-
Innlegg
5 211 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
ozone vant dagen sist 16. oktober 2016
ozone hadde mest likt innhold!
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
ozone sine prestasjoner
4,1k
Nettsamfunnsomdømme
4
Hjelpsomme svar
-
Appen og bilen rekalkulerer kontinuerlig, eller iallefall en gang i sekundet. Estimatet blir riktigere og riktigere etterhvert som den bruker mer strøm på lading, og mindre på oppvarming. Dette burde jo Tesla kunne regne ut og kompensere for: Bilen vet hvor mye energi som skal til for å varme batteriet fra den gitte temperaturen, og den vet hvor mye strøm den har tilgjengelig. Så da vet den når den vil være klar til å lade med full styrke. For slik det er nå kan man få "Over 24 timer gjenstående" når det er mange minusgrader, men så etter to timer "10 timer gjenstående"🙄 Men det fikses vel i en oppdatering😉
-
Dette er kun et problem i kulden! Når bilen må varme batteriet med en "svak" lader 3-11 kW, så må den i starten bruke all eller nesten all energien på å varme batteriet. Det tar tydeligvis ikke "estimatet" med i beregningen. Men etter en time eller to (eller mer på reiseladeren), når batteriet har nådd ladetemp, så begynner estimatet å stemme. På Superladere går selvfølgelig alt dette myyye fortere.
-
Ja.... For av og til ER jo den eneste forklaringen som gjenstår når alt annet er undersøkt enn mennesket (som dessverre ikke har noen loggfil): at vi mennesker jo kan av og til gjøre veldig rare og uventede ting...😴 Noe som vi egentlig ikke ville, men som skjedde likevel...😴 Etter en laaaang nattevakt😴 Plutselig lever ekstremitetene sitt eget liv styrt av en kort drøm som føles veeeeldig virkelig (fordi den er det!) Jeg har selv sovnet på nattbussen hver eneste lørdag natt i ungdommen... og har opplevd mikrosøvn bak rattet på langtur om natten. Noe som skremmer livet av meg. Jeg tipper det er så enkelt jeg! Når nå alt tyder på at han holdt gassen inne og ikke bremset. Det ville han ikke gjort hvis han var våken. Hendelsen skjedde akkurat i det han var i ferd med å parkere; Hvis han var overtrøtt, og bare gleeedet seg til å endelig kunne ta en kort blund, så var hjernen hans allerede på vei inn i den når han endelig stoppet. For det var akkurat når han stoppet ting skjedde. Bare en hypotese jeg har hatt, som nå begynner å ligne en teori.
-
Det er tydelig at du sliter med argumentasjonen når du tyr til sånt🙄 Du vet utmerket godt at det ikke "utstedes arrestordre" på enhver kranglefant en lørdag kveld! Jeeez😑
-
Politiet lette etter ham med ett formål: Han skulle arresteres for å ha kommet med drapstrusler. Ganske alvorlig. Når de fant ham prøvde de å arrestere ham, men det ville han ikke være med på. Ganske vanlig. Da må politiet bruke makt for å få kontroll. Også ganske vanlig. At noen her lenger oppe mener at mangelen på vitner til disse drapstruslene mot vekteren skulle føre til at politiet bare skulle avbryte hele søket etter denne mannen, blir jo bare for dumt! "Hva sier du??? En mann går og skyter vilt på Utøya??? Har du vitner til dette, eller er det bare noe DU hører? Ikke det nei... Frem med kaffen folkens!"
-
...eller perfekt maktmiddelbruk fra politiets side? Ikke glem at politiet ikke bare kan la være å arrestere noen bare fordi de kjemper imot. Da må politiet øke sin bruk av maktmidler til de får kontroll på arrestanten. Beste måten å unngå å få vondt på kroppen av politiets maktbruk, er å slutte å kjempe i mot. Da opphører maktbruken umiddelbart. Men dette har vi allerede vært igjennom mange ganger i denne tråden, og noen nekter å forstå. Så gidder ikke begynne å diskutere den igjen.
