss ingenting. Fastfood/Restaurantnæringen er en servicebedrift, hvor det er mennesker som står for store deler av arbeidet. Dette betyr at det er en viss toleranse for feil, fordi vi alle gjør vårt beste.
     
     
    Jeg anbefaler deg at du neste gang sier ifra om at du gjentatte ganger har opplevd å få med mais, når du tydelig har bedt om ikke å få det med. Still hardt mot hardt, forklar at du har allergier, og at du vil fraråde alle du kjenner fra å gå der igjen.
     
    (Forbrukerrådet, samt MatTilsynet har strenge bestemmelser om spesialbestillinger i.an. av allergier! Dette betyr at du har viktige rettigheter som allergiker når du bestiller mat!)
×
×
  • Opprett ny...