Gå til innhold
  
      
  
  
      
  

N o r e n g

Medlemmer
  • Innlegg

    26 067
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

N o r e n g vant dagen sist 7. september 2013

N o r e n g hadde mest likt innhold!

1 følger

Om N o r e n g

  • Bursdag 9. desember

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

N o r e n g sine prestasjoner

9,8k

Nettsamfunnsomdømme

30

Hjelpsomme svar

  1. Jeg tror det kommer veldig an på hvor mange tredje-persons action-spill du har spilt før, og hvilken vanskelighetsgrad du velger. For meg, som har spilt en god del spill i lignende sjanger, og valgte "Hard" som vanskelighetsgrad, syns jeg kampsystemet var relativt svakt.
  2. Alt er mulig, men ME: Legendary Edition holdt bedre på spillerne sine enn The Veilguard har gjort...
  3. En sammenligning jeg syns er litt avslørende er hvordan The Veilguard ser ut til å miste spillerne betraktelig fortere enn Mass Effect Legendary Edition. Link til original kilde er her: https://steamdb.info/charts/?compare=1328670,1845910&release Her har jeg satt begge spillene til å starte ved lansering og vise antall daglige spillere X dager fra lansering. Mass Effect Legendary Edition tar riktignok lengre tid å spille gjennom, men jeg tror også at en god andel kjøpte det fordi de hadde spilt serien tidligere. Er dette en absolutt målestokk? Nei, men jeg tror det er en ganske brukbar pekepinn.
  4. For å bruke en analogi: Cyberpunk 2077 gir deg valget mellom kjøtt, fisk, kylling, eller salat, noen detaljer vil variere avhengig av valg du har gjort i spillet (karakteren du går inn i en romanse med dukker opp f. eks.) Dragon Age er alltid en pizza, men toppingen vil variere. Det eneste Bioware-spillet jeg kan komme på der slutten blir drastisk annerledes avhengig av valget ditt er KOTOR, men det er mulig det også gjelder Baldur's Gate 1/2 og Neverwinter Nights.
  5. Det har alltid vært "samme" slutt i alle DA-spillene, men valgene du har gjort på reisen kan påvirke reaksjonene og hva slags hjelp du får på slutten. For eksempel kan du velge hvem som blir konge over dvergene i Origins, og du får en kort tekst på slutten av spillet som sier hva som skjer videre med dvergene. I DA2 forlater broren/søsteren din deg, og dukker opp igjen helt på slutten farget av opplevelsene sine. Dette er valg du gjør på veien, som fører til små konsekvenser krydret gjennom historien. Sammenligningen med Cyberpunk 2077 er ganske treffende, men jeg tror det er litt flere valg i Dragon Age-spillene.
  6. Det er fullt mulig å like spillet, problemet er bare at de har laget en dårlig etterligning av God of War framfor et Dragon Age spill
  7. Fyren som skrev den listen over spill snitter halvannen artikkel for Times i året, så jeg vet ikke helt hvor tungtveiende den artikkelen er. Jeg har også sterke tvil om at fyren faktisk har spilt gjennom spillet når det står ting som: "But this is BioWare, of course, and the real treat is in the journey, which is nothing without the bonds formed with your companions. Of the six available companions, each offers a unique skill set and personality, and unlike previous games in the series, going for the seemingly agreeable response in the dialogue trees won’t always grant players the response they wish." For det første er det syv, ikke seks, kompanjonger, hvorav du får 2 warrior, 2 rogue, og 3 mage. Det er teknisk sett små forskjeller i ferdighetstreene mellom disse, men ettersom kompanjongene i beste fall fjerner 5% av fiendens helse er dette fullstendig likegyldig. De har også noen personlighetstrekk, men du lærer ikke noe nytt eller dypere om dem etter introduksjonen (med unntak av at Taash er ikke-binær). Det er ikke mulig å være noe annet enn enig og støttende, det hadde for eksempel vært "fint" å kunne fortelle Taash at hen kan lukke kjeften og oppføre seg som en voksen person. Det dukker opp to konflikter mellom disse 7 personene som dukker opp i løpet av hele spillet, da kan du velge mellom å kreve at de blir enige om å være uenige, eller snakker om noe annet. Å påstå at responsen ikke blir som spilleren forventer er tullete, for det er bare en ting man kan forvente fra samtalene i Veilguard: selvfølgeligheter og enighet. "Additionally, the portals are a welcome travel feature, as is the ability to access companions’ special powersets from an open menu." Jeg tror det menes her at spillet har et fast-travel system. Hva som menes med "companions' special powersets" aner jeg ikke, det eneste du kan justere på dem er hvilke skills du velger å allokere poeng i, et par våpen med små variasjoner, og et par rustninger med små variasjoner. The