-
Innlegg
1 215 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Elgen-Hansi
- Bursdag 01. jan. 1980
Profile Information
-
Kjønn
Ikke oppgitt
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Elgen-Hansi sine prestasjoner
1,6k
Nettsamfunnsomdømme
-
Det var moro!
- 1 061 svar
-
Nei, det er ikke riktig. Svinger doseres fordi det gjør de både tryggere og mer komfortable. Avrenning på vei løses oftest med at midten av vegen er høyeste punkt, også renner vannet ut til hver side/grøft. Ifht fysikk, så er en bil et særdeles komplisert system, med veldig mange variabler som spiller inn på hvordan bilen oppfører seg når den presses. Fysikken du forsøker deg på noen sider tilbake er alt for enkel til å brukes i faktisk applikasjon. Man bør heller begynne i andre enden, å se hva virkeligheten presenterer av erfaringer. Så kan man heller spore tilbake derfra, og forsøke å forstå hvorfor. Selv de råeste tyske kjøremaskinene med batteri klarer ikke å skjule vekta si, selv når ingeniørene til feks Porsche og BMW gjør det beste de kan. For en erfaren sjåfør så føles en tung bil tung!
-
Moderne biler, spesielt premium, er blitt veldig gode på å skjule den faktiske vekten under normal kjøring. Men fysikkens lover er kompromissløse, og det merkes godt når man begynner å presse de, eller kjører på krevende føre. Vekt kan kamufleres, men det kan ikke kompenseres for.
-
Du bryr deg alt for mye om image og hva alle andre måtte mene 😅 Liker man vinden i håret og sol i ansiktet når man kjører, så er det jo samme hvordan bil det er kuttet taket av
-
Hvis legen som skriver ut resepten gjør jobben sin, så skal man jo sørge for at pasienten har forsøkt livsstilsendringer og diett først. Wegovy bør naturligvis kun brukes om man ikke klarer å løse problemet med livsstilsendringer. Men er man sykelig overvektig er bivirkningene av det langt farligere enn bivirkningene av Wegovy, høyest sannsynlig også inkludert eventuelle ukjente langtidsbivirkninger. Det er alltid best å klare seg uten medisiner pga bivirkninger, men hvis det ikke går er det fortsatt et godt kompromiss å medisinere, når bivirkningene utgjør bagateller ifht risiko eller symptomer av problemet det skal behandle.
- 542 svar
-
- 1
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
Elgen-Hansi svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Whataboutism er så jævlig tafatt argumentasjon ass... Når man ikke kan forsvare saken, trekk inn absolutt alt annet i verden som ikke er perfekt, og kall motstanderen hykler 🙄- 425 svar
-
- 8
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
Elgen-Hansi svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Det er ikke vanskelig å forstå! Model Y er en veldig bra totalpakke, en eksemplarisk elbil, og med utrolig bra app og infotainment. Det er ikke rart den har solgt ekstremt godt! Men det betyr ikke at det ikke finnes gode alternativer for de fleste. Ønsker man å ikke velge Tesla i 2025, er det lett å velge noe annet (minus 7 seter og trang lommebok da, som påpekt tidligere i denne tråden).- 425 svar
-
- 3
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
Elgen-Hansi svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Så for å konstruere dette argumentet må du ty til 7 seter som krav? Noe Norges mest solgte bil kun har tilbydd det siste halvåret, og som knapt er solgt i Norge?- 425 svar
-
- 7
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
Elgen-Hansi svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Å påstå at model Y ikke har gode alternativer er en utrolig dårlig unnskyldning. Da er det kravspecen som trenger justering, ikke bilene.- 425 svar
-
- 7
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
Elgen-Hansi svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Å droppe å kjøpe ny Tesla i 2025 gir mening, om man skal bruke forbrukermakten, akkurat som at man ikke kjøper Kinesisk bil uansett hvor billig den er. Men å selge en man allerede har er bare tull! Og de aller fleste er selvfølgelig enige i at å utføre hærverk eller mobbing av de som velger annerledes ikke er innafor. At så mange i Teslagjengen stadig prøver å dra likhetstegn mellom en boikott og det å straffe de som ikke boikotter, er helt håpløst og utrolig uredelig debattering!- 425 svar
-
- 8
-
-
-
Hvor høyt den nådde er begrenset av rakettens delta V. Det er ikke ulogisk å ikke la den gå høyere, det krever en annen rakett. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tsiolkovsky_rocket_equation Men det er masse andre raketter som går mye høyere, også de med kamera som filmer hele turen. Men da er det selvfølgelig bare fake?
- 122 svar
-
- 1
-
-
Så denne videoen er bare gyldig som bevis så lenge den viser det du ønsker? Gjør den ikke det er den naturligvis manipulert...
- 122 svar
-
- 1
-
-
Raketten hadde flere kamera på seg. Et av de, som ser ut mot horisonten, viser tydelig jordens krumming. Merkelig hvordan du ikke også tar med de andre vinklene fra samme oppskyting... 🙄 På tidspunktet du mener raketten traff "taket" holdt den ca 5500 km/t hastighet. Hadde den truffet noe som helst, hadde den blitt pulverisert av den kinetiske energien.
- 122 svar
-
- 2
-
-
-
Muskelsvinn er en bivirkning av betydelig vektnedgang, uansett metode. Styrketrening motvirker det, men kroppen vil naturlig bygge ned muskelmassen når man langsiktig går i kaloriunderskudd. Er derfor veldig viktig å trene underveis, men også å bygge opp igjen muskelmasse når man har nådd vektmålet, og ikke lenger er i kaloriunderskudd.
- 542 svar
-
- 1
-
-
I følge min lege, og alle andre jeg kjenner som går på semaglutid sine leger, så er dette feil. Altså, man må ikke trappe ned, rent medisinsk sett, for å venne kroppen av med det. Men skal man holde vekta er det svært viktig å fortsette å medisinere i lang tid etter man har nådd målvekt, og trappe ned svært sakte. For noen vil svaret være at man aldri kan gå helt av, men må fortsette med en lav vedlikeholdsdose resten av livet.
- 542 svar
-
- 1
-