-
Er dette noe du vet? Har du kilde på dette? Veldig bra at du ikke jobber i domstolen. Simensen var en kjenning av politiet! Han var en kjent kranglefant som ble voldelig i fylla! Han hadde hatt våpen på seg flere ganger tidligere. Han hadde nylig sagt han skulle drepe en vekter etter han ble kastet ut eller nektet inngang. Alt dette gjorde at vurderingene til politiet var fantastisk gode. Spesielt når det viste seg hva han hadde på seg! Hadde ikke politiet nøytralisert denne kjente voldsmannen så fort, så kunne vi like gjerne stått med et politidrap her. Og hvis denne "volden" mot kranglefanten var så forferdelig...; fortell meg gjerne om skadene Simensen ble påført, og hvor lenge han lå på sykehus i etterkant...
-
Har du glemt at Simensen hadde sagt han skulle drepe en vekter for ti minutter siden? Har du glemt hva Simensen hadde på seg når han satte seg KRAFTIG til motverge når han skulle bli arrestert?
-
Det var ikke pent sagt når jeg faktisk har argumentert godt for mitt syn. Jeg vil heller lese hva du mener om saken.
-
Jeg synes fremdeles min teori er den mest fornuftige jeg😊 EDIT: Kunne pøst på med wall of text jeg også, men det jeg allerede har sagt holder lenge.
-
Jo; nettopp fordi hele situasjonen ligger embedded i Ai-koden. Ikke som høyoppløst video, men som "trafikal hendelse" eller "situasjon"-kode som jo er språket en Ai-computer "snakker". Det øyeblikket man har analysert videoene og laget en fullstendig Ai-modell av situasjonen, så trengs jo ikke videoene lenger... Det jo er den resulterende koden som faktisk kan brukes til noe i FSD maskinlæring sammenheng. Ren video er kildematerialet, mens analysen i datakodeform kan både brukes til å styre bilen, og forbedre Ai'en enten lokalt eller sentralt. Men igjen; ingen av oss vet noe her... vi bare antar😉
-
Det du selv antar her, bekrefter jo langt på vei det du siterte meg på, men som du mener "høres helt usannsynlig ut": Som du selv jo sier, så bedriver jo bilen Ai analyse fra 8 kamera for å styre bilen, "samtidig med alle de andre oppgavene..." Hva er da lurest: Bare kontinuerlig sende resultatet av denne analysen i ren kodeform? Eller råfilmen fra 8 kamera? Klart dette må sammenstilles sentralt med alle andre i verden sine data, hos Tesla! Men igjen: Jeg tviler på det innebærer ren video fra 8 kamera fra alle bilene...
-
Uten at jeg vet noe som helst om dette, så tviler jeg på at de overfører ren video... Tipper det er i form av ferdig "tygd" Ai kode som kan sammenstilles med alle andre sin kode og settes sammen av Teslas superkomputere...
-
Ingen krise verken det ene eller det andre! Så ikke heng deg for mye opp i manualen på akkurat dette. Et LFP batteri varer nok lenger enn resten av bilen, for å si det sånn! Men for å beholde mest mulig kapasitet gjennom bilens levetid, så er viktigste at når du skal lade til 100%, så gjør det rett før du skal kjøre! ikke la bilen stå på 100% over natten eller lenger...
-
Jeg har samme bilen som deg, og jeg er litt tekno-nerd som setter meg (altfor) grundig inn i sånt som dette. Essensen er som det du fikk svar på over! LFP er også et Lithium-ion batteri, og sliter med de samme degraderingsproblemer som alle andre Li-ion. Bare i litt mindre grad fordi LFP har litt lavere spenning internt i hver celle. Når du sier "draine batteriet", så håper jeg ikke du tror det er påkrevd å kjøre det i null prosent!? Det er ikke lurt på noen Li-ion. Gå ikke mye under 20% hvis du kan unngå det. Men må man så må man... Men i likhet med fullt batteri, så bør det heller ikke være nesten tomt over lengre tid. Så når du kjører til det er tomt så få en lader på med en gang! I hverdagen er det greit å holde seg rundt 50 % hvis ikke du kjører så langt til fra jobb/butikk. Og de få gangene du skal langt så vet du det ofte dagen før, og kan planlegge ladingen slik at batteriet blir 100% rett før du skal avgårde. EDIT: Jeg kan gå både to og tre måneder mellom hver gang jeg lader til 100%, og har likevel aldri hatt noe merkbart avvik på gjenværende prosent måleren. For det merker man når man enten nærmer seg null ved kjøring, eller full ved lading.