Her er en liten oppdatering.
Jeg sendte mail til Eurosko og skrev at jeg ville reklamere på skoene fordi de trekker vann. Tilbake fikk jeg oppfordring av kundeservice til å ta dem med til en fysisk Eurosko-butikk, slik at de kunne sjekke skoene. Så da gikk jeg til den lokale sjappa og forklarte situasjonen. Dama bak kassa virket først skeptisk og mente at det var slitasje, at jeg sikkert hadde brukt dem hver dag, at vannet kanskje hadde rent over membranen og videre ned i skoen, at jeg måtte impregnere skoene før bruk, og at skoene kanskje ikke er ment å være helt vanntette. Med andre ord fikk jeg høre at det mest sannsynlig var min egen feil. De forklaringene holdt ikke vann for meg, for å si det slik, så jeg sto på mitt og sa at jeg har hatt et par med slike sko i tre år før disse, og at de fortsatt var vanntette da jeg satte dem fra meg for siste gang. Omsider sa hun at de skulle teste dem, men at det kom til å ta litt tid. Greit, sa jeg, og reiste derfra.
Dagen etter fikk jeg melding fra butikken om at det var en reklamasjon, og at jeg skulle komme til butikken. Da jeg kom tilbake til butikken fikk jeg vite at jeg hadde helt rett, og at skoene faktisk trekker vann. Derfor fikk jeg velge om jeg ville ha noen nye sko eller få beløpet refundert. Jeg valgte det siste, siden jeg allerede har nye sko, og ikke kommer til å trenge et nytt par på tre år, siden disse er vanntette. Snipp snapp snute.