Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Elgen-Hansi

Medlemmer
  • Innlegg

    1 187
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Elgen-Hansi

  • Bursdag 01. jan. 1980

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Elgen-Hansi sine prestasjoner

1,5k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det har ikke gått 3 år! De innførte jo strømstøtten da prisen tok av. Mener du den var dårlig? Dette er jo en videreutvikling av den politikken. Valgflesk? Ja selvfølgelig det og, men det kommer jo ikke ut av det blå...
  2. Tror det er hjelpsomt om du definerer litt bedre hva du mener? "Nice guy" kan mene så mangt, mens "simp" forbinder jeg først og fremst med slang brukt i sammenhenger med tilhengere av toxic maskulinitet (men mulig jeg er helt på jorde der). Hvis du har lest deg opp, kan du ikke heller dele litt mer av hva du funderer på?
  3. Selv om jeg tror jeg forstår tankerekken din, så blir det feil å beskrive våre sosiale sider som unaturlige, eller at de overkjører våre instinkter. Hvordan vi utviklet oss mtp intelligens, gå på to ben, ikke ha pels og leve i samfunn hvor man har forskjellige roller man fokuserer på, henger veldig tett i sammen,og er en nøkkeldel av vår evolusjon og ikke minst suksess som art. Våre sosiale evner er rett og slett en helt grunnleggende del av hva som kan defineres som "naturlig" for oss.
  4. Hehe, ja det kan man jo lure på! 😅 Men EU kontrollen er vel bare en satt sjekkliste. Dette poengteres jo av hvordan det nesten alltid er andre modeller som gjør det bra i disse statistikkene, enn i så og si alle andre driftsikkerhetsundersøkelser i Europa og USA!
  5. For mye effekt på forsterker ifht høyttaler er ikke et problem du trenger tenke på (så lenge vi snakker vanlige passive høyttalere). Det er et luksusproblem. Skade på utstyr skjer i praksis når forsterker er for liten, ikke for stor. Hvorfor prøver du å finne ut hvordan effekt forsterkeren har?
  6. Dette er ganske typisk Audi i min erfaring. De er flinke til å dempe at lyd fra utsiden ikke trenger inn i kupeen, men ikke så flinke på å dempe vibrasjon. Dette gjør at støybilde fra hjulene ofte domineres av lave frekvenser, en slags dyp romling, på litt grovere underlag. Dette gjør bilene relativt stille når det er mye trafikk og i tunneler, og i høy hastighet, men samtidig ganske vare på asfaltkvalitet. Hvorvidt man opplever dyp romling eller høyfrekvent sus som mest påtrengende, er veldig individuelt. Noen anmeldere mener en bil har klart lavest støynivå, mens andre mener en annen er vesentlig bedre. Også tar man frem et dB meter, og ser at den faktiske støyen er helt lik. Psyko-akustikken er viktig, men dessverre veldig individuell.
  7. At firhjulstrekk er problematisk i en skrens, er utdatert lærdom som kommer fra gammel mekanisk teknologi, hvor man lett kunne komme opp i alvorlige problemer vinterstid med feil bruk av gasspedal og clutch. Mangelen på manuelt håndbrekk på moderne biler med firhjulstrekk er ikke et problem, så lenge bilen har habil traction control. Da er det bare å trå på gassen og vri rattet dit du vil, så vil bilen pulsere bremser på enkelthjul og sende krefter til bakaksel for å rotere bilen rundt dit man ber om. Dette funker utrolig bra selv om du har full firehjulsskrens. Selvfølgelig helt opp til punktet hvor friksjonen blir så lav (type piggfritt på våt blankholke) at traction control ikke lenger klarer å rotere bilen. Men i denne situasjonen er alle drivlinjer like fucked, med eller uten manuelt håndbrekk, gitt samme hastighet. Problemet med moderne "kjøremaskiner" med 4x4 er jo at man lett kan bli overmodig, fordi det tar seg så ekstremt godt frem, at det har lett for å gå VELDIG galt, når det først går galt.
  8. Har gått ned 17 kg nå (på ~4 mnd), og er fortsatt bare på 0.5 mg. Sånn sett er jeg naturligvis utrolig fornøyd, da jeg fortsatt har mange oppdoseringer å gå på, om (når) fremgangen stopper opp Kombinerer sprøyta med strengt regime og kaloritelling, så føles fortsatt som mye jobb. Men sprøyta gjør det så sinnssykt mye lettere å ikke gå på en smell!
  9. Jeg har golfsim hjemme (Skytrak). Kan absolutt anbefales, men er krevende ifht romstørrelse i typiske norske hjem. Mange må ty til garasje for å få til nok takhøyde eller lengde.
  10. Utrolig synd at Viasat har fått rettighetene til Masters! De kaster mer penger etter lisensen enn de egentlig har råd til, så når sendingen skal produseres går det på sparebluss! Kommer til å savne hele Eurosport gjengen i år, ikke minst Marius ute på banen
  11. Huff ja. USA har jo lenge hatt det slik at hvor mye penger du har har dramatisk effekt på sannsynligheten for å straffes, og hvor mye du evt straffes. Sånn sett er vel dette "bare" et skritt til i samme retning...
  12. Japansk ryktebørs mente i høst at nye Rav4, som skal lanseres i 26, kom til å komme med både PHEV og fullelektrisk drivlinje. Hvis det stemmer kan det virke som at BZ4X får dø, og at deres mellomklasse elbil SUV lever videre i form av Rav4 i stede. Markedsmessig er nok det lurt, da rav brandet er meget sterkt. Men de har en jobb å gjøre ifht dagens standard, skal det bli en god elbil...
  13. Nei, ikke sjans! Dette er bare PR tull. 4090 er garantert vesentlig kraftigere i raster og compute. Dette er svært kreative tall, som sannsynligvis kun muliggjøres av aggressiv frame generering.
  14. Jeg husker regjeringen advarte om at fremtidige kull burde vente litt med å planlegge for mye, da det kom til å komme nye regler, for en god stund siden. Husker ikke når det var, men var ihvertfall i våres, om det ikke var enda tidligere. Men forstår at dette kan treffe uheldig på de ivrigste, som legger planer tidlig. Syns i utgangspunktet dette er bra og riktig, og egentlig bare bør være starten på mer regulering. Russetiden er grei nok, men det har utviklet seg noe enormt over de siste 20 åra, og blitt relativt kynisk og kommersialisert. Så det er bra med strengere regulering.
  15. Et lite tips; vær veldig forsiktig med å legge så mye i bagasjeromsspecs i liter. Når man faktisk tester plass og praktikalitet, så er det mange eksempler på biler med mindre liter på specs som likevel har romsligere plass. Pressen også går på denne rett som det er, og omtaler biler som mindre, fordi specs sier så, når de i praksis ikke er det.
×
×
  • Opprett ny...