Golden Joystick endte opp med at Dragon Age The Veilguard endte opp utenfor topp 5 på "Ultimate Game of the Year". Det var 1 av 12 spill som var nominert, inklusive Black Ops 6524760132 Bioware-spill har alltid hatt en illusjon av valg, svært lite av det du velger å gjøre har langtrekkende konsekvenser. Karakteren din sier noe, og du får et passende svar tilbake, av og til har det gitt noen litt dypere konsekvenser. Du besøker imidlertid de samme stedene uansett, og snakker med de samme karakterene. I The Veilguard har du tre forskjellige valg for dialog, men de sier det samme, og du får samme svar tilbake uansett. Tidligere Dragon Age spill var satt i en verden der rasisme, slaveri, og klasseskiller eksisterte. I The Veilguard ser du ingenting av dette. Et av områdene er en havn for skip i et land som er kjent for slaveri, men du ser ingen slaver. Det forklares nemlig i kodekset at havneområdet ikke har slaver (ikke tenk for mye på det). Hobbiten er mørkere enn Dragon Age The Veilguard. Den eneste grunnen til at The Veilguard har så høy aldersmerking er at det er mye blod og litt nakenhet.
  8. Joda, den scenen var elendig skrevet, men det er mer et symptom enn en underliggende årsak. Taash sin kjønnsidentitet, og forfatternes syn på hvordan man skal behandle andre personer med lignende kjønnsidentiteter er ganske åpenbart. Man kunne heller pekt på at Elgar'nan og Ghilan'nain mangler motivasjoner og mål, eller hvordan hele verdenen plutselig har gjort helomvending når det kommer til slaveri og rasisme, eller den komplette mangelen på rollespillmuligheter. Det er ganske få som har dette som GOTY i år vil jeg påstå. Hadde det vært mange som mente det var årets spill ville det vært mer enn 10000 spillere på Steam denne helga. Metaphor: ReFantazio ser faktisk ut til å ha flere spillere på Steam nå, til tross for at det er et vesentlig mindre markedsført spill. EDIT: The Veilguard har faktisk falt raskere i antall spillere på Steam enn Mass Effect: Legendary Edition gjorde: https://steamdb.info/charts/?compare=1328670,1845910&release
  9. Generelt sett vil spill selge best rett etter lansering. Hvis de har solgt 1 million på to uker betyr det at spillet i beste fall vil nå 2 millioner innen året er omme. Det at spillet er relativt dødt på Steam sine spillelister, samt dødt på Twitch, og har fått rundjuling av influensaere sørger også for at salget ikke går så bra. Jeg har forøvrig spilt gjennom The Veilguard selv, og syns ikke spillet var spesielt bra. Du kan allokere 50 poeng i ferdigheter og har 2 kampstiler tilgjengelig til enhver tid, likevel er kampsystemet begredelig kjedelig. Verdenen har færre lag enn Andeby, karakterene er ensidige pappfigurer som er enten gode eller onde. Dette kan fungere greit i Doom (selv om den verdenen også er mer kompleks enn Veilguards), men ikke i et rollespill der det er meningen du skal engasjere deg i historien. Joda, spillet kjører bra, det er nesten ingen tekniske feil, og på papiret er det ingenting som mangler. Det hjelper lite når helheten er så middelmådig. Det er helt håpløst som en oppfølger i Dragon Age-verdenen, men selv om man ser bort fra det er det ikke mer enn et typisk AAA Ubisoft-spill.
  10. 74C er jo ikke noe å bekymre seg for? Når hotspot kommer opp i 100C er når du vil merke at ytelsen vil begynne å reduseres. Beskyttelsesmekanismene i Nvidia-skjermkort har vært rimelig effektive i over 10 år nå
  11. Var ikke klar over at det var mulig å laste ned offisielle drivere fra andre sider enn Nvidia, Windows Update, eller Guru3D
  12. Engelskmenn kaller silisium for silicon. Silikon, som ofte brukes i brystimplantater, kalles silicone på engelsk. En liten forskjell 😁
  13. Lite varmeutvikling? Mitt 4090 spytter ut 480W med varme i spill som faktisk bruker GPU-en. Det er en rimelig effektiv varmeovn for et 15 m^2 rom
  14. Men altså, hva er forskjellen fra vanlig 4090? Samme antall CUDA-kjerner, samme minnefrekvens, klokkefrekvens er allerede på grensen for vanlig 4090...
  15. Beste for enhver pris? ASUS RTX 4090 Matrix Intel Core i9 14900K (om en måneds tid, eller 13900KS i dag) 1000W PSU av et eller annet slag ASUS Z790 Apex refresh (når det kommer ut) Kjøling ut fra hva du er villig til å sette deg inn i, custom loop med direct die kjøling er best, men mange syns sånt blir skummelt Hvis du trenger minimum 64GB RAM: https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Ripjaws-S5-DDR5-6800-BK-C34-DC-96GB/3171618 Hvis du kan klare deg med 48GB RAM er dette raskere: https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Trident-Z5-RGB-DDR5-7600-BK-C38-DC-48GB/3184952
×
×
  • Opprett ny...