Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

ozone

Medlemmer
  • Innlegg

    5 252
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

ozone vant dagen sist 16. oktober 2016

ozone hadde mest likt innhold!

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ozone sine prestasjoner

4,2k

Nettsamfunnsomdømme

4

Hjelpsomme svar

  1. ozone

    Tesla - kaféen

    Jeg mener å ha lest at hvis man reklamerer på en feil innen reklamasjonstidens eller garantiens utløp, så er man good👍 Hvis samme feilen så gjentar seg gang på gang, så er det å anse som dårlig reparasjon eller like dårlig ny del, og må dekkes av butikken.
  2. ozone

    Tesla - kaféen

    Jeg og! Tesla blir altfor følsom på gasspedalen, med rykkete kjøring i "Standard" aksellerasjon som resultat. Jeg hadde bilen min i Standard første ukene, men de siste to årene nå har jeg kun hatt den i Chill. "Standard" og "Sport" burde være navnet på disse to valgene😉
  3. ozone

    Elbil-tråden

    Så hvorfor gjør de ikke det da? Hvorfor er det så hjelpeløst enkelt og dårlig i bilene som bruker Android, i forhold til minst én konkurrent? Når du du nå sier at mulighetene ligger der, så må jo svaret være at de ikke gidder eller tar seg råd? For vi ser jo alle hvordan skjermen ser ut og responderer, og ikke minst lar seg kontakte av telefonen til eieren på random basis.
  4. ozone

    Elbil-tråden

    Det er vel nettopp den tankegangen som gjør at 80% av de bilene har styringsmuligheter og detaljeringsnivå som er både simple, generiske, og buggy. Jeg sier ikke man skal lage absolutt alt selv; De fleste slike OS baserer seg på Linux. Tesla sitt gjør det, og Android gjør det. Så hvorfor ikke gå rett til kilden Linux? Enn heller legge seg bak i sofan og bruke Android, som er basert på Linux, men er "raffinert" og spesialisert ned til et Telefon/Pad OS? 90% av Linux er jo borte vekk i Android. Og man er stuck med de valgene Google gjorde når de laget telefonen sin... Og resultatet ser man i forskjellen mellom tivoli skjermen til Polestar, versus Tesla sin ekstremt mye bedre, mer detaljerte, og som aldri fryser eller "mister kontakten"!
  5. ozone

    Elbil-tråden

    Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil fra en produsent som ikke gidder å sy sammen visjonen sin selv med et eget uttrykk, men derimot "defaulter" til et operativsystem som er laget for telefoner og pader. En ting er sikkerhet... men like viktig er at du som bilprodusent da må tilpasse deg et tredjeparts operativsystem, og dermed mister muligheten til å lage et helt eget uttrykk og brukeropplevelse, når de har brukt "en milliard" på å utvikle bilen sin! Jeg fatter ikke at så mange bilprodusenter snubler på målstreken på OS... Det koster jo penger å lisensiere Android! Og det koster penger å fikse alle problemene og tweekene som kommer til å trengs i årevis... der du kanskje må kalle inn bilen! Og det koster penger når kunder heller kjøper bil av noen andre som lager sin egen software, og pusher oppdateringer hele tiden, som bare virker! De pengene burde heller vært brukt på en egen IT avdeling med noen nerder som lager sin egen greie. Noen har klart det med suksess, har jeg sett... En kompis av meg har Polestar 2, og jeg sitter på med ham stadig vekk. Og jeg priser meg lykkelig over jeg "dodget den bulleten" der. Stilig bil, og god byggekvalitet, men styres av en simpel android-pad, med buger og begrensninger og veldig lite detaljerte muligheter i forhold til andre konkurrenter der ute...
  6. ozone

    Elbil-tråden

    Nå har jeg hatt Tesla i 2 og et halvt år og har ikke sett snurten til Elon Musk enda, så det tror jeg du slipper😉
  7. ozone

    Tesla - kaféen

    Så langt er vi vel ikke kommet enda, men hvem vet i disse tider. Men uansett overraskende, og kanskje forfriskende ærlig..., å se en selverklært Tesla-boikotter som ikke gjør det av idealistiske grunner😊👌
  8. ozone

