-
Innlegg
3 917 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om bzzlink
- Bursdag 05. sep. 1977
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
9 768 profilvisninger
bzzlink sine prestasjoner
4,1k
Nettsamfunnsomdømme
-
Men de går rett igjennom EU kontroll da, så man får ikke noe utgifter der… og så kan man ikke lade til 100%, så da betaler man mindre i strøm 🤣
-
Pengene må være på kontoen til Tesla for å få ut bilen. Så overføre egenandelen et par dager før, eller med «straks betaling» om banken din støtter det
-
Lüftweisproblemer pga for mye koks?
-
Ser TM3 begynner å duppe under 200k på finn nå. Tenker på ungdommen som vokser opp nå, kontra når jeg var ung. Tenk å kunne handle bil med 4x4, hengerfeste, masse plass som har 460hk og 0-100 på lavt 4 tall, eller til og med 3 tall! Forsikringen er vel like sur som den var når jeg var ung på morrobiler, men allikevel
-
Ring til tilsynet og spør. Si det som det er at anlegget er oppgradert av antatt fagperson, men som ikke var tilknyttet noe firma. Og be tilsynet om fremgangsmåte for å fremskaffe dokumentene de spør om.
-
Ville tenkt meg om 3 ganger før jeg valgte noe annet enn LR AWD. Da tenker jeg på verditap som jeg tok opp tidligere. 67% av nybiler har 4 hjulstrekk, og ser på man på biler i Model Y klassen, så har 90% + det. Så de kronene man sparer ved å velge 2 hjulstrekk når man kjøper bilen ny, kan man anta at man taper veldig fort på ekstra verditap når man skal selge den igjen.
-
Hva er listen over biler jeg kan kjøpe hvis jeg vil være på riktig side av historien? Er det Hyundai, Toyota og VAG? Eller finnes det fler?
-
Ligger en liten «vis alle» link under listen over bilmerker. Hvis bilen din ligger inni der er det lav interesse…. Ikke like høy på alle utenfor heller sef. Men ville annonsert utenfor finn i tillegg på lav interesse biler/merker Er vel nok av kunder som vil at andre skal ta det initielle verditapet. Også verdt å merke seg at billån begynte å telle mot gjeldsgrad i midten av 2023. Så mange som får seg en overraskelse over at de ikke lenger får så stort billån som man gjorde før, og kanskje ikke kan finansiere en ny bil, selv om man kunne det ved forrige bilbytte. Så selv om man ser at det hadde vært lurere å spytte i 80.000 kr til og kjøpe en helt ny, så får man ikke den finansieringen rett og slett. (Er selv i den båten, pga utleieleighet har jeg veldig høyt lån i forhold til inntekt så får ikke kjøpt bil til noe særlig mer enn 550k, selv om jeg kunne finansiere til 700+ for noen år siden)
-
Man kan også si at statistikken ikke forteller så mye om enkelttilfeller Jeg eide bruktbilsjappe for mange år siden, så kan å selge bil selv. Av det jeg kan se så holder Tesla seg veldig godt i pris. Som alltid så er det lite å få igjen for ekstrautstyr som er kun kosmetisk. Men så lenge man kjøper base modellen, og ikke bruker 100k ekstra på lakk, felger og autopilot, så har det vært lavt verditap overall på Tesla. Som en tommelfingerregel; Så lenge man eier en bil det er etterspørsel etter, altså en som ligger i shortlisten på finn, så selger man kjapt om man legger seg 3-5% under den billigste sammenlignbare. Dersom man selger noe som det er veldig få naturlige søk etter på finn, så må man bruke noen tusenlapper på Google Display og Meta for å finne kjøperne. Men prisen på elbil kan lett stupe over hele linja de neste 2 årene, avhengig av om CAFE reglene blir stående og om tollmurer mot Kina blir stående. Så tror jeg sitter stille i båten (bilen) jeg har
-
Det finnes kit fra hansshow også hvor man kun bytter trekkene, men monteringsanvisningen var litt avskrekkende https://www.hansshow.com/en-no/products/model-3-y-seat-ventilation-cooling-cushion?variant=42539603427540
-
Av erfaring fra Model 3 som jeg eide i 4 år. Så tapte den seg akkurat 200000 på 4 år. Så regnestykket er ikke så ille som ditt. Ser på 4år gamle Y nå at verditapet der har ikke vært så ille Denne kostet vel 535000 ny Dette er den billigste 21 modellen på Finn under 65k km. Når jeg solgte 3’n min så la jeg meg 15000 under billigste sammenlignbare og solgte samme dag som jeg la den ut. Ble nedringt. Har gått noen runder og funnet ut at jeg bare svetter på ryggen et par år til med uventilerte seter. Men tror merverditapet ikke er noe særlig mer enn 50k på å selge år 2 enn 4
-
Synes den ser bedre ut enn den gamle. Men er ikke noe fan av sånne lysstriper over hele fronten, den så bedre ut på en photoshopping jeg så hvor midten var tatt vekk. Hvis man tar inn prisen på sånn sølvlakk og større felger så er vel prisøkningen på ca. 60000,- Går utifra at de setter den ned utover våren. Ser egentlig ingen alternativer til Y i mitt prisleie. 550000,- Liker Enyaq Coupe RS, men går utifra at den koster 650k. Eller mer. Den har ikke kommet enda. Likte Zeeker 7x, men da måtte det bli leasing i tilfelle og den koster 700 ink vinterhjul. Den sporter dog luftfjæring og det savner jeg merker jeg
-
Trikset mot PMS (parkert motorsykkel syndrom) er å ikke parkere sykkelen Har et ekstra felgsett. Noen bilder fra helgetur i begynnelsen av februar til Isbanen i Valdres
- 602 svar
-
- 3
-
-
-
Si ifra når du betaler inn at du ønsker å redusere løpetiden på lånet, slik at de månedlige betalingene blir omtrent like store som idag. Trenger ikke bytte til serielån av den grunn
- 13 svar
-
- 1
-
-
Noen som har bestilt Model Y her, den nye? Og, tilleggsspørsmål er det noen som har solgt Model Y i det siste på finn? Hvordan var etterspørselen? Jeg kjenner på lysten på noe nytt. Fikk kikket på Y'en på ecarexpo i forrige uken, og den ga mersmak, men ikke sååå mye. Ventilerte seter er det som frister mest. Jeg forsøkte sånn halvveis å sette opp et regnestykke på hvor mye det koster meg å bytte, men ble ikke helt enig med meg selv om parameterne. Har en 2023 LR Y nå. Slik det ser ut så har den tapt seg 50 - 60k i året. Antar at den fortsetter med det, selger den uansett før den er 4 år gammel. Så hvis jeg kjøper en ny, så vil det vel egentlig ikke utgjøre noe særlig forskjell i kostnader vil jeg tro?