Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

Hansien

Medlemmer
  • Innlegg

    7 856
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6

Hansien vant dagen sist 20. oktober 2017

Hansien hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Hansien

  • Bursdag 21. feb. 1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Hansien sine prestasjoner

6k

Nettsamfunnsomdømme

3

Hjelpsomme svar

  1. Jeg er imponert over endringene som har skjedd de siste årene. Satt på spissen så Putin har sørget for at vi har fått flere medlemmer i Nato og Trump sørger for at Europa begynner å ta ansvar for seg selv. For en verden vi lever i.
  2. Nå var heller ikke poenget at folk greier å stå selv om de kjører helt ulik sykkel på privaten, men heller det at det er fort å legge på seg vaner som ikke er forenelig med sykler man normalt sett ser på kjøreskoler.
  3. Delvis enig. Motorsykkel er noe man handler med hjertet og ikke hjernen, og dagens sykler er langt enklere å kjøre enn for 20 år siden. Så en motorsprek sykkel vil være langt mer tilgivende og lettkjørt nå i dag enn tidligere pga hjelpemidler og at man kan lære å kjøre sykkelen og kjenne den i langt mer hyggeligere moduser en sport/race. Eneste man burde tenke på slik sett, spesielt om man har null erfaring, er som tidligere nevnt å velge en sykkel ala det man kjører på kjøreskolen. Vet om litt for mange tilfeller der folk har strøket på oppkjøring fordi de aldri blir skikkelig komfortable på kjøreskolesykkelen fordi de har en cruiser de ellers kjører med. Men så fort lappen er i boks, da handler man det man synes er finest/kuler/gøyalt/hva nå enn preferansene er.
  4. https://bikelifenorge.no/ktm-overlever-for-na/ Enn så lenge er de trygge. Men er greit å ha dette i bakhodet.
  5. Enig. Det var et klønete valg å gå bort fra den gamle lykta. De kunne heller modernisert innmaten.
  6. Hva med eldre Duke? Sist generasjon av 690 Duke var en flott sykkel og kjøre rundt på og meget tilgivende av seg. Ny nok til at man har absolutt. Eneste bakdelen er at den er litt trå på krypkjøring siden den er en endunker.
  7. Hansien

    Tesla - kaféen

    Tipper det ligger mer i at temperaturen er mindre varierende der oppe enn her sør.
  8. Det er forbeholdt en såpass liten nisje at det å anbefale motorvei ovenfor landevei er motstridende. De aller fleste, uavhengig av sykkeltype, foretrekker alle andre veier enn motorvei. Det er helt legitimt å prate om nedsidene ved å kjøre på motorvei som er annerkjent blant alle oss med erfaring fra nakne sykler. Du er isåfall den eneste som mener dette av alle de jeg har pratet MC med. Enten så vitner dette om at du har prøvd ufattelige dårlige sykler eller bare er sær i den sammenheng. Jeg har prøvd flere sykler der man lett kan ettermontere vindskjerm, inkludert sykler jeg selv har eid og tilbakelagt flerfoldige mil med og uten. Og gjengangeren har alltid vært at det er mer bedagelig å kjøre transportetapper på motorvei når vindskjermen har vært på. Selv på sykler der denne vindskjermen ikke dekker hele meg. Jeg prater ikke om det ekstreme, som du omtaler ved å si "niholdt', men at man blir sittende mer å hold seg fast og jobbe mye mot vinden.
  9. Det er lite givende å kjøre motorvei, spesielt i kjøretøy der selve kjøringen er fokuset. På MC, spesielt de nakne, så blir man veldig utsatt for vind. I hastigheter som er normalt på motorvei så blir man i bunn og grunn sittend og holde seg fast på sykkelen mens man kjører. Har man i tillegg en sykkel som man sitter litt eller mye fremoverlent på så må man enten opp i hastigheter(Langt over fartsgrensen) der man kan hvile på vinden eller godta at man blir fort stiv i ryggen. Da er en fin landevei der man er mer aktiv med kroppen pga svinger langt bedre. Og nei, en trenger ikke å kjøre så ekstremt som Bjerknez over her skriver.
  10. Frykter en nybegynner vil slite uansett da. MT er en lettkjørt sykkel uansett størrelse.
  11. Det koster like mye å skrape opp en mt-07 som mt-10 😎
  12. Frisk opp det teoretiske, men fokuser på mye kjøringa da det er dette som er nytt for deg. Det er og lurt å handle sykkel i samme segment, gjerne identisk, som den kjøreskolen har.
  13. Overlevde vinterhalvåret i år og. Godt å være tilbake på to hjul
  14. Hvilket produkt bruker du? Det at der er filt er en uting da dette ofte suger til seg fukt og skitt som er vanskelig å få ut. Har det i tillegg kommet inn noe fett inn i dette er det er rent helvette å få bra igjen. Kan være verdt å høre med BMW on de har noen tips og eventuelt remedier som hjelper på å motvirke dette problemet.
  15. Var problemet der når bilen var ny?
×
×
  • Opprett ny...