    Tesla - kaféen

    Jeg skjønner bare ikke hvorfor du og så mange andre er sååå opptatt av å koble en mann som ikke deltar i designet av Tesla, ikke står å skrur i produksjonshallen, og ikke reklamerer for bilen! Han eier aksjer der, i likhet med maaange andre! Inkludert Norge. Sjekker du jevnlig rullebladet til alle aksjeeierne i alle selskapene til alle produkter du bruker/spiser/vasker deg med, så er jeg imponert over at du har tid til å skrive noe her. Hva Elon Musk finner på affiserer ikke meg det aller minste! Tesla er en veldig bra bil til en veldig bra pris, og softwaren er som skapt for oss technonerder! Bilen og prisen er noe vi ikke kunne drømt om for bare ti år siden. EDIT: Ta mannen! ikke ballen😉
  9. ozone

    Tesla - kaféen

    Er man nødt til å snakke med et menneske hos Tesla hvis man har lyst å høre hva de vil gi i innbytte for bilen man kjøpte der nylig? For finner ingen steder i bestllingsprosessen på nett der man kan velge det som en del av finansieringen...
  10. ozone

    Elbil-tråden

    Har reddet meg også fra en pinlig påkjørsel bakfra🤥 I tillegg har den "reddet" meg et par ganger der jeg hadde kontroll, men ventet for lenge med å bremse ned; Hadde nettopp kommet inn i saktegående kø fra akselerasjonsfelt og ville tette luken så godt som mulig... Det kraftige lydvarselet kom, men jeg ville vente liiiiitt til med å bremse.... Det syntes bilen ble for sent og hugget inn full brems! Jeg bokstavelig talt kjente bremsepedalen forsvant under foten! Når en Tesla nødbremser, er det kun full pedal som teller tydeligvis. "Fantombremsingen" er ingenting i forhold. Var ganske flaut å komme inn i en kø på den måten...
  11. ozone

    Tesla - kaféen

    Både ja og nei: Er bilen låst opp så godtar den å åpne med et lett trykk på luken. Men er bilen låst så kan man fortsatt trykke på luken! Da bare sjekker bilen om det er en gyldig nøkkel nær nok (tar et tidels sekund), og åpner luken! Bilen er fortsatt låst.
  12. ozone

    Tesla - kaféen

    Andre merker går mer brutalt til verks: De bruker den knappen til å bare bryte "pilotsignalet" som bil og lader snakker sammen gjennom ang. amperestyrker og den slags kontinuerlig. Da stopper ladingen umiddelbart, og kan ikke startes igjen uten å plugge ut og inn igjen. Tesla kunne også hatt en slik for stopping av lading, men da hadde de måttet ha to knapper på håndtaket! Egnet til å forvirre folk? Så de har tydeligvis valgt å bruke samme knapp til både åpning av ladeport, og stopping av lading, trådløst. Det fine med Tesla sin løsning er at bilen nekter å stoppe lading om noen andre trykker på den knappen; det må være en gyldig nøkkel i nærheten. Mange andre biler har bare en rudimentær kortslutning av pilotsignalet med den knappen, så hvem som helst kan stoppe lading "på gøy".
  13. ozone

    Tesla - kaféen

    Den knappen sender et trådløs signal til bilen, og trenger strøm for å funke. Så i Tesla sine egne ladere med fast kabel (både UMC og Wall Connector) har de sørget for en egen dedikert ledning som forsyner den knappen, selv om kontaktoren for selve ladestrømmen til bilen ikke er aktivert enda. Men en Tesla type 2 kabel for bruk i tredjeparts-ladere har jo ikke noe spenning før bilen har kommunisert med laderen, og det kan den jo ikke gjøre før luken er åpen og kabelen plugget inn... Men når det er sagt: Ladelukene på model 3&Y er det bare å trykke lett på, så åpner de seg!
  14. ozone

    Tesla - kaféen

    Takk!❤️ Det varmer🤗
  15. ozone

    Elbil-tråden

    Jeg forstår ikke hvordan min kjøring av en bil jeg har kjøpt og betalt, skal kunne føre til at russerne står i hagen min... Du må forklare oss hvordan resonnerer her!
×
×
  • Opprett ny...