Mye artig å lese i denne tråden. Jeg fremstår nok som noe sær med mine bidrag her:
Garasjebilen min er en 1986 Volvo 740 Turbo. Denne var bruksbilen min i mange år, men ikke den mest drivstofføkonomiske bilen. Den ble tatt mindre i bruk når jeg tiltredte i en dårlig betalt jobb for noen år siden. I mellomtiden ble da en 2006 Toyota Yaris dieselbil brukt til pendling. 740en er en romslig og sprek bil og stort sett enkel å utføre vedlikehold på. Turboen tilfører en del ekstra elektronikk som kan bli litt mer tvilsom etter 40 år, men har så langt vært veldig driftsikker. Det jeg liker minst med bilen er oljeskift, siden filteret er rett ved turboen og eksosrøret. Bør helst byttes når motoren er kald.
Bruksbilen nå er en 1958 Volvo Amazon. Jeg ønsket en simplere bil som det fortsatt er mulig å få tak på vedlikeholdsdeler til. Yarisen var en veldig god bil, men ny jobb og rust i bærende konstruksjon gjorde den ble kassert. Å kjøre en nermere 70 år gammel bil er nok ikke for folk flest, men jeg har blitt fryktelig glad i den. Veldig enkel bil å vedlikeholde, lett å kjøre og greit moment selv om den ikke er noen rakett. Relativt drivstoffgjerrig også. Helt fantastisk varmeapparat gjør den veldig god om vinteren. Er mye å lære, som kan være frustrerende, dyrt og tidkrevende. Derfor har jeg alltid to biler, slik forhåpentligvis begge ikke er ute av drift samtidig.